• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Reflektion) skrev 2016-07-24 21:38:08 följande:

Det märks inte.

Om du har en ryggrad så gör du slut med den nya och lämnar exet ifred.

Sen kan du leva själv. Det behöver du, så kanske du växer upp någon gång.

Nu är det som så att jag vill inte leva själv om jag inte träffade den nya då hade jag fortfarande varit tillsammans med exet, trodde inte någon annan kvinna än exet ville ha mej för exet sa ibland när hon och jag bråkade eller när hon var missnöjd med mej att jag ingen ville ha mej för att jag såg gammal ut tror nog att hon sa detta pga att hon var arg och ev sårad.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-24 22:38:32 följande:

Ja,det är dumt att uttala sig om saker man inte vet något om.

Beror på det som inträffat tidigare? Skyller du på anmälan igen?

Din nya förbjöd dig ju att träffa ditt ex redan innan den där anmälan!

Det handlar om att hon är sjukligt svartsjuk och hatar ditt ex utan anledning!

Och du,du är väl en vuxen människa. Hon kan inte förbjuda dig någonting alls! Hon äger inte dig! Och det borde du tala om för henne och sedan dumpa!

Ja det beror på den saken.

Och ja den nya var svartsjuk redan innan detta skedde och det kanske för att jag sa fel namn o så då men innan det skedde så hade jag och exet kontakt och vi kunde prata om allt och det saknar jag visst jag kan prata med den nya men måste välja mina ord.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 22:55:09 följande:
    Ja det beror på den saken.

Och ja den nya var svartsjuk redan innan detta skedde och det kanske för att jag sa fel namn o så då men innan det skedde så hade jag och exet kontakt och vi kunde prata om allt och det saknar jag visst jag kan prata med den nya men måste välja mina ord.
    Men varför kan du/ni inte bara släppa den där anmälan och glömma och gå vidare?
    Det var ju inte ens exet som låg bakom den.
    Men din nya väljer att lägga all skuld på ditt ex bara för att hon VILL det.
    Hade hon inte varit ditt ex så är jag övertygad om att hon hade struntat i den där anmälan när den blev nedlagd.

Men då kan du ju inte prata med din nya. I så fall hade du inte behövt tänka på vad du säger.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Reflektion)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 22:50:37 följande:
    Nu är det som så att jag vill inte leva själv om jag inte träffade den nya då hade jag fortfarande varit tillsammans med exet, trodde inte någon annan kvinna än exet ville ha mej för exet sa ibland när hon och jag bråkade eller när hon var missnöjd med mej att jag ingen ville ha mej för att jag såg gammal ut tror nog att hon sa detta pga att hon var arg och ev sårad.
    Ni verkar båda två vara sjukt utseendefixerade.
    Kanske ser du gammal ut. Det kanske var en sanning.
    Nej du vill inte leva själv, men det vore jävligt nyttigt för dig.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Reflektion) skrev 2016-07-24 23:05:19 följande:

Ni verkar båda två vara sjukt utseendefixerade.

Kanske ser du gammal ut. Det kanske var en sanning.

Nej du vill inte leva själv, men det vore jävligt nyttigt för dig.

Menar du att jag och exet eller den nya är utseendefixerade?

Tycker själv inte jag ser gammal ut visst håret är inte så tätt längre och har fåror och rynkor i ansiktet men jag klär mej ungdomligt.

Mycket möjligt att du har rätt i att jag skulle behöva bo själv men som du skriver jag vill inte det skulle kännas fel att göra det när jag inte gjort det på i stort sett på snart 40 år.
  • Anonym (Reflektion)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 23:14:52 följande:
    Menar du att jag och exet eller den nya är utseendefixerade?
    Tycker själv inte jag ser gammal ut visst håret är inte så tätt längre och har fåror och rynkor i ansiktet men jag klär mej ungdomligt.
    Mycket möjligt att du har rätt i att jag skulle behöva bo själv men som du skriver jag vill inte det skulle kännas fel att göra det när jag inte gjort det på i stort sett på snart 40 år.
    Kännas fel? Nu om någonsin är det dags.
    Herregud visa att du kan vara självständig och inte en som antingen klistrar sig fast vid en partner eller bara för att ha någon.
    Blir mörkrädd. Du är väl vuxen.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-24 23:00:46 följande:

Men varför kan du/ni inte bara släppa den där anmälan och glömma och gå vidare?

Det var ju inte ens exet som låg bakom den.

Men din nya väljer att lägga all skuld på ditt ex bara för att hon VILL det.

Hade hon inte varit ditt ex så är jag övertygad om att hon hade struntat i den där anmälan när den blev nedlagd.

Men då kan du ju inte prata med din nya. I så fall hade du inte behövt tänka på vad du säger.

Visst men om inte exet hade pratat med den som gjorde anmälan hade ingen anmälan gjorts.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Reflektion) skrev 2016-07-24 23:20:25 följande:

Kännas fel? Nu om någonsin är det dags.

Herregud visa att du kan vara självständig och inte en som antingen klistrar sig fast vid en partner eller bara för att ha någon.

Blir mörkrädd. Du är väl vuxen.

Är vuxen men bara för att jag är det vill jag inte leva ensam vill vakna och somna bredvid någon. Nu behöver jag sova så jag orkar med morgondagen.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 23:30:07 följande:
    Visst men om inte exet hade pratat med den som gjorde anmälan hade ingen anmälan gjorts.
    Men hon ville ju veta vem människan var som skickade elaka och hotfulla sms och kallade henne för en massa vidriga saker!
    Är det konstigt,tycker du?
    Hade du inte velat veta vem som skickade sådana sms till dig,om du hade råkat ut för det?
    Dessutom hade väl den andra kvinnan ett eget val.
    Ditt ex bär ingen skuld för att den kvinnan valde att anmäla din nya!
    Jag tycker dessutom att anmälan verkar ha varit befogad med tanke på att din nya inte är en bra mamma.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 23:32:56 följande:
    Är vuxen men bara för att jag är det vill jag inte leva ensam vill vakna och somna bredvid någon. Nu behöver jag sova så jag orkar med morgondagen.
    Jag var också som du och ville inte leva ensam.
    Men vilket underverk det gjorde för mig att leva ensam i några år!
    Jag är idag lyckligt gift och har två underbara barn.
    Och det hade jag kanske aldrig haft om jag inte hade levt ensam ett tag och fokuserat på att hitta tillbaka till mig själv.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.