• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (korkat)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 22:55:51 följande:
    Det blir ett år i augusti men efter det bodde vi under samma tak fram till strax efter jul det pga att det skulle fixas o så så egentligen är det bara 7 månader och det är inte så lång tid.

Sen varför jag var/är med en annan det har jag förklarat förut o varför det blev så det vill jag inte ta upp igen.
    Fast varför anser du att hon ska vänta på dig öht?
    Du är med någon annan, du har gjort ditt val, hon är väl fri att göra som hon vill?
  • Anonym (korkat)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 21:44:06 följande:
    Hmmm hon kanske förtjänar det men det känns surt.
    Jo det känns alltid surt att smaka på sin egen medicin...
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 22:55:51 följande:
    Det blir ett år i augusti men efter det bodde vi under samma tak fram till strax efter jul det pga att det skulle fixas o så så egentligen är det bara 7 månader och det är inte så lång tid.
    Sen varför jag var/är med en annan det har jag förklarat förut o varför det blev så det vill jag inte ta upp igen.
    Har du ofta svårt att sätta dig in i hur andra människor kan må och uppleva saker och ting?

Att dina barn nu tar avstånd från dig borde vara en väckarklocka för dig! Har du verkligen funnits där för barnen under deras uppväxt? En enkel faktafråga; hur mycket föräldraledig var de med barnen när de var små?
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 13:27:39 följande:
    Pratar som sagt med xet men bara på tider då min nya inte märker det. Och den nya vill inte jag har kontakt med xet för hon är inte är bjuden när barnen fyller år, vet inte om den nya är svartsjuk eller vad det rör sig om och jag vill inte fråga henne heller iallafall inte i nuläget. Behöver fundera på om jag verkligen vill ha den nya eller gå tillbaka till xet, vet att xet gillar mej fortfarande.
    Jag tror inte exet vill ha dig.
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 16:42:11 följande:
    Vet önskar att jag hade stått emot men kanske det inte är försent fast det känns som den nya har klorna i mej :(
    Så du rår inte över någonting i ditt liv?
    Hur gammal är du? Har du några diagnoser eller något förståndshandicap som gör att du inte kan ta ansvar för dina handlingar.
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 20:31:05 följande:
    Jag vill också ha medkänsla, mitt ex gav mej egentid och det var bra den nya gör det inte.
    Exet är inte en ful kvinna och den sista tiden vi var tillsammans väldigt ofta typ sex minst 4 ggr i veckan och ibland mer bara det att jag hade den nya vid sidan om och den nya hotade och hotade tills jag lämnade exet om inte den nya hade funnits då hade jag och exet varit tillsammans för vi hade verkligen ett enormt bra sexliv men jag var rädd för den nya för vad hon skulle kunna ställa till med och jag gav mej.
    Barnen, exet och mina föräldrar har önskat att jag ska komma tillbaka till den familjen men vet i sjutton hur det skulle gå till idag och det tär, det tär även att den nya ville att jag skulle köpa en sak till hennes barn för drygt 6000:- när hen fyllde år samtidigt som jag ger mina barn 250 när dom fyller år för jag har inte råd att ge dom mera pga omständigheter :'(
    Har din nya ett förflutet som hora.
  • Anonym (Tova)

Vad jobbar du med nu, eller funkar A-kassan bra för dig?

• Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 22:18:29 följande:
    Jo jag unnar henne att vara lycklig men trodde hon skulle vänta ett tag till för det var det hon sa dvs att hon skulle vänta och se hur det blev mellan mej och den nya, visst vi är tillsammans men inget är hugget i sten.
    Jag är inte ett enda dugg förvånad att din nya har ballat ur riktigt. Det är du själv som driver henne till det.
    Jag hade inte heller gillat att min man skulle åka och hälsa på några som fortfarande såg dem som en familj som hörde ihop, inte om maken vacklat fram och tillbaks mellan oss. Skillnaden är bara att jag valt dumpa honom i så fall, din nya har valt att hålla kvar och styra dig.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (korkat) skrev 2016-07-18 02:38:20 följande:

Fast varför anser du att hon ska vänta på dig öht?

Du är med någon annan, du har gjort ditt val, hon är väl fri att göra som hon vill?

Just för att hon sa att hon skulle det.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-16 22:17:37 följande:
    Så allt är mitt fel nu då? Och jag fick även reda på bara för en halvtimme sen att exet träffar en annan man trots att hon sagt att hon skulle vänta så det känns faktiskt surt men det är väl mitt fel det också då!
    YES! Det finns en gud! Ditt ex har träffat en annan mn. Förhoppningsvis en riktig man som har vett nog att ta hand om henne, hjälpa henne när hon mår dåligt och ha förståelse för det jobbiga hon gått igenom.

Åter igen! DU skyller ALLT på alla andra. Det är exets fel att du var otrogen, det är exets fel att din nya förbjuder dig att gå på träffen (hur var det nu, du fick väl inte gå på saker där ditt ex var redan INNAN anmälan eftersom din nya hagga inte ville ha dig i närheten av ditt ex), allt är av någon konstig anledning ditt ex's fel. Väldigt konstigt när det är DU som gjort fel:

Det är DU som ställde orimliga krav på din sörjande fru
    Det är DU som valde att vara otrogen
    Det var DU som, efter ett ultimatum från din älskarinna, valde att vända ryggen till när det kom till dina barn och dina föräldrar
    Det är DU som förlorade jobbet när det uppdagades att du gett exet sparken och anställt din nya
    Det är DU som satt dig i skuld för att kunna köpa allt din nya vill ha
    Det är DU som inte vågat säga något till din nya hagga om att du förlorat jobbet.
    Det är DU som lägger all vikt vid yta och sex och sen bortser från allt annat så länge hon är snygg och särar på benen när du vill.

Så, HUR kan allt som nu gått snett i ditt liv vara ditt ex's fel? 

Vad skönt att hon nu har chansen till äkta kärlek istället för den falska du gett henne.
Svar på tråden Barnen eller den nya.