• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-15 12:35:55 följande:
    Här utläste man inte bara trender utan även faktiska resultat.
    Ja, men var det inte trenden som var ämnet här.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Hampus Mormor skrev 2016-08-15 13:21:49 följande:
    Nej, men jag kan läsa.
    Jag håller inte med dig.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-15 13:24:26 följande:
    Ja, men var det inte trenden som var ämnet här.
    Jo, en 2-procentig ökning i Florida för Clinton sedan förra mätningen i juni.
  • Konstatera

Tydligen höll Trump ett mycket hyllat tal inatt. Bla ska han visat genuin ånger och erkänt att han ibland sagt dumma saker. Genialiskt! Den nya kampanjledningen är inte dum. Trump behöver bli mottaglig för independents. Trump behöver också sluta tala så mycket om sig själv, utan istället på ett underhållande vis lyfta fram Clintons uselhet. Detta är kampanjens taktik. Gillar också att han riktar fokus mot minoriteter. "Vote for Me, you have nothing to lose"-retoriken går hem, då det är helt sant.

Trump har följt denna idé i tre hyllade tal på taken. Håller han vid detta så blir han president. Oddset på bet365 att Trump blir president har sjunkit från 5,2 till 4,7 efter denna vecka. Vi talar om en vändning. Själv har jag Trump till oddset 20/1 då jag är utmärkt på att förutse trender i vår samtid och därför alltid tidigt ute. Men bättre sent en aldrig. Sätt in en slant vetja!

Trump har detta i sin hand. Hoppas inte sabbar detta nu bara!

• Konstatera

Håll dig till teleprompters i talen. Uppenbarligen en mycket skicklig talare och därtill kompetenta manusförfattare. Sedan finns det utrymme för att gå bananas i debatterna. Idén är tydlig!

Ni Clinton-älskare. Jag är ledsen, men Trump har ett vinnande koncept i detta nu!

• FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-19 10:49:59 följande:
    Tydligen höll Trump ett mycket hyllat tal inatt. Bla ska han visat genuin ånger och erkänt att han ibland sagt dumma saker. Genialiskt! Den nya kampanjledningen är inte dum. Trump behöver bli mottaglig för independents. Trump behöver också sluta tala så mycket om sig själv, utan istället på ett underhållande vis lyfta fram Clintons uselhet. Detta är kampanjens taktik. Gillar också att han riktar fokus mot minoriteter. "Vote for Me, you have nothing to lose"-retoriken går hem, då det är helt sant.

Trump har följt denna idé i tre hyllade tal på taken. Håller han vid detta så blir han president. Oddset på bet365 att Trump blir president har sjunkit från 5,2 till 4,7 efter denna vecka. Vi talar om en vändning. Själv har jag Trump till oddset 20/1 då jag är utmärkt på att förutse trender i vår samtid och därför alltid tidigt ute. Men bättre sent en aldrig. Sätt in en slant vetja!

Trump har detta i sin hand. Hoppas inte sabbar detta nu bara!
    Kan du hitta felet i ditt resonemang i inlägget - en logisk kullerbytta,  kan jag tipsa om.
    Konstatera skrev 2016-08-19 10:53:25 följande:
    Håll dig till teleprompters i talen. Uppenbarligen en mycket skicklig talare och därtill kompetenta manusförfattare. Sedan finns det utrymme för att gå bananas i debatterna. Idén är tydlig!

Ni Clinton-älskare. Jag är ledsen, men Trump har ett vinnande koncept i detta nu!
    Så du tycker att han är en skicklig uppläsare av färdigskrivna manus, frågan är om hela hans målgrupp anser det. Det tror inte jag.
    Konstatera skrev 2016-08-19 10:56:24 följande:
    Joben riktig dåre. Han fick dock kicken. Tyder på god fingertoppskänsla!

Minns du Reinfeldt första kulturminister, Cecilia Stegö Chilo, som fick gå efter en dryg vecka. Samma fingertoppskänsla som hos Trump som sparkar sin kampanjchef smile2.gif
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-19 11:29:21 följande:

Kan du hitta felet i ditt resonemang i inlägget - en logisk kullerbytta,  kan jag tipsa om.Så du tycker att han är en skicklig uppläsare av färdigskrivna manus, frågan är om hela hans målgrupp anser det. Det tror inte jag.

Minns du Reinfeldt första kulturminister, Cecilia Stegö Chilo, som fick gå efter en dryg vecka. Samma fingertoppskänsla som hos Trump som sparkar sin kampanjchef 

Nu tror jag att det gick lite fort där. Fingertoppskänsla är mer än att sätta en gubbe på en stol och låta han sita där utan ett tydligt fortskridande. Fingertoppskänslan här ligger i att fort korrigera eventuella problem och brister. Fingertoppskänsla ligger också i att en ny kampanjledningen ger medial uppmärksamhet. Fingertoppskänslan ligger också i att Trump lägger över sina snedsteg på den forna nu kickade kampanjchefen vilket resulterar i att han kan lägga detta bakom sig till förmån för ett nytt kapitel!

Fingertoppskänsla!
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-19 20:09:32 följande:
    Nu tror jag att det gick lite fort där. Fingertoppskänsla är mer än att sätta en gubbe på en stol och låta han sita där utan ett tydligt fortskridande. Fingertoppskänslan här ligger i att fort korrigera eventuella problem och brister. Fingertoppskänsla ligger också i att en ny kampanjledningen ger medial uppmärksamhet. Fingertoppskänslan ligger också i att Trump lägger över sina snedsteg på den forna nu kickade kampanjchefen vilket resulterar i att han kan lägga detta bakom sig till förmån för ett nytt kapitel!

Fingertoppskänsla!
    Aha, fingertoppskänsla. Jag vet inte om jag tycker du har det i dina beskrivningar. Är det möjligen så att dina fingrar kommit i kläm och domnat en smula?

Ska du röra om i pk-grytan måste du nog salta med finess, tja tycker jag iallafall
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?