• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-21 21:34:54 följande:
    Jag rör inte ihop det. Jag skriver tom att Trump bör släppa sin deklaration då det är praxis.

Men är det rimligt att lägga allt fokus på något som anses vara kutym, och med det förbise alla andra faktorer? Att en president är vid god hälsa bör rimligtvis vara en minst lika viktigt kunskap för det amerikanska folket, som att veta att deras överbefälhavare har betalat skatt. Tycker du inte det?

Hälsodeklarationen är inte kutym och tydligen inte heller särskilt viktigt, till dess att media tar tag i frågan. Det var mycket viktigt 2008 i demokraternas favör. Men inte nu. Jag talar och talade om dubbla måttstockar inom media. Inte huruvida något är kutym eller inte. 

HaHaHa,

Kul läsning om Donald Trumps s.k hälsodeklaration.

Allvarligt, trovärdigheten i Trumps hälsodeklaration är noll samtidigt som det är tydligt att Trump ägnar sig åt en mycket smutsig kampanj mot Clinton.

www.dn.se/nyheter/varlden/frisk-friskare-trump/
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-19 10:56:24 följande:
    Joben riktig dåre. Han fick dock kicken. Tyder på god fingertoppskänsla!
    Fingertoppskänsla??? Det blev ju till slut efter 110 svarta miljoner helt jävla ohållbart. Sedan ingen restskatt, ingen återbetalning och inget åtal, så "kicken" var bara en avskedskyss och ett lycka till med nästa skumraskaffär. Tyder inte på "god" någonting.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-19 11:29:21 följande:
    Kan du hitta felet i ditt resonemang i inlägget - en logisk kullerbytta,  kan jag tipsa om.
    Konstatera skrev 2016-08-19 10:53:25 följande:
    Håll dig till teleprompters i talen. Uppenbarligen en mycket skicklig talare och därtill kompetenta manusförfattare. Sedan finns det utrymme för att gå bananas i debatterna. Idén är tydlig!

Ni Clinton-älskare. Jag är ledsen, men Trump har ett vinnande koncept i detta nu!
    Så du tycker att han är en skicklig uppläsare av färdigskrivna manus, frågan är om hela hans målgrupp anser det. Det tror inte jag.

Minns du Reinfeldt första kulturminister, Cecilia Stegö Chilo, som fick gå efter en dryg vecka. Samma fingertoppskänsla som hos Trump som sparkar sin kampanjchef smile2.gif
    När någon inte skriver ner vad Trump ska säga så kommer hans ofiltrerade tankar direkt till käften, så allt annat blir ju vid jämförelse "genialt
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-25 08:04:56 följande:
    HaHaHa,

Kul läsning om Donald Trumps s.k hälsodeklaration.

Allvarligt, trovärdigheten i Trumps hälsodeklaration är noll samtidigt som det är tydligt att Trump ägnar sig åt en mycket smutsig kampanj mot Clinton.

www.dn.se/nyheter/varlden/frisk-friskare-trump/
    Knappast Trump själv som varit drivande i att ifrågasätta Clintons hälsa. Mest anklagat henne för att vara lat och att etablissemanget inte granskar henne tillräckligt hårt. Spekulationerna om hennes hälsotillstånd uppkom efter ett x antal märkliga framträdanden. Finns också viss evidens till att ta upp frågan, då hon hade en propp i hjärnan så sent som 2013.

Jag tycker även att du är väldigt partisk i detta. Trump hånas för sin hälsa, men Clintons hälsa är tydligen förbjuden att diskutera. Minns att media körde ett drev mot Trumps läkare när Trumpens lilla hälsointyg publicerades. Det är som att hyckleri inte längre spelar någon som helst roll. En solklar trend i vår tid.

För övrigt. Gillar denna tweet signerat Donald.

twitter.com/realDonaldTrump/status/769006162926669824

Något som jag hoppas han spelar på mer fram till valet då det är helt sant. Jag minns det mycket väl. Läskig liten tant det där!

• Konstatera
    nihka skrev 2016-08-26 17:29:44 följande:
    Fingertoppskänsla??? Det blev ju till slut efter 110 svarta miljoner helt jävla ohållbart. Sedan ingen restskatt, ingen återbetalning och inget åtal, så "kicken" var bara en avskedskyss och ett lycka till med nästa skumraskaffär. Tyder inte på "god" någonting.
    Du förstår inte spelet. Trump kommer att ha haft tre kampanjchefer. En som tog honom genom primärvalet, en som tog honom kongressen och en som ger honom presidenttiteln.

Fingertoppskänsla! Den med god politiskt känsla förstår givetvis detta.

• KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-26 18:17:58 följande:
    Knappast Trump själv som varit drivande i att ifrågasätta Clintons hälsa. Mest anklagat henne för att vara lat och att etablissemanget inte granskar henne tillräckligt hårt. Spekulationerna om hennes hälsotillstånd uppkom efter ett x antal märkliga framträdanden. Finns också viss evidens till att ta upp frågan, då hon hade en propp i hjärnan så sent som 2013.

Jag tycker även att du är väldigt partisk i detta. Trump hånas för sin hälsa, men Clintons hälsa är tydligen förbjuden att diskutera. Minns att media körde ett drev mot Trumps läkare när Trumpens lilla hälsointyg publicerades. Det är som att hyckleri inte längre spelar någon som helst roll. En solklar trend i vår tid.

För övrigt. Gillar denna tweet signerat Donald.

twitter.com/realDonaldTrump/status/769006162926669824

Något som jag hoppas han spelar på mer fram till valet då det är helt sant. Jag minns det mycket väl. Läskig liten tant det där!

Förstår du inte att en hälsodeklaration där läkaren avslutar friskintyget med att D Trump är den friskaste presidenten genom tiderna är så befängd att det blir en nyhet pga av det. D Trumps avsikt med detta intyg är att skapa ett drev mot dig själv enligt devisen att all publicitet är bra publicitet.
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-26 18:35:37 följande:
    Förstår du inte att en hälsodeklaration där läkaren avslutar friskintyget med att D Trump är den friskaste presidenten genom tiderna är så befängd att det blir en nyhet pga av det. D Trumps avsikt med detta intyg är att skapa ett drev mot dig själv enligt devisen att all publicitet är bra publicitet.
    Haha, oavsett formulering, så är det inte nog för att ifrågasätta Trumps alldeles utmärkta hälsa. Du verkar ha missat drevet. Handlade om mer än den formuleringen (som för övrigt är menat som en hommage till Trump-supportrar), utan läkarens kompetens ifrågasattes då han bla blivit stämd under sitt yrkesutövande. Detta trots att en stämning appliceras på 61% av Bornsteins kollegor. Trump hånades för att han talat gott om McDonalds etc.

Vad gäller Clintons friskkhetsintyg. Well, finns mycket att lyfta fram. Läkaren skriver att Hilary tillfrisknade "bara" två månader efter hennes hjärnskakning, samtidigt som maken Bill gick ut i media och beskrev det som att Hilary hade sex månader av hårt arbete för att komma över hjärnskakningen. En duktig journalist hade med det sagt, haft chansen att ifrågasätta om inte läkaren tonar ned Clintons hjärnskakningsproblematik i intyget och därför även haft fog för att ifrågasätta läkarens omdöme, på samma sätt som Bornsteins omdöme ifrågasattes.

Men nej. Saker och ting går bara åt ett håll.

Poängen är den att ena sidan ger sig in i leken, utan att leken tåla.

• FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-26 18:27:58 följande:
    Du förstår inte spelet. Trump kommer att ha haft tre kampanjchefer. En som tog honom genom primärvalet, en som tog honom kongressen och en som ger honom presidenttiteln.

Jag är lite förtjust i "konspirationsteorin" att Trump medvetet arbetar för att förlora valet men samtidigt bygga sitt varumärke i syfte att etablera en slagkraftig mediekonkurrent som ska utmana Fox och USA från höger.

Avser han att förlora valet så kan man ju definitivt konstatera att han har fingertoppskänslan hos en skicklig pianist.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-26 19:19:34 följande:
    Jag är lite förtjust i "konspirationsteorin" att Trump medvetet arbetar för att förlora valet men samtidigt bygga sitt varumärke i syfte att etablera en slagkraftig mediekonkurrent som ska utmana Fox och USA från höger.

Avser han att förlora valet så kan man ju definitivt konstatera att han har fingertoppskänslan hos en skicklig pianist.
    Ja, alltså han har redan stärkt sitt varumärke något helt enormt. Lite det många nissar missar när de ifrågasätter Trumps kompetens som affärsman. Att varumärket Trump kommer bli långlivat pga av Donalds presidentrace är liksom svårt att förbise.

Förmodligen kommer han hantera en eventuell förlust mycket väl, just pga denna insikt. Jag tror på fullt allvar att detta initialt var en av anledningarna till varför han gick in i denna cirkus. Sanningen är också den att han förmodligen har mer att förlora på att vinna valet, när och ting återigen blir vardag. Samtidigt är detta en anledning till att faktiskt välja Trump till president. Han måste prestera väl, för att samtidigt inte dra ned sitt namn och med det företag i smutsen.

Där kan vi snacka drivkraft.

Men konspirationsteorin stämmer trots allt inte. Du får inte glömma bort Trumps ego. Trump har även redan breddat Fox och kanalen kommer bli värdens största. Behövs inget mediehus från höger.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-26 18:27:58 följande:

När man inte ser det som genialiskt att en presidentkandidat håller sig med en korrupt kampanjchef som kammar hem 110 miljoner svarta kronor på Ukraina utan att ingripa förstår man inte spelet. Hahahaha!

Det krävs en speciell typ av moralisk kompass hos den som försvarar den här typen av korruption på hög nivå. Sök jobbet vetja!
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?