JTA skrev 2016-02-10 13:12:21 följande:
Så hade vi då en skapligt relevant diskussion om hur det skall gå till att lösa landets situation (om det ens går). Argument framfördes från olika sidor och stöttes och blöttes. Överens var vi förstås inte, det är ju en diskussions natur, men även jag insåg poänger i "motståndarens" resonemang. Kort och gott: En bra diskussion. Men sedan...
Sedan kom nihka.
Och då blir det som vanligt. SD, SD, SD. Vad SD-are gör, vad SD-are sagt, vad SD-are är. Och att det minsann är viktigt att diskutera den exakta innebörden av ett enda ord, vars betydelse har marginell eller ingen betydelse för diskussionen. Eller att ordet minsann har använts av högerextremister och därför säger mycket mer om den som använder ordet än dennes argument. Och sedan kommer FDFMGA och håller med. Och måste berätta vad han kallats i någon annan tråd. Av en SD-are, så klart. SD, SD, SD.
Snälla, gör er själva och alla andra en tjänst och FÖRSÖK ÅTMINSTONE.
Du ser inte din roll i det hela.
Ja, jag håller med dig, det fanns ett ögonblick av dialog mellan dig om mig när vi samtalade om vad regeringens signaler skulle få för effekter. Det samtalet valde du att inte fortsätta utan i stället fokuserar du på annat.
Att du möter invändningar när du använder benämningen asylant i stället för asylsökande måste du ju förstå, det är egentligen tyska och används nästan uteslutande här i Sverige av högerextremister, testa att googla.
Du kan heller inte förvänta dig att obehagliga personangrepp förblir obesvarade. Nu är väl tråden delvis rensad och två medverkande SD-aktivister utslängda från FL.
Inser du inte att det finns en annan tolkning än din när de bägge aktivisternas uppträdande bedömdes strida så pass mycket mot FL:s samtalsregler att de blev bannade.