• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Zora

Hej igen

Jag har nog plussat igen efter MA:t!! Kan inte riktigt ta in det så ska ta ett digitalt imorgon. Är på Äl +15, så smyger in lite försiktigt här igen och hoppas att det går vägen den här gången

• Zora
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 05:55:29 följande:

Fick rosa på pappret igår eftermiddag, sedan rött på pappret på kvällen, nu var det rosa på morgonen. Har haft lite starkare molvärk och idag gick tempen ner, tog den t.o.m efter toabesök så den bör ju ha varit lägre om jag tagit den innan, så nu tror jag tyvärr att jag är ute ur leken..igen....orkar inte...

Håller verkligen tummarna att det inte är något fel
  • frestelsen
    Zora skrev 2017-07-11 08:37:53 följande:

Hej igen

Jag har nog plussat igen efter MA:t!! Kan inte riktigt ta in det så ska ta ett digitalt imorgon. Är på Äl +15, så smyger in lite försiktigt här igen och hoppas att det går vägen den här gången

Wii grattis:)
  • frestelsen

Fick rosa på pappret igår eftermiddag, sedan rött på pappret på kvällen, nu var det rosa på morgonen. Har haft lite starkare molvärk och idag gick tempen ner, tog den t.o.m efter toabesök så den bör ju ha varit lägre om jag tagit den innan, så nu tror jag tyvärr att jag är ute ur leken..igen....orkar inte...

Jag störtblödde i 4 veckor.. De va iof senare, typ v.14 men de jag vill säga är att många blöder utan förklaringar och allt går bra iaf.
  • Erla

Hade mindre blödningar tidigt i denna graviditeten och det visade sig vara i sin ordning. Hoppas att allt är som det ska med dig med. Du har inte möjlighet att få det undersökt?
  • pugsnotdrugs

Grattis Zora!

Och tack ni andra för input. Bara gammalt blod nu på morgonen, men lite huggande molvärk till och från. Alla symtom har dock försvunnit under natten så det oroar mig, har fått en tid för vul imorgon klockan 11 så får se då om det gått åt skogen, kommer vara 6+5 då så då borde man ju ett hjärta om fostret lever.

• Erla

Har de senaste dagarna haft som mensvärk mitt på dagen. Blir lätt illamående i samband med det också :P känns helskumt, men antar att det är förvärkar eller något??

Vecka 35 (34+2) nu så inte långt kvar! Fick en ny bm också då vår gått på semester. Hon ville hålla koll på vikten nu de sista veckorna då jag vid senaste besöket, i vecka 33, vägde precis lika mycket som vid besöket i vecka 29. Har hittills bara gått upp 6 kg och behöver enligt bm inte gå upp mer för att bebisen ska ha det bra, men för min skull behövs ett par kg till för att jag inte ska rasa sedan, sa hon.

Hur går det för er andra? Hur många fler är det som är beräknade relativt snart??

• Treansresa
    Erla skrev 2017-07-11 18:56:02 följande:

Har de senaste dagarna haft som mensvärk mitt på dagen. Blir lätt illamående i samband med det också :P känns helskumt, men antar att det är förvärkar eller något??

Vecka 35 (34+2) nu så inte långt kvar! Fick en ny bm också då vår gått på semester. Hon ville hålla koll på vikten nu de sista veckorna då jag vid senaste besöket, i vecka 33, vägde precis lika mycket som vid besöket i vecka 29. Har hittills bara gått upp 6 kg och behöver enligt bm inte gå upp mer för att bebisen ska ha det bra, men för min skull behövs ett par kg till för att jag inte ska rasa sedan, sa hon.

Hur går det för er andra? Hur många fler är det som är beräknade relativt snart??

Väger du lite sedan innan du vart gravid så det är därför hon är orolig? Konstigt hur alla Bm är olika! Jag hade något kilo extra 80 kg till 175 cm bmi på 26, och min Bm tyckte det var bra att jag inte gick upp mycket. Gick upp totalt 7 tills 37+0, gick knappt upp mellan vissa besök . Nu 9 dagar efter hans födsel är jag nere på inskrivningsvikten.
  • Zora
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 09:28:53 följande:

Grattis Zora!

Och tack ni andra för input. Bara gammalt blod nu på morgonen, men lite huggande molvärk till och från. Alla symtom har dock försvunnit under natten så det oroar mig, har fått en tid för vul imorgon klockan 11 så får se då om det gått åt skogen, kommer vara 6+5 då så då borde man ju ett hjärta om fostret lever.

Tack för alla grattis! Jag är fortfarande lite chockad, men hoppas att det digitala imorgon kommer få mig att fatta!

Pugs: Symptom kan ju ändå komma och gå lite, så det behöver ju inte vara dåligt. Håller tummarna jättehårt för dig imorgon!!
  • Malin 845
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 09:28:53 följande:

Grattis Zora!

Jag fick spottings precis innan och efter bim, det var då färskt och brunt blod. Men det avtog snabbt! Molvärken hade jag med i början, är ett tecken på att det växer där inne :).
    Kan också säga att jag hade en extrem blödning i vecka 10, men min lilla bebis mår bra :).
    Lycka till på vul! :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend