• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Erla
    Bell13 skrev 2017-07-12 13:52:38 följande:

Hej igen, har varit med här förut, i höstas men fick missfall i december. Har idag plussat igen, finns ju så klart inga garantier för någonting. Just nu är jag ömsom i chock och ömsom överlycklig

Åh vad spännande! Håller tummarna stenhårt för att allt går fint denna gången ^^
  • pugsnotdrugs

Tack för alla svar:) jag ska säga till på inskrivningen, är väl också lite nervös över att sambon ska veta vad jag väger, då löjligt egentligen..

Tyckte det var konstigt att jag inte fick något hälsosamtal denna gång?

• Zora
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-12 13:22:41 följande:

Var på VUL idag och såg ett hjärta slå! Så jävla glad!

Angående vikt så blir jag orolig att de kommer tjata på min vikt, jag har en odiagnosticerad ätstörning, jag hetsäter men spyr inte, och det triggas ofta av misslyckande att inte gå ner i vikt så är orolig över att bm kommer säga på invägningen att - ojojoj vad tjock du är, du får INTE gå upp i vikt!

Och jag vet att de menar väl och att det är farligt men fy vad jag skäms :( kommer väga in på 100kg!

Åh vad skönt!!!!!!!
  • Zora
    Bell13 skrev 2017-07-12 13:52:38 följande:

Hej igen, har varit med här förut, i höstas men fick missfall i december. Har idag plussat igen, finns ju så klart inga garantier för någonting. Just nu är jag ömsom i chock och ömsom överlycklig

Grattis Bell!!!
  • Bell13
    Erla skrev 2017-07-12 15:49:07 följande:
    Åh vad spännande! Håller tummarna stenhårt för att allt går fint denna gången ^^
    Tack finns inga garantier och går inte att påverka. Ska till Spanien 2 v på söndag och det känns skönt med annat att tänka på. Lätt att stressa upp sig hemma och testa i panik var tredje dag.
  • ohhello

Grattis Bell! Hoppas det går bra!

& pugsnotdrugs, jag vägde också runt 100kg vid inskrivningen - har gått upp 13,5kg. Min barnmorska är jättetrevlig och har aldrig höjt ögonbrynet för det eller tjatat om att jag inte får gå upp, det är mest jag själv som haft ångest över det medan hon säger att den mängd jag gått upp är helt normal.

Så tänk inte så mycket på det! Däremot får du antagligen göra en glukosbelastning för att kolla att du inte har graviditetsdiabetes längre fram i graviditeten. <3

• Bell13
    ohhello skrev 2017-07-12 19:07:06 följande:

& pugsnotdrugs, jag vägde också runt 100kg vid inskrivningen - har gått upp 13,5kg. Min barnmorska är jättetrevlig och har aldrig höjt ögonbrynet för det eller tjatat om att jag inte får gå upp, det är mest jag själv som haft ångest över det medan hon säger att den mängd jag gått upp är helt normal.

Så tänk inte så mycket på det! Däremot får du antagligen göra en glukosbelastning för att kolla att du inte har graviditetsdiabetes längre fram i graviditeten. <3

Tack snälla
  • pugsnotdrugs
    ohhello skrev 2017-07-12 19:07:06 följande:

Tack så mycket! Jag hoppas jag får en bra barnmorska:) glukosbelastning är när man dricker sockervatten eller hur?
  • ohhello
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-12 20:08:58 följande:

Tack så mycket! Jag hoppas jag får en bra barnmorska:) glukosbelastning är när man dricker sockervatten eller hur?

Ja precis, man dricker den där sörjan och så tar de blodprov. :)

Jag har själv fått graviditetsdiabetes men har så låga värden så jag behöver bara tänka på kosten än så länge, mäter blodsockret lite sporadiskt under veckan & har kontakt med diabetessköterska.

Men oavsett diabetes eller inte så råder jag dig att tänka lite extra på kosten, men ha inte ångest över den eller vikten! :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend