• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • pugsnotdrugs
    ohhello skrev 2017-07-12 22:33:08 följande:

Ja precis, man dricker den där sörjan och så tar de blodprov. :)

Jag har själv fått graviditetsdiabetes men har så låga värden så jag behöver bara tänka på kosten än så länge, mäter blodsockret lite sporadiskt under veckan & har kontakt med diabetessköterska.

Men oavsett diabetes eller inte så råder jag dig att tänka lite extra på kosten, men ha inte ångest över den eller vikten! :)

Jag tänker mycket på kosten nu, är bättre på att lägga till mer grönt och sprider ut måltiderna. Mitt sötsug har faktiskt minskat, vilket är skönt, socker är min drog!
  • frestelsen
    Bell13 skrev 2017-07-12 13:52:38 följande:

Hej igen, har varit med här förut, i höstas men fick missfall i december. Har idag plussat igen, finns ju så klart inga garantier för någonting. Just nu är jag ömsom i chock och ömsom överlycklig

Å va kul! Stort grattis:) den här gången får det Funka!!:)
  • Bell13
    frestelsen skrev 2017-07-12 22:52:35 följande:
    Å va kul! Stort grattis:) den här gången får det Funka!!:)
    Tack. Ja vi hoppas att det blir ett syskon nu.
  • Malin 845
    Bell13 skrev 2017-07-12 23:20:55 följande:
    Tack. Ja vi hoppas att det blir ett syskon nu.
    Stort grattis igen! <3
  • Malin 845
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-12 13:22:41 följande:

Var på VUL idag och såg ett hjärta slå! Så jävla glad!

Angående vikt så blir jag orolig att de kommer tjata på min vikt, jag har en odiagnosticerad ätstörning, jag hetsäter men spyr inte, och det triggas ofta av misslyckande att inte gå ner i vikt så är orolig över att bm kommer säga på invägningen att - ojojoj vad tjock du är, du får INTE gå upp i vikt!

Och jag vet att de menar väl och att det är farligt men fy vad jag skäms :( kommer väga in på 100kg!

Vad underbart!
  • pugsnotdrugs

Någon av er som har astma? Min läkare sa jag inte skulle ta bufomix/symbicort längre utan istället ta pulmicort. Han sa: jag tror inte din astma är så dålig så du verkligen behöver symbicort. Ja nu går ja hemma o har svårt att andas, tog bricanyl igår kväll men är dålig nu på morgonen igen och bricanyl sa han att jag skulle vara väldigt försiktig med. Hoppas någon av er har erfarenhet av medicinerna.

• hoppitossa

Räkna fosterrörelser.

När det sparkas snabbt fler gånger i följd, räknas det som en eller fler rörelser?

Och ibland tycker jag att magen blir mjukare än annars, är det dåligt? Är 24+3 idag.

• Loppan84
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-16 09:19:37 följande:

Någon av er som har astma? Min läkare sa jag inte skulle ta bufomix/symbicort längre utan istället ta pulmicort. Han sa: jag tror inte din astma är så dålig så du verkligen behöver symbicort. Ja nu går ja hemma o har svårt att andas, tog bricanyl igår kväll men är dålig nu på morgonen igen och bricanyl sa han att jag skulle vara väldigt försiktig med. Hoppas någon av er har erfarenhet av medicinerna.

Hej! Jag hade pulmicort och bricanyl innan jag blev gravid vid behov vid tex förkylning och blev tillsagd att det är jätteviktigt att fortsätta med det om jag kände behov då obehandlad astma är farligt för fostret. Jag fick senare andningsbesvär som inte berodde på astma men pga bebisen låg på mina lungor under en lång period och kag va otroligt täppt i näsan, och blev då väldigt uppföljd med sömnregistrering etc eftersom det va så farligt med eventuella andningsproblem. Tycker du ska höra med en annan läkare ellee mvc samt kolla janusinfo (där står atr det är vitkigt att fortsätta med medicinerna jag hade iallafall)
  • Loppan84
    Bell13 skrev 2017-07-12 18:59:27 följande:

Stort tack

Grattis! Visste inte att du fick MF i december tror jag inte. Beklagar <3 Men badbalja kul att set tog sig igen. Denna gången gåe det vägen!
  • Erla
    hoppitossa skrev 2017-07-18 18:30:43 följande:

Räkna fosterrörelser.

När det sparkas snabbt fler gånger i följd, räknas det som en eller fler rörelser?

Och ibland tycker jag att magen blir mjukare än annars, är det dåligt? Är 24+3 idag.

Hmm, jag hade nog räknat det som en rörelse om de var riktigt tätt mellan rörelserna.

Min mage varierar i hårdhet och är ca 10 veckor före dig :) tror inte det är något farligt eller dåligt utan beror nog mer på hur bebisen ligger.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend