• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • happylife
    Erla skrev 2017-08-14 06:22:53 följande:

En liten flicka tittade ut igår klockan 16:40 :)

Allt gick snabbt och smidigt trots att vi fick åka till ett annat sjukhus, längre bort. 48 cm lång och 3255g och föddes ca 1 vecka för tidigt.

Värkarna satte igång vid 10 på morgonen ungefär och när vi väl anlände till förlossningen vid 14:30 ca var jag helt öppen och hann bara med lustgas. Gjorde inte mycket nytta mer än att jag kände att jag hade något att fokusera på under värkarna så när jag väl fick börja krysta struntade jag i lustgasen också :P fick sy 4 stygn sammanlagt, men bara ytligt. 2 på insidan och två på utsidan.

Nu är det bara amningen som ska komma igång och vänjas vid.

Åh grattis!!
  • frestelsen

Allt gick snabbt och smidigt trots att vi fick åka till ett annat sjukhus, längre bort. 48 cm lång och 3255g och föddes ca 1 vecka för tidigt.

Värkarna satte igång vid 10 på morgonen ungefär och när vi väl anlände till förlossningen vid 14:30 ca var jag helt öppen och hann bara med lustgas. Gjorde inte mycket nytta mer än att jag kände att jag hade något att fokusera på under värkarna så när jag väl fick börja krysta struntade jag i lustgasen också :P fick sy 4 stygn sammanlagt, men bara ytligt. 2 på insidan och två på utsidan.

Stort grattis:)
  • hoppitossa

Stort grattis! Härligt att höra att allt verkar ha gått bra. 
  • ohhello

V.38 nu & har haft förvärkar sen i lördagseftermiddag. Var på TUL & gynundersökning igår och tappen var halvhård/halvmjuk och stängd.

Vill ju bara ha uuuuuuut bebisen nu, i värsta fall kanske hon kommer först efter en igångsättning efter den 20:e sept?! Det har jag NOLL lust med. :(

Är så jäkla trött på att vara gravid nu.

• hoppitossa
    ohhello skrev 2017-09-02 22:55:16 följande:
    Snart är bebis här! <3
    Det börjar verkligen bli dags för er, håller tummarna!
  • pugsnotdrugs
    ohhello skrev 2017-09-02 22:55:16 följande:
    Snart är bebis här! <3
    Har bebis kommit nu? :)

Är det några fler här i tråden som fortfarande är gravida? Jag är v 16+1 idag och börjat äntligen se en mage :)
  • hoppitossa
    pugsnotdrugs skrev 2017-09-12 17:29:00 följande:

Är det några fler här i tråden som fortfarande är gravida? Jag är v 16+1 idag och börjat äntligen se en mage :)
    Jag är fortfarande gravid, 32+3. 
    Roligt när magen börjar synas! Min börjar däremot vara i vägen nu och då ska den ändå växa i cirkus 7 veckor till. :D 
    Hur har du mått hittills?
  • ohhello
    pugsnotdrugs skrev 2017-09-12 17:29:00 följande:

Japp! Fick en hinnsvepning igår eftermiddag, 1timme senare började värkarna så smått och strax före 3 inatt kom hon med buller & bång, hann inte ens få smärtlindring. Nu ligger vi på bb och tar igen oss. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend