• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • ohhello
    Malin 845 skrev 2017-07-28 08:09:04 följande:

Hej hörni!

Vår lilla tjej hade bråttom ut till världen i måndags! Hon kom i vecka 26+0, hon vägde 780 gram och 34 cm lång. Hon mår trots omständigheterna bra, och har bara behövt cpap än så länge :). Vi är så kära i vår lilla tös <3

Men hoppsan! Grattis och hoppas allt går fortsatt bra för er allihop! :D
  • ohhello

Idag när jag åt lunch började bebisen liksom borra sig ner mellan benen på mig och det ilade som tusan! Antar att hon börjat fixera sig (är i v.34+4)? Första barnet gjorde aldrig såhär, hon fixerade sig lugnt och försiktigt utan att jag märkte det överhuvudtaget. Nu känns det som att man sitter på bebisens huvud, däremot kan jag andas SÅ MYCKET bättre och har inte samma tryck på övriga organ - så det är skönt!

• Zora
    Malin 845 skrev 2017-07-28 08:09:04 följande:

Hej hörni!
    Vår lilla tjej hade bråttom ut till världen i måndags! Hon kom i vecka 26+0, hon vägde 780 gram och 34 cm lång. Hon mår trots omständigheterna bra, och har bara behövt cpap än så länge :). Vi är så kära i vår lilla tös <3

Grattis!! :)
  • Erla

Misstänker att delar av slemproppen lossnat nu. Hittade en rosafärgad liten kletig klump igår nämligen. Vet att det inte behöver betyda något, men man hoppas ju ^^

• hoppitossa
    Erla skrev 2017-08-01 18:24:04 följande:

Misstänker att delar av slemproppen lossnat nu. Hittade en rosafärgad liten kletig klump igår nämligen. Vet att det inte behöver betyda något, men man hoppas ju ^^

Håller tummarna att det är på g snart för er. :)
  • Erla
    hoppitossa skrev 2017-08-01 20:39:12 följande:

Håller tummarna att det är på g snart för er. :)

Tack ^^ visserligen 18 dagar kvar till bf, men man hoppas ju på lite tidigare ändå :P
  • Erla

Idag har en STOR bit av slemproppen kommit ut ^^ Längtar så sjukt mycket efter lilla räkan så nu börjar väntan bli typ olidlig haha!

Hur lång tid tog det för er, som redan fått era små, för förlossningen att komma igång efter att slemproppen lossnat?

• ohhello

Går in i v.37 imorgon. Helt galet vad snabbt det här graviditeten har gått!

Bebisen har sjunkit jättemycket och det tar sjukt ont mellan benen, sammandragningarna har ökat för varje dag & det börjar närma sig, bara 29 dagar kvar till BF!

BB-väskan är packad förutom de saker vi använder & nu är det bara den låååånga väntan på när bebis behagar titta ut. Ska på sista ultraljudet & gynundersökning den 14:e så får vi se vad läkaren säger om igångsättning - dock har mina sockervärden varit hur bra som helst de senaste veckorna, så förhoppningsvis har inte bebis blivit så stor. Skulle så hemskt gärna vilja att denna förlossning börjar av sig självt!

• Bäbiiiis
    Erla skrev 2017-08-04 11:49:22 följande:

Idag har en STOR bit av slemproppen kommit ut Längtar så sjukt mycket efter lilla räkan så nu börjar väntan bli typ olidlig haha!

Hur lång tid tog det för er, som redan fått era små, för förlossningen att komma igång efter att slemproppen lossnat?

Hej! Jag ge inte läst eller skrivit här på nästan 3 mån sedan min lilla kille föddes men måste ju svara nu att det för mig tog ca 1 v från att slemproppen började lossna tills förlossningen satte igång. Hoppas det är dags snart för dig.
  • Erla
    Bäbiiiis skrev 2017-08-07 22:57:21 följande:

Hej! Jag ge inte läst eller skrivit här på nästan 3 mån sedan min lilla kille föddes men måste ju svara nu att det för mig tog ca 1 v från att slemproppen började lossna tills förlossningen satte igång. Hoppas det är dags snart för dig.

Så spännande! :D hoppas det snart sätter igång då ^^
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend