Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hej!

Jag plussade den 23/12 & är idag i v.5+5, BF 29/8.

Ska på inskrivning den 13/1 (fredagen den 13!!) & vul inbokat den 23/1.

Mått lite illa på morgonen till & från, hade kramper i livmodern de första dagarna efter jag plussat och kissar SÅ IN I NORDEN mycket. Minns inte att urinblåsan var såhär liten när jag var gravid med storasyster, får gå på toa en gång i halvtimmen minst även om jag inte dricker något. :(

• ohhello
    Sagan12345 skrev 2017-01-02 17:59:03 följande:

Stort grattis!

Tror det är hormoner och inte storlek på blåsan :)

Haha ja, förmodligen. Kommer dock ändå inte ihåg att jag var tvungen att gå på toa såhär mycket sist såhär tidigt i graviditeten. :(
  • ohhello
    Bäbiiiis skrev 2017-01-02 19:52:25 följande:

Grattis! Så kul med 2 nya gravida här idag. Jag har också varit extremt kissnödig först i början av graviditeten och nu igen senaste veckorna (är i v 21). Ganska jobbigt faktiskt när man knappt kan åka o handla mat utan att behöva låna kundtoaletten.

Hur gammal är dottern?

Tack!

Ja, men precis så är det. Gick på toa hos en vän idag före jag for hem, blev akut kissnödig i bilen på vägen hem och då tar det ändå knappt 15 min att köra hem! Galet!

Dottern blev 17 månader på nyårsafton, så hon kommer vara ganska precis 2 år och 1 månad då bebis är beräknad. :)
  • ohhello
    frestelsen skrev 2017-01-04 08:37:49 följande:

Haft en rysarnatt... igår på dagen fick jag ont i magen, varit magsjuk o tänkte att de är väl därför.. framåt kvällen mer ont o rosa flytning.. tänker hm blodkärl osv.. vid 1 aj och ganska stor blödning... åker in och de ser massa levrat brunt blod på den gyn pinnen men bebis mår utomordentligt bra och sprattlar och så( v.15) han kan inte förklara var det kommer ifrån eller så..

Frågan är vad gör jag nu? Ni som haft blödningar vad gör ni?

I min första graviditet började jag blöda i v.14 & blödde i ca 2v för ingen hittade något fel. Till slut hittade en gynekolog en polyp i slidgången som blödde som hon tog bort. Den psykiska terrorn att blöda i två veckor utan att veta vad som var fel var fruktansvärd. :( Men tur att bebis iallafall mår bra!

Idag går jag in i v.7! Nästa vecka är det inskrivning hos BM, ser framemot det så!
  • ohhello
    frestelsen skrev 2017-01-04 09:55:18 följande:

Jag har ett myom i livmodern men läkar såg inget från det.

Härligt med inskrivning:) när blir ul? Kör du kub, eller blir de bara rul?

Jag har en månad kvar till rul (6/2) o kub så bra ut, hoppas bara blodet håller dig borta o man slipper va så orolig hela tiden

Får ett tidigt ultraljud den 23/1 men skippar kub, visst skulle det vara kul att se bebis ännu en gång men jag måste resa till en annan stad och det blir jobbigt med all logistik som tillhör. :/

Sen blir väl RUL i v.18/19 om vi tar oss så långt! Håller tummarna!

Hade själv små blodfläckar när jag torkade mig efter toabesök igårkväll men nu är det inget så hoppas att det inte var något man behöver oroa sig över.
  • ohhello

Gick in i v.8 idag och blev typ dödsförkyld på kuppen. På fredag ska vi på inskrivning & om 11 dagar ska vi på vul.. kan tiden snälla gå liiiiiite fortare?! Hoppas så att vi får se ett litet tickande hjärta och ett litet sprattligt knyte. <3

• ohhello
    Clefairy skrev 2017-01-12 18:12:03 följande:

Det känns som att alla andra får tidiga ultraljud utom jag... Haha! Ni som gör ul utöver rul, betalar ni privat eller är det standard inom ert landsting att få fler än ett?

Min barnmorska var obeveklig och det gick verkligen inte att få ett extra ultraljud för mig, trots att jag är extremt orolig (förstår ju att många är det). Jag har ett jobb som gör mig extra orolig dessutom.

Det är standardprocedur här var jag bor för att kolla att man faktiskt ÄR gravid samt fastställa antal foster och att allt är som det ska vara. :)
  • ohhello

Grattis till er som fått era bebisar!

Själv har jag bara gått in i v.12 nu, känns som att slutet av augusti är låååångt borta just nu, även om det känns som att själva graviditeten går fortare den här gången än med första barnet. :) Längtar till v.14 så jag får höra hjärtljuden hos BM & sen tills första sparkarna känns! Just nu är det mer som att man är inne i en tråkig period med precis noll tecken på graviditet förutom kissnödigheten. :D

• ohhello
    Erla skrev 2017-02-12 12:23:17 följande:

Tycker också augusti känns långt borta :P men måste ändå säga att det gått ganska snabbt än så länge. Själv gick jag in i v.14 idag ^^ kul att vi är nära varandra.

När har du bf?

28/8 :) Räknar nog med att det blir en septemberbebis dock!
  • ohhello
    Erla skrev 2017-02-12 17:04:34 följande:

Ja det kan ju bli så :) för mig är det bf 19/8 :)

Lite roligt dock att jag hade BF 28/7 med första barnet (hon kom den 31/7) så man kan ju aldrig vara säker, skulle vara trevligt om det här barnet kom den 31/8 nu då! :D
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend