Gravida från Tempar/Fertility Friend
V.12 - magbild....
Kul med magbild. Det syns ju faktiskt. Har du fått frågor på jobbet eller av andra? Jag fick första "är du gravidfrågan" i v 12 av en kollega som pratar mer än hon tänker. Det var 2 dagar innan kub så jag ville egentligen inte berätta men kände mig tvungen.
Här är min mage :)
Har ni andra bestämt namn på bebisen ännu? Vi har två förslag varav jag gillar det ena bäst men tycker att det är lite synd att det börjar på samma bokstav som sonens namn. Men man ska kanske inte låta det hindra. Mannen föredrar det andra namnförslaget :/ Vill inte nämna namnen här tyvärr.
Jag blödde också min första graviditet, i v.15-17. Bebisen mådde bra och allt såg okej ut, men oron jag gick omkring med! Grät typ varje kväll i två veckor innan jag krävde en ordentlig undersökning och de hittade en irriterad polyp i slidgången.
Den här graviditeten blödde jag lite en kväll i v.7, var på jobb och ville bara lägga mig ner på golvet och gråta eftersom jag trodde det var kört. Var på VUL i v.8 dock och fick se vår friska lilla knyte. <3
Nästa vecka ska jag till barnmorskan och lyssna på hjärtljuden, längtar verkligen för jag känner mig totalt ogravid just nu (v.13), så det ska bli skönt att få det bekräftat igen att fostret faktiskt lever. Om det gör det. Tänker alltid det där "om". :/
Kan man utveckla kronisk trötthet under graviditeten ?
Asså de första 12 veckorna va jag så trött att jag grät..
Går in i v.23 imorgon och är nästan lika trött:( står inte ut... äter vitaminer och extra järn. Men när man måste sova 3h extra på em är de ju sjukligt:(
Ja alla prover ser bra ut, även järn..
De är ju såå frustrerande att de inte går att göra nått. Jag är t.o.m trött i kroppen.. som när man är sjuk:(
Kan bara hoppad de blir bättre ju ljusare de blir.. eller så får jag stå ut i 4 månader till
Så kul med fladder! Det är inte alls för tidigt. Med första barnet kände jag i v 16 ganska tydligt. Jag har även hört andra som känt tidigare än så. Denna grav kände jag senare typ v 18 men har moderkakan i framvägg så den dämpar ju rörelserna.
Är också trött, typ jämt! Själv är jag i vecka 16 (15+3) och började ocksö känna fladder i vecka 15. Första barnet och tyckte också att det liksom borde vara tidigt för sånt... tror inte det är för tidigt om man har varit gravid tidigare :) har för mig att det är typ runt vecka 15 man kan börja känna fladder om man är omföderska.
Just varit till barnmorskan. Bebis verkar må bra i magen och bankar på med 153 hjärtslag/minut, härligt att höra på! <3 Behöver heller inte äta järntillskott och urinprovet såg utmärkt ut. :)
Går in i v.16 imorgon. Oj vad tiden går!
V.17 idag och om exakt 8 dagar (eller 7 om beroende på hur man räknar) är det RUL!!!! På onsdag kl.14 nästa vecka är det dags. Spännande! Förmodligen kommer jag bli tillbakaflyttad en bit, eftersom läkaren som gjorde VUL i v.9 fick det till att jag bara var i v.8 då, men vi får se. Barnmorskan min ville inte flytta mig tillbaka förrän vi sett vad RUL säger.
Annars, sover jag svindåligt på nätterna och har massor av intensiva drömmar så jag vet knappt vad som är dröm och vad som är verklighet. Är helt slut på dagarna, tur som vilar fortfarande dottern 1,5-2tim varje eftermiddag så jag passar på att vila då jag med. :) Känner tydliga rörelser till&från när jag verkligen slappnar av. Så mysigt! <3