Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Gravida från Tempar/Fertility Friend

pugsnotdrugs skrev 2017-07-12 20:08:58 följande:

Tack så mycket! Jag hoppas jag får en bra barnmorska:) glukosbelastning är när man dricker sockervatten eller hur?

Ja precis, man dricker den där sörjan och så tar de blodprov. :)

Jag har själv fått graviditetsdiabetes men har så låga värden så jag behöver bara tänka på kosten än så länge, mäter blodsockret lite sporadiskt under veckan & har kontakt med diabetessköterska.

Men oavsett diabetes eller inte så råder jag dig att tänka lite extra på kosten, men ha inte ångest över den eller vikten! :)
  • ohhello

V.34 nu & jag är supertrött konstant, illamående och fötterna har svullnat upp. Fick något konstigt sendrag i vaden inatt också och har haft ont som tusan hela dagen. Foglossningen är jobbig till&från, särskilt när jag rört mig mycket.. vilket är jobbigt för diabetessköterskan vill att jag går minst en 2km-promenad om dagen.. vilket jag knappt orkar just nu pga smärta. :(

Är dock jäkligt glad över den här "icke-sommaren", tycker det är varmt & jobbigt som det är ändå.

Förlåt för allt gnäll, älskar dock att känna bebis buffa omkring där inne. <3

• ohhello
    Mimipig skrev 2017-07-20 20:19:29 följande:

Moderkaksprovet visade tyvärr på kromosomavvikelser. Jag har gråtit och sörjt i ett dygn, nu orkar jag inte gråta mer. Jag hade inskrivningssamtal idag och avbrytandet av graviditeten påbörjas på lördag och slutförs på måndag. Sen får vi vänta en månad och sen är det tillbaka på ruta ett och börja om. Jag önskar er alla i tråden all lycka till!

Beklagar. <3
  • ohhello
    Malin 845 skrev 2017-07-28 08:09:04 följande:

Hej hörni!

Vår lilla tjej hade bråttom ut till världen i måndags! Hon kom i vecka 26+0, hon vägde 780 gram och 34 cm lång. Hon mår trots omständigheterna bra, och har bara behövt cpap än så länge :). Vi är så kära i vår lilla tös <3

Men hoppsan! Grattis och hoppas allt går fortsatt bra för er allihop! :D
  • ohhello

Idag när jag åt lunch började bebisen liksom borra sig ner mellan benen på mig och det ilade som tusan! Antar att hon börjat fixera sig (är i v.34+4)? Första barnet gjorde aldrig såhär, hon fixerade sig lugnt och försiktigt utan att jag märkte det överhuvudtaget. Nu känns det som att man sitter på bebisens huvud, däremot kan jag andas SÅ MYCKET bättre och har inte samma tryck på övriga organ - så det är skönt!

• ohhello

Går in i v.37 imorgon. Helt galet vad snabbt det här graviditeten har gått!

Bebisen har sjunkit jättemycket och det tar sjukt ont mellan benen, sammandragningarna har ökat för varje dag & det börjar närma sig, bara 29 dagar kvar till BF!

BB-väskan är packad förutom de saker vi använder & nu är det bara den låååånga väntan på när bebis behagar titta ut. Ska på sista ultraljudet & gynundersökning den 14:e så får vi se vad läkaren säger om igångsättning - dock har mina sockervärden varit hur bra som helst de senaste veckorna, så förhoppningsvis har inte bebis blivit så stor. Skulle så hemskt gärna vilja att denna förlossning börjar av sig självt!

• ohhello
    Erla skrev 2017-08-14 06:22:53 följande:

En liten flicka tittade ut igår klockan 16:40 :)

Åh! Grattis till flickan! Och vad skönt att allt gick så bra! <3
  • ohhello

V.38 nu & har haft förvärkar sen i lördagseftermiddag. Var på TUL & gynundersökning igår och tappen var halvhård/halvmjuk och stängd.

Vill ju bara ha uuuuuuut bebisen nu, i värsta fall kanske hon kommer först efter en igångsättning efter den 20:e sept?! Det har jag NOLL lust med. :(

Är så jäkla trött på att vara gravid nu.

• ohhello
    pugsnotdrugs skrev 2017-09-12 17:29:00 följande:

Har bebis kommit nu? :)

Japp! Fick en hinnsvepning igår eftermiddag, 1timme senare började värkarna så smått och strax före 3 inatt kom hon med buller & bång, hann inte ens få smärtlindring. Nu ligger vi på bb och tar igen oss. :)
  • ohhello
    pugsnotdrugs skrev 2017-09-12 20:19:08 följande:

Åh vad härligt, stort grattis! Gick allt bra?

Tack!

Allt gick super förutom att det tog JÄVLIGT ont!! Öppnade mig sjukt fort & var knappt beredd när jag var tvungen att börja krysta, men klarade mig helt utan bristningar och andra komplikationer.

Bebis har dock fått gulsot så vi är kvar på bb & solar lite, hoppas få åka hem imorgon. :)
  • ohhello
    pugsnotdrugs skrev 2017-09-13 18:48:53 följande:

Ja ont har man ju hört att det gör :P Men vilken tur att du slapp bristningar trots att du öppnade dig så fort :) Antar att allt var värt det när du fick se bebben?

Haha, visserligen. Fick dock epidural med första barnet så jag visste ju inte exakt HUR ont det tog att öppna sig de där sista cm. Nu vet jag! :D

Jaa, jisses, älskar det här barnet så sjukt mycket! Längtar tills vi får åka hem och hitta rutiner i vårt nya vardagsliv med två! barn.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend