Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Gravida från Tempar/Fertility Friend

frestelsen skrev 2017-06-28 13:31:13 följande:

Ja :) jag vill typ ha en till nu;)

Haha! Så kände jag också någon vecka efter förlossningen med dottern! Nu är jag glad över att hon snart fyller två och är någorlunda självständig innan lillasyster kommer. :)
  • ohhello
    frestelsen skrev 2017-06-28 16:22:16 följande:

Sant:) min dotter är 16 haha så får se om de blir fler barn nu. Jag är 35 o maken 42 så kanske inte hinner fler.

Kommer nog inte tempa o sånt men gör ju inte abort

Hinner och hinner :)

Min svägerska fyllde just 42 & fick första barnet.

Själv har jag satt en gräns, jag vill inte ha fler barn efter 36. Så jag hoppas att vi får våra fyra "planerade" barn innan dess - men jag kommer vara nöjd med två jag (snart) har om det inte händer.
  • ohhello
    Malin 845 skrev 2017-06-28 21:11:02 följande:

Åh det närmar sig! :). Skönt att slippa gå över tiden iallafall :). Bra att de håller koll på så hon inte är för stor. Men hur ser de nu att hon är stor? Är det SF måttet de går efter?

Så mysigt att göra iordning med bebiskläderna! Har själv köpt en del, men blir ett något större inköp på gekås om en månad ;)

Gjorde ett extra RUL i v.22 pga var för tidigt första gången (i v.17), och då kunde läkaren inte se hjärtat ordentligt, fick komma tillbaka i v.26 för att kolla hjärtat & då upptäcktes det även att bebisen låg på övre viktkurvan. Så nu ska jag tillbaka på ultraljud på tisdag, då i v.32 (31+1) för att kolla tillväxten.

Har visserligen ett "högt" SF-mått också enligt BM, var dit förra veckan och då låg det på 31 men det kan ju även bero på mycket fostervatten/hur bebis ligger osv...

Blir mycket springande på sjukhuset helt enkelt! :)
  • ohhello
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:55:36 följande:

En underbar liten pojke tittade ut 2229 :)

• ohhello
    frestelsen skrev 2017-07-07 09:16:00 följande:

Hur många av er vill ha fler barn?

Asså jag är sugen som fan men vet inte om jag pallar en graviditet om den ska va så jobbig som med Wilde..

Sen tog de ju 3 år att göra han med..

Jag har ju en dröm om 4-5 barn... väntar andra nu, mannen har gått med på 4 men är nog rätt nöjd med två. Dottern fyller 2 år nu i slutet av juli & är i någon sorts kan-själv/trots-period och ibland känner jag bara "HJÄLP!!!! Vad har vi gett mig oss in på?!? Ska vi ha andra barnet NU?!" Men det blir nog bra & jag är nöjd med de barn vi får. :)
  • ohhello
    Erla skrev 2017-07-07 13:44:34 följande:

Måste bara skriva av mig lite. Är så otroligt frustrerad! Beställde ett babynest av en lokal, hobbysömerska då en vän till mig rekommenderade henne. Beställde i april och fick i mitten på juni veta att det var färdigt. Hon skulle skicka det, men inget nest har kommit och det är omöjligt att få kontakt med henne nu. Är så besviken och stressad då hon självklart inte ville sy upp ett nest utan att ta betalt i förskott. Funderar på att åka hem till henne och knacka på dörren, men känns lite smått hysteriskt på något vis. Det är ju ändå ca 5 veckor kvar tills bebisen är beräknad. Hur hade ni gjort?

Jag har förstått att posten haft lite bekymmer i Sverige de senaste veckorna så det kan ju vara så att det är på väg. Samtidigt tycker jag att det är oroväckande att hon inte går att få tag på.. men jag skulle tycka det var liiiite obehagligt att fara och knacka på - ta någon med dig isåfall!
  • ohhello

Vilka söta pojkar ni har frestelsen & Treansresa!

Jag tycker också pojknamn är svårt, eller, JAG har en hel lista med fina namn men mannen min är mer skeptisk till dem. Harald, Julius, Henry & Cornelis är mina absoluta favoriter.

Men nu väntar vi ju en liten flicka, en liten Ellie. :)

& GRATTIS Skrutt83, hoppas det lilla fröet stannar! Mars är ju en perfekt månad att födas i! (Är själv mars-barn!)

• ohhello
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 05:55:29 följande:

Fick rosa på pappret igår eftermiddag, sedan rött på pappret på kvällen, nu var det rosa på morgonen. Har haft lite starkare molvärk och idag gick tempen ner, tog den t.o.m efter toabesök så den bör ju ha varit lägre om jag tagit den innan, så nu tror jag tyvärr att jag är ute ur leken..igen....orkar inte...

Jag fick också blod på pappret några dagar runt v.5-6, var livrädd och grät mig till sömns men det visade mig vara precis ingenting, tror det är rätt vanligt med spottings däromkring.

Hoppas verkligen att det inte är ett dåligt tecken för dig pugsnotdrugs! <3
  • ohhello

Grattis Bell! Hoppas det går bra!

& pugsnotdrugs, jag vägde också runt 100kg vid inskrivningen - har gått upp 13,5kg. Min barnmorska är jättetrevlig och har aldrig höjt ögonbrynet för det eller tjatat om att jag inte får gå upp, det är mest jag själv som haft ångest över det medan hon säger att den mängd jag gått upp är helt normal.

Så tänk inte så mycket på det! Däremot får du antagligen göra en glukosbelastning för att kolla att du inte har graviditetsdiabetes längre fram i graviditeten. <3

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend