• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Erla

Sitter och funderar på om jag borde ringa förlossningen pga minskade fosterrörelser. Är så osäker och vill inte ringa i onödan. Kan inte ringa bm då mottagningen är stängd idag.

Märkte av minskningen igår. Brukar ha dagar när bebisen rör sig mindre. Speciellt om jag rört på mig mycket dagen innan. Men det har aldrig varit lugnt två dagar i rad. Känner bebisen ibland, men inte alls lika ofta som annars och inte lika starkt som annars. Vill inte få besked om att åka in direkt heller då min sambo jobbar och inte har möjlighet att ta ledigt :/

• pugsnotdrugs
    Erla skrev 2017-07-21 10:30:18 följande:

Sitter och funderar på om jag borde ringa förlossningen pga minskade fosterrörelser. Är så osäker och vill inte ringa i onödan. Kan inte ringa bm då mottagningen är stängd idag.

Märkte av minskningen igår. Brukar ha dagar när bebisen rör sig mindre. Speciellt om jag rört på mig mycket dagen innan. Men det har aldrig varit lugnt två dagar i rad. Känner bebisen ibland, men inte alls lika ofta som annars och inte lika starkt som annars. Vill inte få besked om att åka in direkt heller då min sambo jobbar och inte har möjlighet att ta ledigt :/

Jag har aldrig haft erfarenheten, men jag tänker direkt att hellre ringa en gång för mycket än en för lite om du är orolig :)
  • Erla
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-21 11:23:26 följande:

Jag har aldrig haft erfarenheten, men jag tänker direkt att hellre ringa en gång för mycket än en för lite om du är orolig :)

Borde väl också tänka så. Dock har bebisen blivit mer aktiv under dagen så avvaktar lite.
  • happylife
    Erla skrev 2017-07-21 13:13:54 följande:
    Borde väl också tänka så. Dock har bebisen blivit mer aktiv under dagen så avvaktar lite.
    Åk in..mycket bättre. Jag var inne då å då, min bebis var så lugn!
  • happylife
    Mimipig skrev 2017-07-20 20:19:29 följande:

Moderkaksprovet visade tyvärr på kromosomavvikelser. Jag har gråtit och sörjt i ett dygn, nu orkar jag inte gråta mer. Jag hade inskrivningssamtal idag och avbrytandet av graviditeten påbörjas på lördag och slutförs på måndag. Sen får vi vänta en månad och sen är det tillbaka på ruta ett och börja om. Jag önskar er alla i tråden all lycka till!

Men fy vad sorgligt jätteledsen för din skull!
  • Erla
    happylife skrev 2017-07-21 15:17:02 följande:

Åk in..mycket bättre. Jag var inne då å då, min bebis var så lugn!

Tror inte jag behöver åka in. Bebisen rör sig som vanligt igen :) brukar bli lugnt dagen efter att jag ansträngt mig mycket, men denna gången var det lugnt lite längre än vanligt där inne. Nu är det dock full rulle som vanligt ^^
  • Erla

Har haft fler och fler värkar nu sedan förra veckan. Idag har jag haft nästan konstant mensvärk sedan jag vaknade. Inte kraftiga, men de märks. Bebisen är mycket mer aktiv nu sedan dagen då den vilade en massa. Känner av märkliga vibrationer långt ner i magen också, plus att det blir extremt tungt neråt när jag själv är aktiv. Någon som känner igen sig?

Vill inte föda förrän tidigast nästa vecka och är ganska orolig över att det ska vara överfullt på förlossningen om allt sätter igång för tidigt. Hörde på radion förra veckan att det är näst intill stopp på den förlossning vi ska till och risken är stor att vi blir hänvisade till sjukhus som har minst 2 h restid för oss. Är i vecka 37 nu så bebis är väl åtminstone färdigbakad så det oroar jag mig inte för åtminstone.

• Malin 845

Hej hörni!
    Vår lilla tjej hade bråttom ut till världen i måndags! Hon kom i vecka 26+0, hon vägde 780 gram och 34 cm lång. Hon mår trots omständigheterna bra, och har bara behövt cpap än så länge :). Vi är så kära i vår lilla tös <3

• Treansresa
    Malin 845 skrev 2017-07-28 08:09:04 följande:

Hej hörni!

Vår lilla tjej hade bråttom ut till världen i måndags! Hon kom i vecka 26+0, hon vägde 780 gram och 34 cm lång. Hon mår trots omständigheterna bra, och har bara behövt cpap än så länge :). Vi är så kära i vår lilla tös <3

Stort grattis! Vilken liten tös! Hur mår du?
  • Erla
    Malin 845 skrev 2017-07-28 08:09:04 följande:

Hej hörni!

Men oj! Grattis!! :D skönt att lilltjejen mår bra. Hoppas allt är bra med dig också!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend