• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • ohhello
    Malin 845 skrev 2017-06-28 21:11:02 följande:

Åh det närmar sig! :). Skönt att slippa gå över tiden iallafall :). Bra att de håller koll på så hon inte är för stor. Men hur ser de nu att hon är stor? Är det SF måttet de går efter?

Så mysigt att göra iordning med bebiskläderna! Har själv köpt en del, men blir ett något större inköp på gekås om en månad ;)

Gjorde ett extra RUL i v.22 pga var för tidigt första gången (i v.17), och då kunde läkaren inte se hjärtat ordentligt, fick komma tillbaka i v.26 för att kolla hjärtat & då upptäcktes det även att bebisen låg på övre viktkurvan. Så nu ska jag tillbaka på ultraljud på tisdag, då i v.32 (31+1) för att kolla tillväxten.

Har visserligen ett "högt" SF-mått också enligt BM, var dit förra veckan och då låg det på 31 men det kan ju även bero på mycket fostervatten/hur bebis ligger osv...

Blir mycket springande på sjukhuset helt enkelt! :)
  • Erla
    pugsnotdrugs skrev 2017-06-29 14:03:06 följande:

Bör jag bli orolig?

Nej :) vad jag fattat det som så kan tempen dippa ibland trots graviditet. Kolla ff:s chart gallery så finns det en massa kurvor som dippar :)
  • Erla

Kände en sån konstig värk på midsommarafton och blev nyfiken på om det var bebisen som fixerat sig. Frågade bm idag och visst var det så. Häftigt att man kan känna sånt, men tyckte det var så tidigt :P var i vecka 31+5 den dagen då jag hade värken. Går på söndag in i vecka 34 och känner bara att tiden springer iväg! Barnrummet är inte klart än ens. När har ni boat? Alla i min närhet tycker att det är konstigt att jag inte varit klar med allt för länge sedan... När packar man bb-väskan och vad ska finnas i den?

• Treansresa
    Erla skrev 2017-06-30 11:53:24 följande:

Kände en sån konstig värk på midsommarafton och blev nyfiken på om det var bebisen som fixerat sig. Frågade bm idag och visst var det så. Häftigt att man kan känna sånt, men tyckte det var så tidigt :P var i vecka 31+5 den dagen då jag hade värken. Går på söndag in i vecka 34 och känner bara att tiden springer iväg! Barnrummet är inte klart än ens. När har ni boat? Alla i min närhet tycker att det är konstigt att jag inte varit klar med allt för länge sedan... När packar man bb-väskan och vad ska finnas i den?

Vad häftigt att du kände när den fixerade sig.:)

Jag har i v 38 och har inte boat klart alls. Inte ens köpt alla grejer. Och det ångrar jag nu då jag är inlagd på förlossningen på obestämd framtid. Så mitt tips är att börja snart! Bättre för tidigt än att inte hinna.

Förlossningsväskan är iallafall packad. Har med kläder till mig, bebisen och sambon. Hygien, tofflor, laddare, kamera, filt, gosedjur och böcker.
  • Erla
    Treansresa skrev 2017-07-01 06:10:13 följande:

Vad häftigt att du kände när den fixerade sig.:)

Jag har i v 38 och har inte boat klart alls. Inte ens köpt alla grejer. Och det ångrar jag nu då jag är inlagd på förlossningen på obestämd framtid. Så mitt tips är att börja snart! Bättre för tidigt än att inte hinna.

Förlossningsväskan är iallafall packad. Har med kläder till mig, bebisen och sambon. Hygien, tofflor, laddare, kamera, filt, gosedjur och böcker.

Ja, det var ganska häftigt ^^

Oj, vad är du inne för om man får fråga?

Då kanske man ska börja färdigställa rummet snart :P tänkte att bb-väskan behöver bli klar också, men blir så osäker på vad som ska tas med. Tack för dina tips ^^
  • Treansresa
    Erla skrev 2017-07-01 19:09:49 följande:

Ja, det var ganska häftigt ^^

Oj, vad är du inne för om man får fråga?

Då kanske man ska börja färdigställa rummet snart :P tänkte att bb-väskan behöver bli klar också, men blir så osäker på vad som ska tas med. Tack för dina tips ^^

Jag började blöda för 1.5 vecka sedan och har fortsatt småblöda sedan dess. Igår rann det dock blod efter benen och blöder fortfarande som en riktig mens. Så dom vill ej skicka hem mig ifall det är moderkakans Kant. Så nu ligger jag och rullar tummarna på förlossningen utan värkar eller något.

Jo den är svår att packa. Jag fick med för mycket grejer tror jag !
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-07-01 19:29:31 följande:

Jag började blöda för 1.5 vecka sedan och har fortsatt småblöda sedan dess. Igår rann det dock blod efter benen och blöder fortfarande som en riktig mens. Så dom vill ej skicka hem mig ifall det är moderkakans Kant. Så nu ligger jag och rullar tummarna på förlossningen utan värkar eller något.

Jo den är svår att packa. Jag fick med för mycket grejer tror jag !

Nämen oj:( å kanske bra om du får ut din lilla snart <3
  • Treansresa
    frestelsen skrev 2017-07-01 19:55:13 följande:

Nämen oj:( å kanske bra om du får ut din lilla snart <3

2,5 vecka ska de stå där uppe.

Jo jag ska försöka få igenom en igångsättning imorgon. Tar på psyket att bara gå och vänta på om det kommer bli snitt eller om allt är bra. Bebis verkar må toppen iallafall. Ligga här i 3 veckor när bebisen ebdp är färdig känns onödigt farligt
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-07-01 19:59:03 följande:

2,5 vecka ska de stå där uppe.

Jo jag ska försöka få igenom en igångsättning imorgon. Tar på psyket att bara gå och vänta på om det kommer bli snitt eller om allt är bra. Bebis verkar må toppen iallafall. Ligga här i 3 veckor när bebisen ebdp är färdig känns onödigt farligt

Ja få en igångsättning:) hoppas de går med på det
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend