• Zora

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hejsan!
    Hoppar in lite här efter att ha plussat svaaagt på Äl +10. Idag på Äl +13 fick jag Gravid 1-2 på CB digital. BF ca 21/1 men bebis kommer (om allt går bra) att komma någon vecka tidigare pga snitt.

Är det någon mer här som nyligen blivit gravida? Eller har alla kommit en bit på väg?

Har varit aktiv i FF tråden sedan 2014 när vi planerade 2:a barnet. Nu är jag alltså gravid igen efter ett års försök.

Mår bra än så länge, är ju bara i v 5 men jag har ont i ryggen, typ svanken, och brösten känns lite som att de har växt och ibland har jag nästan samma känsla som när mjölken rinner till.

• Zora

Kul att se så många "kändisar" här :) Kul att de flesta är så nära födsel, eller redan fått, fast lite synd att jag är ensam nygravid. Får se hur aktiv jag kommer att vara

• Zora

Ja då ligger ni ju bara liiiite före mig :) Får hoppas att det kommer några fler plus!!

• Zora
    Malin 845 skrev 2017-05-14 13:23:27 följande:
    Vilken vecka är du i? :) bf någon gång i januari då? :)
    Är i v 5 med BF 21/1 :)
  • Zora
    columbus skrev 2017-05-17 07:52:34 följande:

Hej från bebisbubblan! Åkte in snabbt för att kolla minskade fosterrörelser i söndags (trodde jag), fyra dagar innan BF, vilket slutade med igångsättning pga lite trött bebis och högt blodtryck på mig. Chockerande där och då men allt har verkligen gått över förväntan och 04.00 i måndags tittade vår tjej ut. 50 cm och 3670 gram. Vi stannade en natt på BB och är hemma nu och njuter! <3

Grattis!! :)
  • Zora
    Mimipig skrev 2017-05-17 19:18:46 följande:
    Jag två ett digitalt i morse som bekräftade det svaga strecket, så nu är jag nöjd.
    Grattis igen!! Då är vi iallafall två som får följas åt :)
  • Zora
    oONinniOo skrev 2017-05-19 07:44:04 följande:

Hejsan! Hoppar in här från FF-tråden. Plussade svagt i onsdags men det är först nu när även stickorna från RFSU visar något, som jag kan tro på det. Beräknad till slutet på januari och har redan en mängd symptom.

Grattis!! Välkommen! Då är vi 3 med BF i januari :)
  • Zora
    Mimipig skrev 2017-05-19 11:14:34 följande:
    Och nästan samma Bf va? 21-22 jan?
    Precis! Mitt BF är ca 21-22, sen får vi se vad VUL säger, är ju det (eller RUL om man inte gjort tidigt VUL) som BM går efter. Men jag vet ju när Äl var... i vilket fall så kommer bebis att komma tidigare än det datumet men är kul att vi kan följas åt iom att vi ligger i princip lika i graviditeterna :)
  • Zora
    Mimipig skrev 2017-05-19 22:58:27 följande:
    Du har också ett barn sedan innan? Jag har en son född i mars 2015. Första graviditeten gick utav bara farten, den här tog sin tid. Det har onekligen gjort mig tacksammare och att jag faktist ser fram emot en sommar utan vin och stundade foglossning.

Hur gammal är du? Jag är 37.
    Jag har två barn. En född 2013 och en 2015. Första var också bara av farten, oplanerat. Andra tog 7 månader och den här tog 1 år.

Jag är 39
  • Zora
    happylife skrev 2017-05-22 17:06:56 följande:

Vaknade inatt vid kl 3 med ordentliga värkar som kom och gick intensivt, hade bm besök kl 10:30'och hon kunde konstatera att jag öppnat mig 3 cm, blev överraskad och glad! Nu är jag hemma och inväntar mer regelbundna värkar så vi får åka in och föda fram vår lilla tjej!

Heja!! Håller tummarna att det drar igång ordentligt snart :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend