Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2017-02-02 14:45:00 följande:

Härligt, grattis till det

Det går bra här, tycker dock att tiden står still och inget händer, gäsp!! V 25 nu, mysigt med sparkar men ändå en tråkig tid, tycker vintern går såå sakta och det känns som evigheter till maj! När har du bf?

Visst är de mysigt när de sparkar o har sig:) känner min mer o mer för varje dag:) v 19 bf 3/7.

Ja fy för vintern:( men maj är snart ju:) har ni köpt saker till bebis?
  • frestelsen
    Bäbiiiis skrev 2017-02-02 15:05:33 följande:

Grattis! Kul med en lite kille. Är det 1a barnet? Vilket vrålåk ni köpt ;) Man blir lite avis.

Här är allt bra men jag tycker liksom happylife att tiden går lite långsamt och att maj gärna får komma imorgon. Bf 18 maj så imorgon går jag in i v 26. Nu kommer den delen av graviditeten (sista trimestern) där man besväras mer av tung stor mage, man blir väldigt osmidig, tröttheten kommer tillbaka, mer foglossning, ingen bekväm sovställning, halsbränna m.m. Det är lite jobbigt men hör liksom till så på sätt och vis lite kul också. Att magen ska bli sådär riktigt stor och höggravid är ju kul på sitt sätt.

Hur går det med eid och sagan1234? Någon bebis ännu?

Nä har en dotter på 15 och mannen har en dotter på 17:) så vi sladda på ordentligt:)

Usch foglossning ät inte kul.. har du nån gravidkudde? De är kanon:) jag ska träffa läkaren på tis om sjukskrivning . . Kan knappt sitta längre:(

Men nu känner du sparkar utifrån va? :)
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-02-02 16:03:32 följande:

Ja otroligt häftigt! Så kul också att mannen kan va delaktig mer, känna sparkarna samt även höra bebisens hjärta om han lyssnar noga på magen läste de i en app och testade, häftigt! Jag kände första tydliga sparken i v 20 (19+4) samma dag vi gjorde rul. Sen dess känner jag dagligen. Men tycker det gör en lite manisk och rädd, man känner efter och oroar sig =/ iaf jag. Analyserar de dagar som är lugnare i magen.

Vi har köpt en vagn, bedside crib, lite inredning o några bodys. Men har fått massa kläder från en kompis så har en hel del har ni inväntat rul för att köpa saker? Det var min "shoppinggräns"

Japp så efter rul idag köpte vi vagn:) så får man fylla på med saker allt eftersom nu:) min man håller på att snickra ihop ett skötbord:)
  • frestelsen
    Erla skrev 2017-02-02 16:16:43 följande:

Här har vi precis fått se bebis. Fick oväntat ett samtal, från sjukhuset jag haft kontakt med, i veckan. Jag var ärlig och berättade att vi hört hjärtat och att vi trodde att allt var bra trots blödning. De insisterade på att vi skulle komma in och dubbelkolla för säkerhets skull och där var en aktiv bebis som motsvarar 11+6. Två dagar större än mina beräkningar. Fick till och med en bild ^^

Lille plutten <3
  • frestelsen
    Loppan84 skrev 2017-02-02 16:55:06 följande:

Åh vad kul med alla UL :) grattis till pojke frestelsen <3

Tack:)
  • frestelsen
    Sagan12345 skrev 2017-02-02 17:50:40 följande:

Vad härligt, stort grattis!

Snygg vagn, kollade också på dieseltyget :)

Tack:) ah vad blev det för vagn istället?

Snart får du din:) gud så mysigt:) har du speciella önskemål för förlossningen?
  • frestelsen
    eid skrev 2017-02-05 12:03:28 följande:

Hej,

Här kommer en liten uppdatering från mig- vår dotter föddes i torsdags (2/2) klockan 21.43 på kvällen. Hon vägde 3218 gram och var 50 cm lång- hon är helt perfekt <3

Stort grattis:)
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-02-05 21:56:06 följande:

Är de nån mer än jag som har mycket flytningar?

Mycket vattniga också, får ha trosskydd. Nästan så man funderar och blir nerös om det är fostervatten =\ nojiga jag liksom.

Är inga mängder, ett trosskydd räcker gott och väl ett dygn men ändå..

Har så med t.o.f tänkte med att kan de va fostervatten men min bm sa att man får ökade flytningar som kan va blöta
  • frestelsen
    Sagan12345 skrev 2017-02-11 21:03:13 följande:

Nu har även vår lilla pojk tittat ut.. Gick väldigt bra allt och vi mår utmärkt. 3.5kg och 50 cm, bf+9 :)

Grattis:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend