Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Malin 845 skrev 2017-02-19 11:12:24 följande:

Ja det känns härligt :). Kanske köper fler cb så jag ser att det ökar :)

Tänk på att de kan öka olika. Jag fick mitt 3 ganska sent o vart ju orolig men va ju ingen fara:)

Så tänk på det:)
  • frestelsen
    Bäbiiiis skrev 2017-02-19 19:35:09 följande:

Jag vill uppmana alla nya och halvnya som ännu inte fyllt i bf-listan att göra det. Det är en egen tråd och ni hittar länken till den i trådstarten.

Asså jag har inte fyllt i min bf där. Får se om jag lyckas:) har bara mobilen
  • frestelsen
    Malin 845 skrev 2017-02-19 20:23:17 följande:

Fick ännu starkare sticka här på kvällen :).

Oro för mf finns verkligen nu när det sjunkit in mer att jag är gravid! Sambon menar på att min oro inte gör risken mindre för mf. Han har svårt att förstå tror jag..

Oro kommer du nog ha hela graviditeten. Har man kämpat som du så tror jag det blir extra mycket. Försök ta en dag i taget och lev i nuet istället för att att tro att mf väntar runt hörnet.. kan tyvärr inte ge mer råd då jag själv va/är lika.
  • frestelsen
    Hallonfrossa skrev 2017-02-19 21:23:08 följande:

Har lagt till era bf i listan :)

Tack snälla:)
  • frestelsen
    Malin 845 skrev 2017-02-20 07:34:29 följande:

Tack för alla tipsen! Ska prata med bm idag, då jag genomgått behandlingar hos dem så vill de veta om mensen kommer eller om jag blivit gravid. Hoppas på tidigt vul så oron kan lugna sig lite..

Nu på morgonen fick jag först en minimal ljusbrun/genomskinlig flytning och sen en som var väldigt ljus men lite rosaaktig. Var väldigt lite, och väldigt ljust rosa. Läste att det är vanligt så tidigt? Att kroppen inte fattat att den är gravid?

Man blir ju ändå orolig :(

Det är mer vanligt än ovanligt. Kan va lite rester från när ägget fäste.

Jag störtblödde v. 14-17 med en helt frisk bebis. Sen i min gravid fb grupp tror jag vi är typ 50 som blött nån gång.

Vet att man oroar sig. Trodde jag skulle bli knäpp av oro:(

Om du inte får tidigt vul så kan du betala för ett. Tror de kostar runt 500kr beroende på var man bor. :)
  • frestelsen
    Skywalker skrev 2017-02-20 07:00:10 följande:

Försöker ta till mig av era råd också, då oron krypit sig på och byggt bo även här. Antar att det är oundvikligt att oroa sig men vill få vara lite glad också.

En liten fråga - när kontaktar man mvc?

Håller med Hallonfrossa, ring redan nu:)
  • frestelsen
    Malin 845 skrev 2017-02-20 18:19:13 följande:

Usch nu känner jag mig elak..

Vi har sagt att vi berättar om graviditeten när vi vet att det har gått lite tid, och vi tänkte då säga det på onsdag. Nu sa han att han ville berätta ikväll, då han inte kan hålla sig mer. Men jag sa att jag har stor oro över mf, och att jag inte har landat i tanken att jag ÄR gravid. Han menade på att vi kan få stöd tidigt av alla om vi berättar tidigt, vilket han ändå har rätt i..

men han verkade lite sur pga att han inte fick säga det idag.

Hur gör jag nu?! Ingen av er ska väl berätta så tidigt? Är jag knäpp som vill vänta lite?:/

Det måste ni ju va överens om så du inte blir överkörd om du vill vänta. Vi valde att vänta till v 10 och då gick vi ut till de flesta vi känner, sen efter kub la vi ut på fb.

Graviditeten innan gick vi ut tidigare och den vart ma.. de va jobbigt att behöva tala om för folk att de sket sig.. de värsta va nog när en kompis kom fram o klappa mig på magen och sa, här växet det å går bra.. nä de gör det inte..

Så om du känner att du vill vänta förklara det för din sambo:) sen ska du veta att de flesta graviditeter slutar väl:)
  • frestelsen
    Malin 845 skrev 2017-02-21 08:27:25 följande:

Kände mig lite överkörd igår. Men vet att han inte menade något illa alls, utan är exalterad över det lilla fröet :)

Kan tänka mig att vi lägger ut på fb tidigast efter kub, möjligtvis vid rul. Sambons kusin la ut nyheten på fb i v 3+6 typ :P

Han förstår nog orsaken egentligen, men han är för ivrig :P

Jo förstår det, klart han menar väl. Min man har varit mer för att köpa vagn och säng o sånt.. jag har liksom varit rädd hela tiden.

Vi mammor har ju känslan, oron osv.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend