Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

ohhello skrev 2017-01-04 09:34:31 följande:

I min första graviditet började jag blöda i v.14 & blödde i ca 2v för ingen hittade något fel. Till slut hittade en gynekolog en polyp i slidgången som blödde som hon tog bort. Den psykiska terrorn att blöda i två veckor utan att veta vad som var fel var fruktansvärd. :( Men tur att bebis iallafall mår bra!

Idag går jag in i v.7! Nästa vecka är det inskrivning hos BM, ser framemot det så!

Jag har ett myom i livmodern men läkar såg inget från det.

Härligt med inskrivning:) när blir ul? Kör du kub, eller blir de bara rul?

Jag har en månad kvar till rul (6/2) o kub så bra ut, hoppas bara blodet håller dig borta o man slipper va så orolig hela tiden
  • frestelsen
    Sagan12345 skrev 2017-01-04 12:22:44 följande:

Vilken mardröm.. Hade du levrat blod i sidan men inge blod i livmodern?

Ja vet inte, han såg inget blod i livmodern men visa typ i tappen låg blod. Blöder fortfarande men de är bara gammalt o brunt och gör typ inge ont längre
  • frestelsen

Kan uppdatera att min blödning va en infektion i livmodern. Så fått penicillin som jag ska ta i 10 dagar:) fick se lilla skrutten sparka runt idag med <3 den mår jättebra och de hoppas jag kommer göra snart med:)

• frestelsen
    happylife skrev 2017-01-05 21:06:43 följande:

Läskigt! Tur dom upptäckte den!

Jo mer jag som upptäckte, de trodde inte riktigt att de kunde va det. Börja klämma efter blindtarmen, då sa min man; blöder man av blindtarmen?! Ne, bästa om jag skriver ut penicillin. Ja upptäckte de ju tidigt som tur va. Genom att blodet lukta illa.
  • frestelsen

Inlagd på sjukhus för penicillinet verkar inte hjälpa.. så vill de kolla om jag har nån inflammation i tarmarna.. så får bara äta yoghurt och gjort sen lunch igår:( bläää. Blödningen slutar inte, sänkan går upp och läkarna vet inte vad som är fel:( men bebis lever o mår bra iaf

• frestelsen
    Bäbiiiis skrev 2017-01-08 08:58:39 följande:

Usch då! Hoppas de hittar orsaken snart. Så skönt att bebisen mår bra i alla fall. Krya på dig!

Tack, sänkan hade gått ner idag så blir hemskickad nu. Men jobbigt när de inte vet vad de är. Har ett återbesök på torsdag för att se bebis
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-01-09 07:28:54 följande:

Frestelsen - vad mysko. Undra vad det är för fel då? Verkar ju inte ha med graviditeten att göra iaf!

Jag har högre puls eller hårdare slag tycker jag. De är normalt för blodvolymen ökar:)

Nä vet inte vad, men sänkan går ju ned med penicillinkuren så får väl hoppas de slutar blöda snart med.

Funderar på om de har nått med mitt snitt att göra
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-01-09 10:21:30 följande:

Frestelsen - Ja precis, hårdare slag. Känns som hjärtat ska hoppa ur kroppen typ! Hehe.

Så det blöder fortfarande? Känner du dig sjuk också eller är det "bara" sänkan som är hög?

Du ser hrlt normalt med pulsen:)

Sänkan går nedåt. Jo lite blödningar men börja gå åt rätt håll. Känner bebis röra sig mer o mer för varje dag så de är ju tryggt. Ska på återbesök på torsdag och kolla bebis. Men känner att jag börjar bli piggare och så. 4e dan med penicillin o ska äta i 10 dagar
  • frestelsen

Tjoho länge sen jag va här. Hur går det gör er alla?

Själv va jag på rul idag:) vi väntar en frisk pojke <3

Så firade med att köpa en vagn idag:) en bugaboo cameleon 3 by diesel. Skitsnyyygg:)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend