Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Ser att ni pratar om namn och jag har ett som jag älskar:) wilde (som pojknamn),vad tycks?

Sen veckans gnäll.. jag har fått inflationen i handleden av troligen felbelasning då jag har dån foglossning.. sen fick jag kryckor och tens. Så nu kan jag inte gå, inte sitta och inte använda höger hand.. haha sen tror jag jag har fått hemorrojder med.. nä men löööve to be preggo lixom

• frestelsen
    frestelsen skrev 2017-02-17 15:09:47 följande:

Ser att ni pratar om namn och jag har ett som jag älskar:) wilde (som pojknamn),vad tycks?

Sen veckans gnäll.. jag har fått inflationen i handleden av troligen felbelasning då jag har dån foglossning.. sen fick jag kryckor och tens. Så nu kan jag inte gå, inte sitta och inte använda höger hand.. haha sen tror jag jag har fått hemorrojder med.. nä men löööve to be preggo lixom

Bra det går att skriva.. inflammation så klart...
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-02-17 19:07:44 följande:

Men stackare! Är du sjukskriven?

Vilken v är du i nu?

Check på hemorojder, fruktansvärt! Lever på laktulose sedan tre veckor.

Har också foglossning och så ont i axlar pga att jag bara kan ligga i vissa ställningar sover som en kratta!

Ja sjukskriven sen några veckor tillbaka och får nog va resten av grav. Vad är laktulose? Jag vet ju inte om de är hemorrojder men har haft problem med magen och de kommer lite blod ibland vid nr 2, plus känns som nått sitter upp i rumpan (ursäkta detaljer) men vet att de kan va vanligt att få när man är gravid.

Vecka 21:) så nu är man över 50% iaf :)

Har för mig att du är 4-5 veckor före mig va?
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-02-17 21:20:56 följande:

Laktulose är tarmreglerande medel vid förstoppning. Förstoppning orsakar hemorojder i längden, och om man har hemorojder så gör de ännu ondare om man är hård i magen. Laktulose dricker jag varje morgon, funkar bra förutom att jag blir sjukligt gasig av den men de är värt det. Ja det är tyvärr mer regel än undantag med hemorojder vid graviditet. Jag blöder också samt att man känner små utbuktningar i rumpan...det är ju fyllda blodkärl.

Härligt med över 50%!

Jag är i v 27

Då ska jag kolla upp laktulose, känns som man kan pröva. Prutta kan jag stå ut med:) finns de nått man kan ta mot hemorrojder då?
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-02-18 09:30:23 följande:

Haha jag säger bara de, pruttar är underdrift hahahah. Man blir sjukt gasig, o de gör ont i magen när dom ska ut. Men magen vänjer sig efter ett par v och alla reagerar olika. Tycker verkligen du ska pröva, jag tar 20 ml varje morgon.

Min bm sa att jag inte ska/behöver behandla hemorojderna, det är ingen idé sa hon, utan de gör man efter grav. Om man vill kan man använda mjukgörande, men jag gör inget.

Försökt att inte krysta när du är på toa, de funkar med laktulose, för de blir en bra konsistens att få ut utan att krysta, ursäktas äckelfaktorn!

Ah okej, hha de så de är att va gravid;)

Min man sa, varför ska jag behöva åka och köpa alla pinsamma saker på Apoteket till dig.. jag svara med, för jag får stå ut med dem haha.

Så vecka 27 :) måste kännas skönt? Om bebis kommer nu så kan den överleva va?
  • frestelsen
    hoppitossa skrev 2017-02-19 08:27:37 följande:

Hej på er!

Vet inte om ni minns mig, men ger det ett försök. Hoppas alla mår bra!

Jag har äntligen plussat igen (imorse ) efter vårt MA i oktober. Är såklart orolig så har en fundering jag hoppas ni kan hjälpa mig med. 

DPO 13 idag, lutealfas 14. Det säkraste tidiga tecknet på graviditet för mig är uteblivna spottings, det har jag inga nu. Spottings kan ju bero på lågt progesteron vad jag minns, kan lågt progesteron ge LÄTT klåda i slemhinnorna men typ på blygdläpparna?

Stort grattis:)

Vet inte om klåda dock:/ får du progesteron nu?
  • frestelsen
    Malin 845 skrev 2017-02-19 08:48:05 följande:

Smyger mig in här hos er då jag faktiskt plussade i morse!! Känns helt overkligt, jag och sambon är i chock :)

<3
  • frestelsen
    hoppitossa skrev 2017-02-19 08:55:11 följande:

Tack!

Tar inget progesteron, behövde inte det vid senaste grav, men blir ju nojig nu när vi äntligen fått ett plus igen. 

Jag har haft mf och ma så jag körde med progrestall nu fram till v 12-13 bara för att. Vet ju inte om de är det men gick ju bra:) är 20+5 idag. Sen ät vitaminer. Jag tog apoteket gravid och extra folsyra och omega3. Kan ju inte skada iaf:)
  • frestelsen

Har du fått progrestall utskrivet eller köpt på nätet?[/quote]

Köpt på gravkollen:) du kan ju pröva:) är inget som gör fel :)

• frestelsen
    Malin 845 skrev 2017-02-19 10:41:43 följande:

Tusen tack för alla grattis! Tog även cb digital som visade positivt med, så nu känns det tryggade :)

Va härligt att se:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend