Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Åh va de går fort för er att va gravida:) själv tycker jag att jag aldrig kommer över 12+0... men på julafton sker det. Ska väl inte förvåna mig om jag blir tillbaka flyttad på nupp på ons.. trots vi bara legat en gång den månaden.

• frestelsen
    Bäbiiiis skrev 2016-12-22 11:05:26 följande:

Snart så :)

Och sen byts snigelfarten mot lite mer speed.

De hoppas jag:) min man tycker tiden gått fort.
  • frestelsen
    happylife skrev 2016-12-22 12:20:41 följande:

Haha mmm, för männen går tiden fort för dom upplever inte graviditeten fysiskt eller psykiskt på samma sätt! Grattis till snart v 12, milstolpe!

Tack:) hur stor har din mage blivit då?
  • frestelsen

Imorgon är dags för nupp. Lääääskigt!! Vilka frågor ställer det?

Om allt ser bra ut ska jag gå ut på fb med graviditeten med. Många vet redan, men tänkte gå ut till resten då.

Men berätta allt om era nupp:)

• frestelsen
    Bäbiiiis skrev 2016-12-27 08:12:31 följande:

Har du även tagit blodprov så du gör kub? I så fall vill de veta din vikt och längd då du tog blodprovet. Sen vill de veta om du röker under graviditeten. Även etnicitet (typ europe) är en faktor de tar hänsyn till. Sen kommer jag inte ihåg fler frågor. De mäter och kollar att de kan se massa olika saker hos fostret. Hjärnans skiljevägg, hjärtats olika kammare, nackspalt (mäts), näsben etc. Det kommer säkert gå jättebra. Det är så himla kul att få se den lilla göra sina gymnastiska konster i magen. Lycka till!

Blodprov, vikt, längd och sånt har de tagit. Röker inte, hur kan etnicitet ha med sånt att göra?

Så då är de typ bara ul kvar? Ååå är så nervös. Min man man vill ju med men jag blir stressad av typ sjukhus o sånt så tycker om att gå själv. Men självfallet får han va med. Tack för svar:)
  • frestelsen
    happylife skrev 2016-12-27 09:24:20 följande:

Jag minns faktiskt inte riktigt, men känner igen de Bäbiiis säger. Dock slarvade dom på mitt, kollade inte de Bäbiiis räknade upp...dom missade att ena barnet helt saknade urinblåsa och fostervatten..hur man nu kan missa det.

Vilken tid är det?

Kl 8:30 :)

Men fy för slarv:(
  • frestelsen
    Loppan84 skrev 2016-12-27 09:51:25 följande:

Hej allihop! Tänkte bara kolla läget och säga god fortsättning här inne. Hoppas allt går bra med alla och ni sluppit allt illamående?

Här är det mesta bra, börjar komma in i bebislunken ordentligt mysigt med lite mer rutiner igen tycker jag.

Ang etnicitet och kub som jag ser att sista inläggen omhandlar så är det inte en faktor i testen, utan det är bara för att måtten (näsben) för normalen varierar mes etnicitet så det är olika normalspann där.

Härligt att höra att du mår bra:) aha så pass, visste inte att de va så.
  • frestelsen
    Bäbiiiis skrev 2016-12-27 15:45:41 följande:

Kort uppdatering. Allt såg fint ut och vi väntar en lite kille.

Grattis:) åh jag vill mee veta
  • frestelsen
    Beebii skrev 2016-12-27 16:24:15 följande:

Idag var vi på nupp ul. En väldigt noggran sköterska som informerade om allt hon såg på bebis! Att det var EN bebis, fingrar, händer, tår, fötter, ryggrad, hjärta, huvud, rumpa. Dock måste bebis ligga lite i sidoläge för att man ska kunna se vätskespalten i nacken. Det gjorde INTE vår bebis! hon puttade och gnuggade, jag fick hoppa och vrida och dansa ner i madrassen men icke! Fick ta en paus och fika lite sött (cola och choklas) det kan väcka till dom små så dom sprallar runt lite. 30 min senare gjorde hon nytt försök men bebis hade fortf inte vänt sig rätt. Fick hoppa runt och dansa lite till (Vi försökte på alla möjliga sätt) men hon fick inte till bilden så vi fick boka en ny tid till nästa vecka. Fick en lite suddig bild som vi inte behövde betala för Mysigt iaf att se lilla bebis små armar och ben sprattla. Och kul att få se bebis en 3e gång (sen blir det förstås en 4e med rul)

Nytt sen november var att man får bilden till mobilen och inga papperskopior. Lite tråkigt då vi har de andra barnens rul bilder på väggen men går väl att ordna!

Så lycka till imorgon och mitt och bms tips är att man ätit ordentligt innan och gärna något sött efteråt samt gärna vara kissnödig så har man gjort så gott man kan. Att springa runt och hoppa och dansa med rumpan i golvet är heller ingen nackdel så den lilla vaknar till ordentligt!

Haha oj va envis bebbe;) tack för tipsen ska försöka va både nymatad och kissnödig till 8:30 imorgon:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend