Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2016-10-27 07:00:14 följande:

Har du fått rekommenderat att äta både mitt val gravid och ytterligare folsyra? Jag tänker att det borde bli dubbel dos folsyra då? Men om det kan vara farligt eller inte vet jag inte.

Nej vi har inte pratat med läkaren än men tror inte de är problem med att de blir för mycket folsyra, eller?

Jag har inte våga ta omega3 för visste inte om man skulle.

Vi äter inte mycket fisk alls. Min man gillar inte fisk. Sa att ni blir de fiskgratäng och lax i veckan, han såg ut som ett surt barn;)
  • frestelsen
    Sagan12345 skrev 2016-10-27 07:42:42 följande:

Jag har inte alls varit sugen på fisk denna graviditet å då tyckte bm att jag skulle ta omega3 (nu måste jag dubbelkolla så du är omega3)

Ska tydligen vara bra för hjärnan

Ja de är bra för mycket:)
  • frestelsen

Pratat med gyn idag och blir första vul v.6+4. Läskigt, hoppas man ser nått men risken att de är tidigt finns ju med. Men de kan ju inte göra mer än så här. Tänkte först att jag skulle börja smörja med progrestall men kanske är dum eftersom jag inte vet om jag ens behöver det

• frestelsen
    Loppan84 skrev 2016-10-28 05:18:22 följande:

Ting tog tid men till slut tidigt den 28e ville han titta ut. Alla mår bra men trötta. Uppdaterar senare.

Happylife vann bettingen :)

Stort grattis:)
  • frestelsen

[quote=77088754][quote-nick]Loppan84 skrev 2016-10-28 12:37:33 följande:[/quote-nick][/quote]

Åhh sån myshand. Wow vilken kämpe du är!! Grattis gen <3

• frestelsen
    happylife skrev 2016-10-28 15:28:59 följande:

Verkligen! Lite creepy haha! Den är 4 cm och ändå ser man allt det där, otroligt!

Har du varit på ul?
  • frestelsen
    happylife skrev 2016-10-28 19:14:14 följande:

Ja idag

Allt ser bra ut? Har ju inte varit med så länge här så hänger ju inte med:)
  • frestelsen
    happylife skrev 2016-10-28 21:21:47 följande:

Förstår det!

Allt såg bra ut. Vi har valt bort kub till förmån för NIPT, så gjorde idag ett vanligt ul där dom kikade på de man kan se så här långt. Så blir se NIPT på tisdag. Förra grav fick hastigt avslutas i v 16-17 med tvillingar så denna gång vill vi kolla så mycket det går så snart man kan!

Är nu i v 10+4.

Hur går det för dig, har du de sjunkit in?

Va skönt:)

Jo men känns som när kommer missfallet i många lägen:(

Började smörja med progrestall igår.. kanske dumt men kände att lite extra progesteron är ju bra. Vet inte om jag har brist men många mf. Trodde de skulle ta prover på sånt nu.. men när jag ringde till sös så va min läkare inte där o jobba inte förrän m 2 veckor.. så fick jag ett tidigt vul i v7.. men tänk om de är progesteron som gör mf.. åh man är så nojig:(

Har ju ett gäng gravkollen tester o tycker inte de ökar utan är supersvaga:(
  • frestelsen
    happylife skrev 2016-10-29 09:51:32 följande:

Förstår det, hjärnan funkar tyvärr så.

Jag tänker fortfarande så ibland, men inte lika ofta som i början.

Svårt att jämföra streck, kanske bättre att vänta en vecka och ta ett CB digital med veckoindikator för att se att det ökat?

Du har inte blödit eller så? Vilken vecka är du i?

Nä inge blod, bara normal molvärk.

V.5
  • frestelsen
    happylife skrev 2016-10-29 11:45:04 följande:

Ok, vul om två veckor va?

Ah precis. Är galet nervös men glad med. De positiva är att jag mår illa och har ont i pattarna:)

Men om jag fick 1-2 i torsdags när bör de slå om till 2-3?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend