Gravida från Tempar/Fertility Friend
Kub såg bra ut. Hon tyckte det såg ut som en pojke <3
Vart flyttad från 7e till 3e juli:) så är i v.14 nu:)
Kub såg bra ut. Hon tyckte det såg ut som en pojke <3
Vart flyttad från 7e till 3e juli:) så är i v.14 nu:)
Så skönt att vara i v 14 helt plötsligt. Så hon vågade säga att hon trodde det var pojke. Då blir det spännande att se om det stämmer.
Här är en bild på våran kille <3
Äntligen hemma, what a day!!
10:30 hade vi tid. BM kämpade i 45 min, bebis låg dumt till så hon kunde inte få rätt bilder på hjärta och ansiktsprofil, hon tröck så hårt med ul-staven att de gjorde ont, sen gav hon upp. Sa att antingen bokar vi en ny tid en annan dag, eller så kommer ni tillbaka om 1.5 h, vi ville bara få de klart så valde det senare alternativet. Gick i trappor, drack Cola, hoppade runt osv allt för att hon skulle vända sig. Det lyckades som tur var så tillslut fick hon alla bilder. Allt såg jättebra ut och vi behåller bf 21/5
Läget är kass! Hade ju magsjuka i veckan, nu har jag fått feber och halsont! Suger. Mår apa. Idag la jag mig ner o storgrät efter hundpromenaden, helt slut å less.
Kl 4 kom vi hem inatt från nyårsfirande...försökte redan kl 02 att få åka hem. Blir inte bättre av att jag har sjukt mycket på jobbet i veckan
Också känt av bebis dagligen nu några dagar, mysigt!
Nä du med hemskt!
Jag tog beslutet att sjukanmäla mig idag faktiskt.. Kaos på jobbet men med 38.4 i temp o mående där efter så är de ett måste speciellt för bebis skull!
Hej tjejer!
Går även med här. Plussade den 22/12. Jag är idag v.5+4. Mina symtom är endast större bröst och ömma bröstvårtor.
Jag är inte tröttare, mår inte illa, är inte känslig för lukter... hoppas verkligen att någon lever där inne. tidigt vul inbokat den 12/1.
Hej!
Jag plussade den 23/12 & är idag i v.5+5, BF 29/8.
Ska på inskrivning den 13/1 (fredagen den 13!!) & vul inbokat den 23/1.
Mått lite illa på morgonen till & från, hade kramper i livmodern de första dagarna efter jag plussat och kissar SÅ IN I NORDEN mycket. Minns inte att urinblåsan var såhär liten när jag var gravid med storasyster, får gå på toa en gång i halvtimmen minst även om jag inte dricker något. :(
Haft en rysarnatt... igår på dagen fick jag ont i magen, varit magsjuk o tänkte att de är väl därför.. framåt kvällen mer ont o rosa flytning.. tänker hm blodkärl osv.. vid 1 aj och ganska stor blödning... åker in och de ser massa levrat brunt blod på den gyn pinnen men bebis mår utomordentligt bra och sprattlar och så( v.15) han kan inte förklara var det kommer ifrån eller så..
Frågan är vad gör jag nu? Ni som haft blödningar vad gör ni?
V 15 redan! Vad fort det gått. Så skönt att bebisen mådde bra där inne. Jag fick en blödning i v 19 som läkaren genom ul såg kom från livmodern men kunde inte säga vad det berodde på. Bebisen mådde bara bra. Jag fick medicin som skulle hjälpa att stoppa blödningrn och blev även beordrad 1 v sjukskrivning då jag mest låg i soffan. Hade även mycket sammandragningar pga blödningen. Blödningen stoppade efter 3-4 dagar. Efter det har jag försökt undvika tunga lyft eller annan ansträgning men det är lättare sagt än gjort. Kvällen innan julafton fick jag en lite bödning på nytt efter en ganska ansträngande dag. Igår bar jag ganska mycket på sonen då vi var på ett lekland men inget blod tack o lov.
Håll koll så att blödningen avtar om den inte redan slutat. Sök vård igen om utvecklingen går åt fel håll. Och ta det lugnt några dagar. Det är mina tips. Hoppas att det går över snabbt och inte kommer tillbaka. Man blir ju alltid så orolig.