• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-22 12:49:31 följande:

Jag hade ganska svullen mage tidigare (framåt till vecka 14 ungefär) men kändes och såg helt annorlunda ut d, den var mjuk och mer degig då och så kände jag mig också gasig. Men sen har den varit hård, stått ut rakt fram också när jag låg ned och inte varit gasig eller nått på en månad typ så tror inte det var det. Tror kanske deg har blivit mer plats bara och att organ och höfter flyttat sig lite. Har helt klart fått bredare höfter iaf :) jaja är ju inte så viktigt varför egentligen - och får ju se att allt är ok på torsdag på rul. Tyckte bara det var lite lustigt alltihop.

Ja man lägger ju märket till mista lilla förändring just nu. :) åh va mysigt med rul!! Som jag längtar tills den dagen! Visst skulle ni ta reda på kön då??
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-22 13:06:31 följande:
    Ja man lägger ju märket till mista lilla förändring just nu. :) åh va mysigt med rul!! Som jag längtar tills den dagen! Visst skulle ni ta reda på kön då??
    Ja mannen vill verkligen veta för att det ska bli lite mer verkligt så vi ska kolla :) om det går alltså, om den inte vill visa så tror jag det få vara då tar vi nog inte ett till bara för den sakens skull. När har du rul då?
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-22 13:08:14 följande:

Ja mannen vill verkligen veta för att det ska bli lite mer verkligt så vi ska kolla :) om det går alltså, om den inte vill visa så tror jag det få vara då tar vi nog inte ett till bara för den sakens skull. När har du rul då?

Okej! Låter vettigt, det är ju jätteviktigt att känna in vad båda vill och behöver. :) 2 1/2 vecka kvar för oss, 8 juni. Känns som en evighet.
  • eid

Så kul med magbilder!:) Fint!

Jag skulle faktiskt behöva lite tips- på fredag ska jag åka till England och spela fotbollscup med jobbet. Kan tänka mig att det kommer att serveras en del alkohol och jag funderar på hur jag bästa sätt undviker det. Säga att jag äter penicillin? Typ har urinvägsinfektion.. En dag hade inte varit några problem- men nu när det blir två dagar känns det klurigare att säga att jag bara inte känner för att ta ett glas vin till maten?!

• Loppan84
    eid skrev 2016-05-22 15:50:47 följande:

Så kul med magbilder!:) Fint!

Jag skulle faktiskt behöva lite tips- på fredag ska jag åka till England och spela fotbollscup med jobbet. Kan tänka mig att det kommer att serveras en del alkohol och jag funderar på hur jag bästa sätt undviker det. Säga att jag äter penicillin? Typ har urinvägsinfektion.. En dag hade inte varit några problem- men nu när det blir två dagar känns det klurigare att säga att jag bara inte känner för att ta ett glas vin till maten?!

Ärligt talat är folk oftast så upptagna med sig själva att de inte märker vad andra gör om man inte påtalar det. Var på en stor jobbet och kick-Off samt bröllop och det gick hur bra som helst. När vi satt på middagar så lät jag dem fylla på vinglaset och sen drack jag bara ur vattenglaset - ingen märkte nått. Efter middagen och på fester så gick jag bara runt med en öl i handen hela kvällen eller tog en Sprite men bad om att få citronskiva och sugrör så det såg ut som en gin & tonic. Om du hittar på en ursäkt och säger att du inte dricker är det mycket mer obvious än om du bara låtsas som ingenting :)
  • eagle87

Är de någon här som skulle vara intresserad av en träff i Stockholm i mitten på juli? Vilka bor i Sthlm?

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-05-22 12:49:31 följande:

Jag hade ganska svullen mage tidigare (framåt till vecka 14 ungefär) men kändes och såg helt annorlunda ut d, den var mjuk och mer degig då och så kände jag mig också gasig. Men sen har den varit hård, stått ut rakt fram också när jag låg ned och inte varit gasig eller nått på en månad typ så tror inte det var det. Tror kanske deg har blivit mer plats bara och att organ och höfter flyttat sig lite. Har helt klart fått bredare höfter iaf :) jaja är ju inte så viktigt varför egentligen - och får ju se att allt är ok på torsdag på rul. Tyckte bara det var lite lustigt alltihop.

Spännande med rul på torsdag!

Tror också att din förändrade mage kan bero på att allt stuvas om därinne. Jag tyckte att min mage kom och fick fram tills ca v 20. Sen dess har den vuxit sakta men säkert.

Vilken tid har ni rul?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-22 17:46:42 följande:

Är de någon här som skulle vara intresserad av en träff i Stockholm i mitten på juli? Vilka bor i Sthlm?

Men Gud vad mysigt!! Vi kommer va i Sthlm och på Gotland de första två veckorna i juli. Vet inte exakt när jag är var, men om ni bestämmer ett datum så kommer jag gärna om jag är i stan.
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-05-22 17:53:42 följande:
    Spännande med rul på torsdag!

Tror också att din förändrade mage kan bero på att allt stuvas om därinne. Jag tyckte att min mage kom och fick fram tills ca v 20. Sen dess har den vuxit sakta men säkert.

Vilken tid har ni rul?
    Jag vet! Sjukt spänd, men faktiskt inte nervös än.

Kl 8 på morgonen så det är skönt att det är direkt på morgonen :)
  • GästenT

Jag bor inte långt ifrån Sthlm och kommer att ha semester från v.28. :) Skulle gärna ta en fika eller picknick typ om folk kan och vill. :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend