• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Välkommen! Hur mår du nu? Känner du nått än?

Du kan se allas bf i länken i trådstarten.

eid skrev 2016-05-19 20:42:40 följande:

Tack! Skönt att känna igen några som man vet har bra kunskap och är supergulliga :) Har inte kunnat låta bli det verkar bli 28/1. Tror att det tog sig 7/5. När är BF för dig? :)

• GästenT

I Sverige är också rul mellan vecka 18-20. :) Jag kommer att göra det 8juli och är då i vecka 19+2. :)

• Loppan84

Någon som har köpt en sån där lång gravidkudde? Har ju så ont i höfterna/korsryggen och svårt att ligga bekvämt redan. Vet inte om det är riktig forglossning eller bara stelhet men gör ganska ont när jag gått en stund och på kvällarna, och ibland så "låser" sig ena benet när jag går så det känns som jag ska falla. Är det foglossning?

Hur som haver, sover med soffkudde mellan knäna men den är så platt - tänker att det kanske blir bättre med en riktig gravidkudde. Tänkte isåfall köpa en såndär lång en som man kan ha som amningskudde sen också. Vet inte var man hittar det eller vad man ska satsa på bara? Eller om det är bortkastade pengar helt och hållet?

• eid
    Sajocawa skrev 2016-05-19 20:52:23 följande:
    Stort grattis! Är det första barnet? :)
    Tusen tack :* Ja, första graviditeten och första barnet Glad
  • eid
    Loppan84 skrev 2016-05-19 20:59:31 följande:

Välkommen! Hur mår du nu? Känner du nått än?

Du kan se allas bf i länken i trådstarten.

Jahaaa! Hade missat detaljen med länken, tack för tipset! Glad

Överlag mår jag väldigt bra, det som är annorlunda som jag kan koppla till hormonerna är att jag har sovit riktigt dåligt de senaste dagarna- inatt vaknade jag vid 1.30 och låg vaken i några timmar. Brukar jämt käka gröt till frukost, men jag mår illa bara av tanken på att äta gröt. Är egentligen inte sugen på någon mat alls.
    Vad hade du för tidiga symptom? Spännande att höra!

I och med att vi har genomgått utredning (slutsamtal i måndags) fick vi reda på att vi får komma och göra en ultraljudsundersökning i vecka 6 om det tar sig- sjukt att jag var gravid redan när vi hade samtalet.
  • GästenT

Måste säga att jag har världens bästa bm. Har varit lite orolig pga olika omständigheter så jag ringde i veckan och hon fixade en tid som inte ens fanns så jag kunde hinna från jobbet. Fick lyssna på hjärtat och en sten släppte från bröstkorgen. Superskönt. Hon är så otroligt förstående.

• Symetrical
    eid skrev 2016-05-19 20:42:40 följande:

Tack! Skönt att känna igen några som man vet har bra kunskap och är supergulliga :) Har inte kunnat låta bli det verkar bli 28/1. Tror att det tog sig 7/5. När är BF för dig? :)

Ja, den här tråden slår alla vanliga bf-trådar med hästlängder.

Jag jade bf 22/1 med sonen och han blev till 1-2/5, så din uträkning verkar stämma bra!

Jag har bf 23/8, så ganska precis tre månader kvar.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-20 17:12:43 följande:

Måste säga att jag har världens bästa bm. Har varit lite orolig pga olika omständigheter så jag ringde i veckan och hon fixade en tid som inte ens fanns så jag kunde hinna från jobbet. Fick lyssna på hjärtat och en sten släppte från bröstkorgen. Superskönt. Hon är så otroligt förstående.

Sånt är guld värt!
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-20 17:12:43 följande:

Skönt att allt stod bra till!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend