• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-05-22 21:01:57 följande:

En dum fråga kanske. Men när man är på rul kollar de bara barnet eller är det en en kontroll av mamman också? Tar de värden och sånt? Känner mig så trött och undrar om järnvärdet börjat sjunka kanske... Skulle också vilja kolla känningarna för foglossning och om det är läge att träffa en sjukgymnast. Men vet inte om rul är riktig tidpunkt att ta upp dessa grejer eller jag ska boka en egen tid för det?

Vet ej hur de är i Norge men i England på rul kollar de bara barnet och livmodern O typ moderkakans placering... De är en sonograf man träffar inte en barnmorska....
  • eid
    eagle87 skrev 2016-05-22 19:27:33 följande:

Åh va kul att så många är i Sthlm i juli... Jag tror jag e där mellan 10-16 juli... Någon Som har förslag på datum?

Kul! Jag bor i Sthlm och kan 13 juli antingen över lunch eller efter jobbet!
  • eid
    Loppan84 skrev 2016-05-22 15:57:11 följande:
    Ärligt talat är folk oftast så upptagna med sig själva att de inte märker vad andra gör om man inte påtalar det. Var på en stor jobbet och kick-Off samt bröllop och det gick hur bra som helst. När vi satt på middagar så lät jag dem fylla på vinglaset och sen drack jag bara ur vattenglaset - ingen märkte nått. Efter middagen och på fester så gick jag bara runt med en öl i handen hela kvällen eller tog en Sprite men bad om att få citronskiva och sugrör så det såg ut som en gin & tonic. Om du hittar på en ursäkt och säger att du inte dricker är det mycket mer obvious än om du bara låtsas som ingenting :)
    Bra tanke- när jag läser det känns det absolut smartast att göra så. Uppskattar ditt svar och dina bra tips! :)
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-05-22 20:32:11 följande:

Vi bor också i Tyresö... Haha

Hahaha. Snacka om att världen är liten!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-22 20:35:46 följande:

Kanon!! Någon fler som vet något om 13 juli? :)

Skulle dessvärre tro att vi kanske stannar i Skanör åtminstone till mitten av juli, så kan bli tight för min del. :-/

Hur känner ni tjejer förresten gällande att skapa en hemlig Facebookgrupp för oss? Tänkte om vi nu ändå vill ses på riktigt kanske det är en idé..?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-05-22 22:01:57 följande:

En dum fråga kanske. Men när man är på rul kollar de bara barnet eller är det en en kontroll av mamman också? Tar de värden och sånt? Känner mig så trött och undrar om järnvärdet börjat sjunka kanske... Skulle också vilja kolla känningarna för foglossning och om det är läge att träffa en sjukgymnast. Men vet inte om rul är riktig tidpunkt att ta upp dessa grejer eller jag ska boka en egen tid för det?

Här i Sverige är det också enbart koll av bebis. Mamman har ingenting med saken att göra, så är det samma i Norge lär du behöva boka ett separat besök med din bm.
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-23 06:10:14 följande:

Skulle dessvärre tro att vi kanske stannar i Skanör åtminstone till mitten av juli, så kan bli tight för min del. :-/

Hur känner ni tjejer förresten gällande att skapa en hemlig Facebookgrupp för oss? Tänkte om vi nu ändå vill ses på riktigt kanske det är en idé..?

Åh fasiken. :/ försökte rätta mig efter Eagle som var i Sthlm fram till 16e. Kan du någon dag den veckan? :)

Kul med Facebookgrupp. :) Jag har bara instagram och ingen facebook. Hehe. Möjligt att jag kanske kan fråga snällt att få låna min sambos om det skulle behövas. :)
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-05-23 05:16:06 följande:
    Åh fasiken. :/ försökte rätta mig efter Eagle som var i Sthlm fram till 16e. Kan du någon dag den veckan? :)

Kul med Facebookgrupp. :) Jag har bara instagram och ingen facebook. Hehe. Möjligt att jag kanske kan fråga snällt att få låna min sambos om det skulle behövas. :)
    Hmm är den 15 bättre??
  • Loppan84

Jag har inte heller Facebook längre, tog så mycket tid och energi. men om alla flyttar över dit kan jag säkert starta ett konto bara för att va med, så tar det ju inte mer energi än denna gruppen :)

• capy

Jag har ju BF 4 juli, så blir nog svårt för mig att ta mig till Stockholm den 13:e. Bor i Norrköping dessutom...Skrattande
    Om det skapas en FB-grupp så är jag gärna med däremot!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend