eagle87 skrev 2016-05-01 22:21:59 följande:
Sajowacha på tal om hud jag känner lite dåligt samvete har typ struntat i min hud de senaste 10 åren, använder makeup vipes på kvällarna för O ta bort smink O smörjer sen in O på morgonen enbart fukt kräm... Har inga problem med hyn eller något, men bör jag typ investera mer tid/pengar? Vill inte åldras lr ngt i förtid...
Hehe sorry alla andra härinne för OT!
"Problemet" med att få folk att gå från att inte ta hand om huden till att ta hand om huden är ju att man inte ser någon direkt skillnad om huden mår bra. Men ja, det påverkas något enormt och det kommer visa sig i framtiden, när rynkor, pigmenteringar och allt sånt skit man inte vill ha dyker upp när det inte borde. :)
Om du bara vill börja lätt så är rengöringen A och O. Skippa wipes och investera i en ordentlig rengöring, från ett ordentligt märke (behöver inte vara ett dyrt märke men det finns en anledning att vissa produkter säljs på matvarubutiker och andra produkter säljs av hudterapeuter, det krävs utbildning för att få sälja ordentliga produkter som jobbar aktivt med huden). Försök gärna hitta en rengöring och ansiktsvatten i ett så har du världens bästa grund och slipper köpa massor av nya produkter, och sen kan du bygga på mer produkter om du känner att du kommer kunna få in den rutinen. :)