Loppan84 skrev 2016-04-26 10:51:40 följande:
Haha skön kollega. Not.
Nej du har rätt, kroppen är finurlig så det är säkert som du säger. Dock har min mage lagt sig lite nu (inte Love handles etc men själva magen) så tror också det är svullna tarmar etc som spökar fortfarande.
Vilken vecka är du i nu igen?
Har gått in i v.15 idag och hoppas så att känna nån rörelse snart som Eagle gjorde, men vet att det kan dröja ett tag till. Men har vart så spännande :)
Jag är i v. 20 (19+2). Har känt sparkar utanpå magen sen några dagar tillbaka :) men min sambo har inte lyckats känna några än. Fosterrörelser invändigt har jag känt i några veckor innan dess, fast i början var det svårt att skilja på fosterrörelser och tarmarna. Det har iaf gått mycket segare än med tvillingarna.
..På tal om tvillingar. Det var nyss en i min fb-gravidgrupp som upptäckte tvillingar på rul. De hade missat det både på tidigt ul och kub-ul. Jag trodde det var omöjligt att missa. Å andra sidan så berättade dem på förlossningen när jag födde mina tvillingar att de tidigare det året hade ett fall där det uppdagades under förlossningen att det fanns en till. Så inget är väl helt omöjligt antar jag. Vilken chock iaf :)
Loppan84 skrev 2016-04-29 09:25:26 följande:
Vaknade helt bra. Det måste varit en jävla maginfluensa. Vilken lättnad! Nu är jag bara lite orolig att det va en matförgiftning, va bara dålig i 24 timmar och hade inte feber. Är inte det konstigt för en maginfluensa?
Borde jag kontakta läkare eller nått eller bara låta det gå?
Låter som magsjuka. Man behöver inte ha feber och 24 timmar är vanligt att det håller i sig. Trots att säsongen egentligen är över, så har jag hört flera som drabbats den senaste veckan. Det måste vara något virusutbrott som härjar. Om du mår bra och inte får några ytterligare besvär så kan du bara låta det vara. Ingen fara för graviditeten så länge det är såpass kortvarigt och du kan återhämta dig.