• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Ortiz skrev 2016-05-01 21:39:28 följande:

Tack snälla!:)

Skönt att höra, man blir ju så orolig! Vill så gärna detta ska gå vägen! Vilken vecka är du i?:)

Ja men Gud ja, man är ju på helspänn varje dag! Haha. :) antar att det tillhör och att man får försöka njuta mellan varven. ;) 14 fulla veckor imorgon är jag i. Det får gärna rulla på lite fortfarande känner jag! Haha. :)
  • eagle87

Sajowacha på tal om hud jag känner lite dåligt samvete har typ struntat i min hud de senaste 10 åren, använder makeup vipes på kvällarna för O ta bort smink O smörjer sen in O på morgonen enbart fukt kräm... Har inga problem med hyn eller något, men bör jag typ investera mer tid/pengar? Vill inte åldras lr ngt i förtid...

• Iskristall
    Ortiz skrev 2016-05-01 19:22:54 följande:

Hej!

Jag hänger gärna med i denna tråden om det är okej?:)

Jag plussade förra veckan efter ca 14 månaders försök och med första barnet. Känns helt galet, kan inte riktigt förstå det.. Enda tråkiga är att jag börjar denna graviditet med att bli jätte förkyld, hosta och värk i hela kroppen.. Blir nojig att det ska vara dåligt med den lille som ska växa när jag börjar med att bli sjuk men vet ju att det inte ska vara någon fara..

Kul att kunna dela sina nojor och känningar med några andra!

Hej och grattis! Vad roligt

Jag vart och sjuk tidigt i graviditeten med feber och var hemma från jobbet. Men allt tycks ha gott bra men usch vad orolig jag var då också!
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-05-01 22:03:51 följande:
    Tusen tack för svar. Skickade PM till dig blev kanske lite Off topic här ;)
    Hehe ja, har precis kommit hem från jobbet och ska sova, men ska försöka svara imorgon när jag har tid :)
  • Symetrical
    Ortiz skrev 2016-05-01 20:01:45 följande:

Tack så mycket:)

Ja verkligen, man har väntat så länge och helt plötsligt händer det! Men så glad, äntligen hände det!

Okej, va häftigt ändå, det hade jag inte en aning om! Då kanske jag inte ska oroa mig så mycket.

Äter även levaxin men fick redan tid imorgon för att ta nytt blodprov då det är viktigt min dos är rätt ..

Uschdå, det lät ingen vidare! Hoppas du börjar må bättre!!

Hm, mellan 4-7 januari:) när har du bf?

Men så bra att du fick tid att kolla upp det så snabbt!

Ja, nu mår jag äntligen bättre. Känns som att ha fått tillbaka livet igen.

Jag har bf 23/8, så är i v 23+5 idag.
  • Sajocawa

Hej!
    Jag plussade förra veckan efter ca 14 månaders försök och med första barnet. Känns helt galet, kan inte riktigt förstå det.. Enda tråkiga är att jag börjar denna graviditet med att bli jätte förkyld, hosta och värk i hela kroppen.. Blir nojig att det ska vara dåligt med den lille som ska växa när jag börjar med att bli sjuk men vet ju att det inte ska vara någon fara..

Stort grattis! Fantastiskt att äntligen få det där efterlängtade plusset <3
  • sagoskog

Hej!

Grattis! Välkommen hit :) om och när du känner för det får du gärna skriva in sig i bf-listan också, länk till tråden finns i trådstarten.
  • sagoskog

Idag cyklade jag 1,1 mil efter jag lämnat barnen i skolan. Min cykel är en rostig oväxlad kärringcykel (trots att min sambo är både cykelmekaniker och den största cykelnörden i mellansverige ;) )och hemskt trögcyklad, så det gick inte så värst fort. Men det kändes i benen efteråt. Jag kan verkligen rekommendera cykling som motionsform under graviditet (ja..det var väl egentligen ni som rekommenderade det till mig från början). Men det var verkligen 1000 gånger bättre än promenad/löpning. Jag kände av lite i vänster ljumske på slutet och fick ta det försiktigt när jag gick av och på. Men annars krånglade inte fogarna alls <3

• Ortiz
    Sajocawa skrev 2016-05-02 06:45:11 följande:
    Stort grattis! Fantastiskt att äntligen få det där efterlängtade plusset <3
    Tack snälla! ja, det känns helt fantastiskt :)
  • Ortiz
    sagoskog skrev 2016-05-02 10:55:42 följande:
    Grattis! Välkommen hit :) om och när du känner för det får du gärna skriva in sig i bf-listan också, länk till tråden finns i trådstarten.
    tack snälla! okej, absolut! kan göra det senare :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend