• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-25 14:23:30 följande:
    Oj ja inte lätt att klara sig på det. Är ju så lättare här i Skandinavien att få barn, här får man ju så mycket mer hjälp.

Men en sak som ett par vänninor gjorde när de fick barn i England var att starta ett föräldrakooperativ med några andra vänner. Tror de bar 4-5 familjer med barn i ungefär samma ålder och så jobbade de 80% så de hade en ledig dag i veckan när de passade barnen plus delade kostnaden för en nanny. Mammorna var alltså hemma med barnen en dag var i veckan och fick också hjälp från en nanny. Funkar nog inte med jättesmå bebisar men från 1,5-2 år kanske?
    Ja verkl mkt lättare i Scandinavium...

Ja de skulle vara en bra idé, hoppas verkligen jag får nya bra vänner genom bebisen:) just nu har jag faktiskt ingen kompis som jag träffar utanför jobbet.. Har vänner som jag pratar med på jobbet men thats it.. Ganska ensamt ibland...

Trivdes du bra i England?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-25 21:14:31 följande:
    Ja verkl mkt lättare i Scandinavium...

Ja de skulle vara en bra idé, hoppas verkligen jag får nya bra vänner genom bebisen:) just nu har jag faktiskt ingen kompis som jag träffar utanför jobbet.. Har vänner som jag pratar med på jobbet men thats it.. Ganska ensamt ibland...

Trivdes du bra i England?
    Hoppas det <3 många säger ju att de får nya vänner genom barnen när de blir föräldrar.

Ja jag trivdes bra men levde lite annorlunda än dig - första året var jag liksom singel i London och festade, pluggade och bodde i kollektiv. Var bara en fest. Sen träffade jag min man och blev lite mer seriös och det var också mysigt i London men när vi "blev vuxna" så flyttade vi hem. Hade nog mer ansvarslöst liv där än du och behövde inte tänka så praktiskt. När pengarna tog slut (varje månad) levde jag på cup o noodles liksom ;)
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-04-24 12:03:23 följande:

Här är en bild till där jag inte vrider överkroppen - mer ärlig vinkling.

Exakt så känner jag också. Hade nog förväntat mig en hård slimmad kula vid det här laget. Haha, så dumt. Dels så trycks ju tarmarna upp, flyttar på sig och är svullna, vilket gör hela överdelen an magen till en extra "tarmmage". Det gör också att magens storlek varierar väldigt mycket beroende på tidpunkt. Dels så har jag lagt på mig jättemycket runt midjan. Väldigt tidigt så fick jag kärlekshandtag. Vilket min kollega vänligt påpekade "det syns ju inte så mycket än, men du har ju blivit större här (pekar)" Det var svårt att motstå att svara med ett "ja men skönt att jag iaf fortfarande väger 15 kg mindre än dig". Valde dock att bita ihop och bjuda på den. Hursom helst. . Så tror jag kroppen gärna lagrar fettdepåer runt midjan och höfterna vid graviditet. Kommer ihåg det från förra gången också. Jag lägger normalt inte på mig särskilt lätt där.

Jag har lite svårt att vänja mig vid fett-känslan kring magen faktiskt och det känns så himla ovant att gå upp så snabbt i vikt. När jag tidigare varit helt tvärtom. Men jag försöker ta det med ro. Jag överäter inte på något sätt, så mer kan jag ju inte göra. Jag ska iaf försöka köpa lite mer kläder i lite större storlek då mina vanliga/gamla bara spär på tjock-känslan när de klämmer åt här och där.
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-04-26 10:05:06 följande:
    Exakt så känner jag också. Hade nog förväntat mig en hård slimmad kula vid det här laget. Haha, så dumt. Dels så trycks ju tarmarna upp, flyttar på sig och är svullna, vilket gör hela överdelen an magen till en extra "tarmmage". Det gör också att magens storlek varierar väldigt mycket beroende på tidpunkt. Dels så har jag lagt på mig jättemycket runt midjan. Väldigt tidigt så fick jag kärlekshandtag. Vilket min kollega vänligt påpekade "det syns ju inte så mycket än, men du har ju blivit större här (pekar)" Det var svårt att motstå att svara med ett "ja men skönt att jag iaf fortfarande väger 15 kg mindre än dig". Valde dock att bita ihop och bjuda på den. Hursom helst. . Så tror jag kroppen gärna lagrar fettdepåer runt midjan och höfterna vid graviditet. Kommer ihåg det från förra gången också. Jag lägger normalt inte på mig särskilt lätt där.

Jag har lite svårt att vänja mig vid fett-känslan kring magen faktiskt och det känns så himla ovant att gå upp så snabbt i vikt. När jag tidigare varit helt tvärtom. Men jag försöker ta det med ro. Jag överäter inte på något sätt, så mer kan jag ju inte göra. Jag ska iaf försöka köpa lite mer kläder i lite större storlek då mina vanliga/gamla bara spär på tjock-känslan när de klämmer åt här och där.
    Haha skön kollega. Not.

Nej du har rätt, kroppen är finurlig så det är säkert som du säger. Dock har min mage lagt sig lite nu (inte Love handles etc men själva magen) så tror också det är svullna tarmar etc som spökar fortfarande.

Vilken vecka är du i nu igen?

Har gått in i v.15 idag och hoppas så att känna nån rörelse snart som Eagle gjorde, men vet att det kan dröja ett tag till. Men har vart så spännande :)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-25 19:02:20 följande:
    Det har hänt mig med!! Jag är en smal jävel, men inte en "liten" människa i kroppen. Haha. Utan 1.69 typ och alltid varit platt. Nu är endast magen som en ballong fast blandning mellan hård och små mjuk/degig? Om det ens går ihop.. Resten av kroppen är som vanligt. Kan inte ha mina byxor längre i midjan, men i benen är dom som vanligt, så köpte faktiskt mammabyxor idag för nu går det inte längre.
    Såg detta svaret nu. Haha ja man blir stressad alltså. Ähh. Vi får bara slappna av - allt händer väl av en anledning och vi kanske behöver det där fettet och växer i magen senare som Symetrical säger ;) Huvudsaken är ju att vi och de små pyrerna mår bra :)
  • Loppan84

Någon annan som blivit av med sitt illamående som fått en tallbakasläng som var tillfällig? Mitt illamående försvann typ helt för över en vecka sen, men igår kände jag mig lite små dålig utöver dagen och idag vaknade jag lika dålig som när det va riktigt illa :-/
    hoppas detta är en tillfällig svacka för inte kan väl illamåendet nu göra come back? Det orkar jag inte. Är i vecka 15 (14+1) och var mest illamående ca från v 7-13

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-28 08:05:51 följande:

Pang bom i v 23+0!

Mysigt! Shit att du redan är i v.23. Det känns som att tiden går långsamt för mig, men sen när jag hör vilka veckor ni är i nu så känns det ändå som det har gått sjukt fort. Bra med perspektiv :)
  • Loppan84

Förlåt för spamming och att jag klagar lite nu.

Men har kaskadspytt hela morgonen, fick stanna hemma från jobbet. Spytt ner hela mig själv och badrummet för det kom så plötsligt. Detta är så förnedrande. Snälla gode Gud låt det va tillfälligt nu och inte en permanent tillbakagång.

Var på yogan igårkväll - nån annan som blivit dålig efter en sån typ aktivitet? Tror ni det kan bero på yogan?

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-28 11:32:28 följande:
    Mysigt! Shit att du redan är i v.23. Det känns som att tiden går långsamt för mig, men sen när jag hör vilka veckor ni är i nu så känns det ändå som det har gått sjukt fort. Bra med perspektiv :)
    Ja, tiden går galet fort, tycker jag. Inte alls sådär segt som första graviditeten var. Och då är jag ändå heltidssjukskriven nu ju. :-P
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend