• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87

Grejen är har typ en chef som är regionchef som jag inte har så mycket kontakt med, osen har hon en assistent under henne som då är min chef. Vi var vänner innan jag blev gravid då vi var i samma situation (barnlösa) men sen jag plussa har hon typ inte velat ha ngt med mig O göra alls fastän jag inte pratar om graviditet etc. Hon måste typ ha sälj samtal med mig en gång i veckan men till O me de undviker hon.. O de henne jag sjukanmäler mig till eller går till om jag har läkarbesök.. Hon vart skitsur när jag hade ul O ville inte låta mig Gå så en annan tjej va till sist tvungen att komma in på sin lediga dag så jag kunde gå... Vill inte nämna detta för region chefen då de är jätte nära plus hon vet inte att K försöker bli gravid

• capy
    eagle87 skrev 2016-04-22 12:08:15 följande:
    Tack för alla tips... Köpt ett bälte nu har på mig de nu känns skönt.. Läste nånstans att man ska sitta när man tar på sig byxor... Dog lite idag när jag tog på mig byxor O lyfte ena benet...

Jag tror mkt beror på jobbet, jobbar ett 10 timmar skift på torsdagar. Jobbar i en salong så de tar mycket på ryggen med pedikyrer etc... Har pratat med min chef men hon är helt oförstående.. Hon har betett sig riktigt dåligt sen jag blev gravid:( hon har försökt bli gravid ett par år O har typ ändrat sig helt från att jag berätta till henne...

Ja, sitta ner när man tar på byxor, strumpor, skor... inte bra att stå på ett ben, då blir det snedbelastning.

Förstår att det blir slitsamt med den typen av jobb. Riktigt tråkig inställning av chefen också :/ Hoppas bältet kan hjälpa så det inte blir värre i alla fall...

• capy
    Loppan84 skrev 2016-04-22 08:18:13 följande:

Eagle hmm det kan säkert Symetrical svara på...

Hur ska alla göra med föräldraledigheten? Delar ni? Norge har ganska lika regler som Sverige tror jag - 10 veckor måste mamma ta, 10 veckor måste pappa ta och resten delar man som man vill.

Första barnet var jag hemma 10 månader och pappan 8. Denna gång delar vi mer lika - 9 månader var.
  • Loppan84

Är det nått ni saknar att äta?
    Kan inte sluta tänka på rinniga ostar, som tallegio, idag. Så otroooooligt sugen på ost och kex. Funderar på att köpa en god parmesan som substitut. Men det blir inte samma sak. Ahhggg! Dock är tanken på vin fruktansvärt motbjudande så tror inte jag kommer sakna det åtminstone.

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-23 17:03:11 följande:

Kan inte sluta tänka på rinniga ostar, som tallegio, idag. Så otroooooligt sugen på ost och kex. Funderar på att köpa en god parmesan som substitut. Men det blir inte samma sak. Ahhggg! Dock är tanken på vin fruktansvärt motbjudande så tror inte jag kommer sakna det åtminstone.

Saknar sushi sjukt mkt.. Spec laxen :( blir ledsen bara jag tänker på sushi
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-04-23 18:20:27 följande:
    Saknar sushi sjukt mkt.. Spec laxen :( blir ledsen bara jag tänker på sushi
    Vi äter sushi, och lax, i princip varje vecka. Det är inga problem ;D
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-04-23 18:03:11 följande:

Jag saknar också mögelostar till kex och sånt, men det är nog det enda. Annars kan man nog komma runt de flesta begränsningarna vad gäller sånt jag vill ha som ost, chark mm genom frysning/upphettning. Alkohol drack jag inte innan graviditeten heller. :)

Det enda jag saknar annars är min massage, haha. Har blivit så bortskämd med att få massage minst 1 gång/veckan så har känt sånt extremt starkt behov av massage senaste veckorna, känner mig såå stel och spänd, men bara två veckor kvar tills någon är villig att ge mig igen!
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-04-23 18:22:48 följande:
    Vi äter sushi, och lax, i princip varje vecka. Det är inga problem ;D
    Har också ätit sushi. Dock inte tonfisk.

Men Eagle - här måste du nästan kolla rekommendationerna i England för ävende har slutat "förbjuda" det för gravida i Norge och Sverige är det inte säkert detsamma gäller där. Det är ju olika regler för hur råvaror ska förvaras och hanteras i England och Skandinavien - och finns också olika bakterier. Min erfarenhet av sushi i England är betydligt mindre färsk fisk och att allt importeras från Asien - medans här i Nord-Norge kommer all fisk rätt från havet utanför utom Scampin, tom på den lilla take away-sushin på hörnet.

Oavsett vad reglerna är i England borde du dock kunna äta tempura Maki eftersom den inte är rå? Ett tips :)
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-04-23 18:29:06 följande:
    Jag saknar också mögelostar till kex och sånt, men det är nog det enda. Annars kan man nog komma runt de flesta begränsningarna vad gäller sånt jag vill ha som ost, chark mm genom frysning/upphettning. Alkohol drack jag inte innan graviditeten heller. :)

Det enda jag saknar annars är min massage, haha. Har blivit så bortskämd med att få massage minst 1 gång/veckan så har känt sånt extremt starkt behov av massage senaste veckorna, känner mig såå stel och spänd, men bara två veckor kvar tills någon är villig att ge mig igen!
    Åhh lyxigt! Hubby överraskade mig med en massage på ett fint spa när vi var i Sverige i påsk. Jag fick gravid-massage då va jag väl i vecka 11. Kan du inte be om en sån då eller gör ni inte det där?
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-04-23 18:54:16 följande:
    Åhh lyxigt! Hubby överraskade mig med en massage på ett fint spa när vi var i Sverige i påsk. Jag fick gravid-massage då va jag väl i vecka 11. Kan du inte be om en sån då eller gör ni inte det där?
    Åh vad skönt! Vi har gravid-massage både i skolan och på mitt jobb, som egentligen är anpassad för att kunna göras hela graviditeten, men hos oss är reglerna ändå satta till 13 veckor (för att ingen ska kunna skylla på massagen efter ett ev. missfall) och det är ingen som vill ge med sig där, varken på jobbet eller i skolan.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend