• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Eagle hmm det kan säkert Symetrical svara på...

Hur ska alla göra med föräldraledigheten? Delar ni? Norge har ganska lika regler som Sverige tror jag - 10 veckor måste mamma ta, 10 veckor måste pappa ta och resten delar man som man vill.

• capy
    eagle87 skrev 2016-04-21 23:20:25 följande:

Jag börjar misstänka att jag börjat få foglossning.. De känns typ mkt i över delen av rumpan.. Gör ont när ja suttit går etc.. Kan de vara foglossning?

Kan absolut vara foglossning tror jag. Lite tips för att inte förvärra:

Undvik trappor så långt det är möjligt
    Sitt inte med korsade ben
    Sov med kudde mellan knäna om du sover på sidan
    Om du står upp, stå med tyngden jämt fördelad på båda fötterna
    Cykla och simma är skonsamma motionsformer, undvik långa promenader och löpning
    Köp ett foglossningsbälte att använda när du måste stå eller gå

Håller tummarna för att det inte blir värre. Jag har haft ett elände sen vecka 18 denna gång.
  • capy
    sagoskog skrev 2016-04-21 13:53:41 följande:

Oj, både fel bild och ett ? ist för hjärta. Men ni fattar poängen <3

Åh vad härligt!! Stort grattis :D
  • eagle87
    capy skrev 2016-04-22 08:43:02 följande:

Kan absolut vara foglossning tror jag. Lite tips för att inte förvärra:

Undvik trappor så långt det är möjligt
    Sitt inte med korsade ben
    Sov med kudde mellan knäna om du sover på sidan
    Om du står upp, stå med tyngden jämt fördelad på båda fötterna
    Cykla och simma är skonsamma motionsformer, undvik långa promenader och löpning
    Köp ett foglossningsbälte att använda när du måste stå eller gå

Håller tummarna för att det inte blir värre. Jag har haft ett elände sen vecka 18 denna gång.
    Tack för alla tips... Köpt ett bälte nu har på mig de nu känns skönt.. Läste nånstans att man ska sitta när man tar på sig byxor... Dog lite idag när jag tog på mig byxor O lyfte ena benet...

Jag tror mkt beror på jobbet, jobbar ett 10 timmar skift på torsdagar. Jobbar i en salong så de tar mycket på ryggen med pedikyrer etc... Har pratat med min chef men hon är helt oförstående.. Hon har betett sig riktigt dåligt sen jag blev gravid:( hon har försökt bli gravid ett par år O har typ ändrat sig helt från att jag berätta till henne...
  • Sajocawa

Gjord en helkroppsmassage idag och foglossningen slog till rejält... Har känt av det ända sen jag blev gravid men nu blev det plötsligt mer påtagligt..
    Hoppas det lägger sig nu när jag hinner vila upp mig över helgen..

• Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-22 13:49:44 följande:

Symetrical vart e du?? !!

Här! Har varit lite frånvarande sen igår pga förkylningsdeck delux. Snacka om att man är mer mottaglig för infektioner som gravid! ;-S

Låter onekligen som att detkan vara tidig foglossning. Tycker att capy kom med superbra tips! Och tycker att din chef är lite av en oempatisk skit, rent ut sagt! Du får sätta hårt mot hårt. Hon måste ju fatta att risken är att du måste sluta jobba helt tidigare ifall du inte avlastas i tid!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-22 08:18:13 följande:

Eagle hmm det kan säkert Symetrical svara på...

Hur ska alla göra med föräldraledigheten? Delar ni? Norge har ganska lika regler som Sverige tror jag - 10 veckor måste mamma ta, 10 veckor måste pappa ta och resten delar man som man vill.

Förra graviditeten tog jag 10 månader föräldraledighet, sen började jag jobba två dagar i veckan i två månader, då sambon tog över helt i 6 månader. Med andra ord delade vi relativt lika. Den här gången kommer det dock bli svårare för honom att vara hemma så länge, då han precis börjat på ett nytt jobb. Jag känner även att eftersom detta är sista barnet är jag gärna hemma lite längre. Säger jag nu! Lär ju klättra på väggarna efter bara några månader.
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-22 15:56:23 följande:
    Här! Har varit lite frånvarande sen igår pga förkylningsdeck delux. Snacka om att man är mer mottaglig för infektioner som gravid! ;-S

Låter onekligen som att detkan vara tidig foglossning. Tycker att capy kom med superbra tips! Och tycker att din chef är lite av en oempatisk skit, rent ut sagt! Du får sätta hårt mot hårt. Hon måste ju fatta att risken är att du måste sluta jobba helt tidigare ifall du inte avlastas i tid!
    Var stod det din chef Eagle? Har missat det... Vad har hon sagt nu?
  • Loppan84

Oj såg nu Eagle. Så tråkig chef.
    Är så trist att det är lite så i England hela tiden tycker jag. Kanske för att det är så många mammor som slutar jobba i många är när de får smånbarn - så de tänker att när du är gravid är du "gone" typ :(

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend