• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-18 19:52:11 följande:
    Ah jag kan ju absolut se sig om efter mammagrupper och liknande. :) Jag bor i en liten ort utanför Uppsala men utbudet i Uppsala lär ju vara större så där kanske man kan hitta lite grupper och nytt folk. :)

Säkert så löser sig det mesta men jag känner mig redan rätt ensam i min graviditet så är väl en rädsla att det ska fortsätta så. Men jag menar, det är inte ens många som vet om än att jag är gravid. xD Jag tror också att jag blev rätt sårad av reaktionen av min närmsta vän också när jag berättade om att jag var gravid. Hade räknar med ett stort stöd och världens största grattis, även fast vi är på olika plan i livet. Men jag fick ett "Eeeeh. Okej? Ska ni behålla det?" Och nu frågar hon mig aldrig om graviditeten eller svarar särskilt mycket när jag tar upp något. Hon liksom viftar bort det.
    Gud vilken tråkig och omogen reaktion från din vän. Förstår om du blev ledsen. Men de flesta skulle ju aldrig säga så, då måste man va ganska barnslig och/eller ouppfostrad ;) och faktiskt en ganska dålig vän - man gläds väl med sina vänner även om man inte delar exakt de samma drömmarna hela tiden vill man ju att ens vänner ska va lyckliga och få det de önskar. Hon kommer säkert ikapp så småningom <3
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-18 20:03:37 följande:

Gud vilken tråkig och omogen reaktion från din vän. Förstår om du blev ledsen. Men de flesta skulle ju aldrig säga så, då måste man va ganska barnslig och/eller ouppfostrad ;) och faktiskt en ganska dålig vän - man gläds väl med sina vänner även om man inte delar exakt de samma drömmarna hela tiden vill man ju att ens vänner ska va lyckliga och få det de önskar. Hon kommer säkert ikapp så småningom <3

Haha Gud va känslig jag är just nu! Hormonkärring! Började gråta när jag läste ditt svar. xD Men det var det jag blev så förvånad över, vi har alltid stöttat varandras drömmar och mål och vart glada för varandra så blev ett magplask av hennes kommentar och fortsatta reaktion. Vi har vart "bästa vänner" i 16år även fast vi gått olika vägar så blev bara så fel nu. Har nog aldrig känt mig så sårad förut men orkar inte ta tag i det och fråga henne just nu.

Gud va skönt det var att skriva av sig det. Tack för supergulliga stödet. :) <3
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-18 20:16:38 följande:
    Haha Gud va känslig jag är just nu! Hormonkärring! Började gråta när jag läste ditt svar. xD Men det var det jag blev så förvånad över, vi har alltid stöttat varandras drömmar och mål och vart glada för varandra så blev ett magplask av hennes kommentar och fortsatta reaktion. Vi har vart "bästa vänner" i 16år även fast vi gått olika vägar så blev bara så fel nu. Har nog aldrig känt mig så sårad förut men orkar inte ta tag i det och fråga henne just nu.

Gud va skönt det var att skriva av sig det. Tack för supergulliga stödet. :) <3
    Haha söta du, vet hur det är - man är lite känslig nu. Men är ju också tufft att va föret i kompisgänget med att få barn och känna att bästisen inte stöttar, det är ok att va ledsen <3

Men tycker du ska prata med henne, om ni är så bra vänner så menade hon säkert inte att såra dig men tänkte sig inte riktigt för och har säkert också svårt att mentalt och emotionellt sätta sig in i din situation eftersom hon själv står så långt undan det. Men prata med henne så förstår hon säkert. Allt kommer lösa sig vännen <3
  • Loppan84

Aha kul! Är det bara jag som inte ser bilder i appen? Är så irriterande!

eagle87 skrev 2016-04-19 22:58:01 följande:

Denna foto ram:)

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-20 05:46:12 följande:

Gör inte jag heller. Har lagt ner appen för flera månader sedan just pga det. Knäppt att de inte kan fixa till det! :-/
  • Symetrical

Har insett nu att jag måste sjukskriva mig på heltid pronto. Testade jobba lite igår och efter det har jag haft en helvetes natt med massa foglossning och vad värre är - onda sammandragningar. Vart riktigt orolig när jag dessutom fick mensvärk samtidigt. ':-/

Har redan pratat med min chef som skönt nog var väldigt förstående, så blir till att ringa bm nu kl 10 då hon har telefontid.

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-20 04:46:12 följande:

Jag ser inte:/
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend