• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-04-14 15:16:38 följande:

Vill se fler bebismagar!!!!

Haha jag har inte mycket till bebismage, men ni får ändå se, jag gick in i v. 10 igår. Magen är helt klart större än med första barnet (galet när det inte ens är en bebis som tar plats ännu!?!!!) och idag var jag tvungen att rota fram och inviga mina mammabyxor :p
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-14 21:31:22 följande:

Någon annan av er som knaprar pollenmedicin? :) Typ Aerius?

Jepp. Har Telfast pga den är den enda laktosfria.
  • Loppan84
    Loppan84 skrev 2016-04-14 23:05:38 följande:
    Jepp. Har Telfast pga den är den enda laktosfria.
    Och man blir inte trött av den. När man blir illamående av trötthet är det ganska skönt att inte bli trött av medicinen ;)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-14 23:06:23 följande:

Och man blir inte trött av den. När man blir illamående av trötthet är det ganska skönt att inte bli trött av medicinen ;)

Okej! Va bra! :) Har varit förvirrad hela veckan för att vc sa att jag absolut INTE fick ta antihistamin utan får stå ut pollen. Har mått rätt kast av pollen så ringde allergimottagningen igår som blev griniga på vc och sa tvärt om, heeelt okej att ta medan man är gravid. Fick länk igårkväll sen till en sida där man kan se läkemedel och påverkan vid graviditet som oftast läkarna använder. Där var den ok iaf så då kanske man kan överleva våren trotsallt!! :D

Blir lite grinig för att läkaren på vc verkligen skrämde upp mig att det fick man verkligen inte äta så jag har gått utan tabletter fram tills nu...
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-14 18:31:55 följande:

Haha jag har inte mycket till bebismage, men ni får ändå se, jag gick in i v. 10 igår. Magen är helt klart större än med första barnet (galet när det inte ens är en bebis som tar plats ännu!?!!!) och idag var jag tvungen att rota fram och inviga mina mammabyxor :p

Finmagen! Min var också allmänt svullen i de veckorna, sen la det sig kring v 13, för att sen komma tillbaka som en riktig gravidmage i typ v 15.

Här är dagens mage i v 21+2

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-15 06:47:12 följande:
    Okej! Va bra! :) Har varit förvirrad hela veckan för att vc sa att jag absolut INTE fick ta antihistamin utan får stå ut pollen. Har mått rätt kast av pollen så ringde allergimottagningen igår som blev griniga på vc och sa tvärt om, heeelt okej att ta medan man är gravid. Fick länk igårkväll sen till en sida där man kan se läkemedel och påverkan vid graviditet som oftast läkarna använder. Där var den ok iaf så då kanske man kan överleva våren trotsallt!! :D

Blir lite grinig för att läkaren på vc verkligen skrämde upp mig att det fick man verkligen inte äta så jag har gått utan tabletter fram tills nu...
    Va? Vilken otroligt konstig sak att säga, har jag aldrig hört. Dock är det säkert vissa man ska undvika - har ett svagt minne av att receptfria som clarityn är dåliga.

Här inne kan du slå på alla läkemedel och fosterpåverkan - superbra sida från landstingen www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/
  • Loppan84
    Loppan84 skrev 2016-04-15 07:29:31 följande:
    Va? Vilken otroligt konstig sak att säga, har jag aldrig hört. Dock är det säkert vissa man ska undvika - har ett svagt minne av att receptfria som clarityn är dåliga.

Här inne kan du slå på alla läkemedel och fosterpåverkan - superbra sida från landstingen www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/
    Eller jaha, läste lite fel. Det var säkert den här sidan du redan hade sett hehe. Jaja nu har du ivartfall sett den ;)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-15 07:29:31 följande:

Jaa men verkligen. Såklart man tror på vad en läkare säger liksom. Hon mena på att blir våren allt för tuff så får man väl åka bort under den tiden för att antihistaminer är farliga för gravida. :/

Haha jaaa men precis! Det är den sidan! :D Aerius, clarityn och en till vet jag att dom nämnde på allergimottagningen att dom är okej och dom stod alla som gröna och riskfria på den sidan. :) Jag har alltid ätit Aerius under våren så nu kanske man vågar sig på det igen.
  • sagoskog

Har inte hunnit läsa ikapp än. Men bjussar på förra veckans magbild så länge. Magen till bänster är med tvillingarna och den till höger är nu, samma vecka.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend