• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-13 10:14:03 följande:

Hur känner man det? Vi är ju i samma dag så jag borde ju ha samma som dig Eagle

Tydligen ska den ha flyttats upp från blygdbenet O man ska kunna känna en hård liten boll....
  • GästenT

Är det någon av er som har haft problem med illamående när ni böjt er framåt? Jätteofta när jag ska sätta på mig skorna så kräks jag samtidigt åh får springa in på toa. Det bara kommer. :P vet inte om det kan ha mer sura uppstötningar att göra? Någon som känner igen? Hahaha

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-13 17:57:39 följande:

Är det någon av er som har haft problem med illamående när ni böjt er framåt? Jätteofta när jag ska sätta på mig skorna så kräks jag samtidigt åh får springa in på toa. Det bara kommer. :P vet inte om det kan ha mer sura uppstötningar att göra? Någon som känner igen? Hahaha

Ja hela tiden. Mitt illamående har gått över mycket men kommer fortfarande om jag böjer mig ner. jag måste alltid huka för att hämta nått på golvet etc och mannen tar alltid och byter soppåse nu för tiden för det är mitt värsta - lukt och böja mig framåt på samma gång huuuuu. Spydde faktiskt en del idag på morgonen för första gången på nästan en vecka och det tror jag va pga jag böjde ner huvudet för fort.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-13 20:40:50 följande:

Ja hela tiden. Mitt illamående har gått över mycket men kommer fortfarande om jag böjer mig ner. jag måste alltid huka för att hämta nått på golvet etc och mannen tar alltid och byter soppåse nu för tiden för det är mitt värsta - lukt och böja mig framåt på samma gång huuuuu. Spydde faktiskt en del idag på morgonen för första gången på nästan en vecka och det tror jag va pga jag böjde ner huvudet för fort.

Va sjukt, lite så det är för mig med nu. Illamåendet har börjat att lugna sig men oftast inte om jag böjer mig för fort. :) Då vet man det! Skönt att det alltid är MINST 1 här som upplever samma saker som en själv eller har svar på märkliga frågor. :)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-13 20:54:54 följande:
    Va sjukt, lite så det är för mig med nu. Illamåendet har börjat att lugna sig men oftast inte om jag böjer mig för fort. :) Då vet man det! Skönt att det alltid är MINST 1 här som upplever samma saker som en själv eller har svar på märkliga frågor. :)
    Haha jag vet. Så skönt att alla är i olika veckor så folk vet saker man själv inte ver (och att några har varit gravida innan). Har fått svar på alla frågor jag haft här inne :)

tråkigt för Capy kanske som ligger först i ligan men då kan ju iaf några se tillbaka på tidigare graviditeter :P

På tal om det - hur går det Capy? Börjar magen bli ordentligt stor? Hur når du?
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-13 21:12:59 följande:

Haha jag vet. Så skönt att alla är i olika veckor så folk vet saker man själv inte ver (och att några har varit gravida innan). Har fått svar på alla frågor jag haft här inne :)

tråkigt för Capy kanske som ligger först i ligan men då kan ju iaf några se tillbaka på tidigare graviditeter :P

Jaa verkligen! Tur att det är folk i gruppen som har barn sen innan! :)

Jag skulle vilja ha allas bf högst upp där det står om tråden. Så man alltid ser. För oss med dåligt minne hur alla ligger till. :)
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-13 20:54:54 följande:

Det är inte alls konstigt, då man oftast har lägre blodtryck som gravid och att det då är lätt att få blodtrycksfall när man reser sig upp från framåtlutat läge. Blodtrycksfall => illamående => kräkning.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-13 21:26:29 följande:

Jaa verkligen! Tur att det är folk i gruppen som har barn sen innan! :)

Jag skulle vilja ha allas bf högst upp där det står om tråden. Så man alltid ser. För oss med dåligt minne hur alla ligger till. :)

Ja, det vore väl nåt!?

Kan inte du fixa det sagoskog, eller blir det krångel när det tillkommer nya då..!?
  • capy
    Loppan84 skrev 2016-04-13 21:12:59 följande:

Gullig du är som tänker på mig :)
    Det går bra ändå tycker jag. Har dock drabbats av en segdragen förkylning och har hostat som en galning i några dagar. Inte så kul för bäckenbotten jag jag intyga :/

Har gått in i tredje trimestern och åttonde månaden nu, så börjar se ljuset i tunneln. Det är helt knasigt att tänka på att magen ska bli ännu större. Bilden nedan är från förra helgen.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend