• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-11 08:39:54 följande:

Behöver lite råd.. Ja O min Man har inte haft sex sen vecka 6, sen jag blödde alltså.. I början vågade jag inte men nu känner jag mig säker men han vill inte för han vågar inte. Han tror inte på mig att de inte är farligt... Ibland när vi har lust börjar vi med förspel etc sen säger han typ du vet att vi inte kan ha sex O ja blir så avtänd sen slutar de hela med att jag smeker honom tills ja Han är klar men ja njuter inte av detsamma.. Känns så frustrerande att se han komma O bara ligga där.. Känns bara obekvämt när han pillar på mig O efter ett tag gör de ont när Han tar på mina bröst oxå.. Vill bara ha vanligt mysigt bra sex. Förlåt för too Much info

Vi har inte heller haft sex på väldigt länge. Först för att allt var så ovant och jag hade bäckensmärtor sen pga illamående och då tappar man verkligen lusten. Först nu börjar jag känna att det kan bli auktellt igen men är lite svårt att sätta igång det hehe Känns som det var sååå länge sen ;) Har inga goda råd alltså, men har lite samma problem och tänker att jag bara ska säga att känns det ok igen så hoppas jag att han inte har några hjärnspöken
  • Längtar88

Sista texten om de här eländet. Ungefär som mitt avslut. Att jag äntligen kan acceptera allt.

Precis blivit utskriven från sjukhuset, fick åka in akut igår när jag började blöda kraftigt! Då först sa de helt säkert att de var som jag räknat att jag borde vara i 12 nu men bebis stanna stor som i v 7+5 (fast var igentligen i v 10+ ca). Livmodern var stor och moderkakan med. Hjälpte mig att dra ut massa moderkaka och vävnadstester och gav mig smärtstillande. Hade förberett mig för operation men eftersom jag verkligen inte ville och vävnadsresterna som var kvar bara mätte till 11 nu var de ok att avvakta en vecka (måste opereras om de är 15) och mindre riskfyllt OM jag inte fortsätter störtblöda. Så nu går jag på oxynorm och hoppas på lite tur mitt i allt elände.

Lycka till alla ni andra och snart kommer jag tillbaka hit! Massa kramar

• sagoskog
    Längtar88 skrev 2016-04-11 12:13:10 följande:

Sista texten om de här eländet. Ungefär som mitt avslut. Att jag äntligen kan acceptera allt.

Precis blivit utskriven från sjukhuset, fick åka in akut igår när jag började blöda kraftigt! Då först sa de helt säkert att de var som jag räknat att jag borde vara i 12 nu men bebis stanna stor som i v 7+5 (fast var igentligen i v 10+ ca). Livmodern var stor och moderkakan med. Hjälpte mig att dra ut massa moderkaka och vävnadstester och gav mig smärtstillande. Hade förberett mig för operation men eftersom jag verkligen inte ville och vävnadsresterna som var kvar bara mätte till 11 nu var de ok att avvakta en vecka (måste opereras om de är 15) och mindre riskfyllt OM jag inte fortsätter störtblöda. Så nu går jag på oxynorm och hoppas på lite tur mitt i allt elände.

Lycka till alla ni andra och snart kommer jag tillbaka hit! Massa kramar

Beklagar :( så ledsamt att du behöver gå igenom detta. Jag har inget förnuftigt alls att skriva. Men skickar många kramar och hoppas att resten ska lösa sig så bra som möjligt <3
  • Längtar88
    sagoskog skrev 2016-04-11 12:53:08 följande:

Beklagar :( så ledsamt att du behöver gå igenom detta. Jag har inget förnuftigt alls att skriva. Men skickar många kramar och hoppas att resten ska lösa sig så bra som möjligt <3

Tack snälla. Har börjat acceptera det och fått svar på alla frågetecken jag hade så nu är jag halvvägs med att bearbeta sorgen och snabbt kunna gå vidare helt. Ta hand om dig så länge! Kommer snart tillbaka gravid igen och tacksammare än någonsin! Kramar
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-11 08:35:01 följande:

Aa ja litade inte riktigt på de tidiga ul så fortsatte räkna från äl... Men nu råknar jag från de som de sa på ul :)

Nej de borde vara ok om de inte gör ont, hoppas de avtar. Inte kul med blod.. Ja har blödit mycket näsblod sen jag blev gravid..

Alla mina värden såg bra ut O jag är b positiv så behöver inga sprutor. Min man är b negativ ovanlig grupp men bebisen blir plus om ena partnern är pluss :) vad har du för blod grupp?

Jag är också b negativ precis som din man. Blir spruta i v 28-29.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-04-11 13:18:23 följande:

Tack snälla. Har börjat acceptera det och fått svar på alla frågetecken jag hade så nu är jag halvvägs med att bearbeta sorgen och snabbt kunna gå vidare helt. Ta hand om dig så länge! Kommer snart tillbaka gravid igen och tacksammare än någonsin! Kramar

Underbart att läsa om ditt stigande hopp. Hoppas på att få se dig här snart igen! <3
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-04-11 15:07:14 följande:

Underbart att läsa om ditt stigande hopp. Hoppas på att få se dig här snart igen! <3

Helt otroligt vad snabbt en återhämtar sig från nått sånt tragiskt egentligen! I torsdags ville jag inte ens äta och nu skrämmer inte tanken på ett nytt barn mig :)

Ta hand om dig med ses vi snart. Garanterat! Kram kram
  • Loppan84

Längtar88 - hoppas du får bli färdig med detta snabbt och gå vidare igen. Så orättvist att du skulle behöva gå igenom det, ta hand om dig.

• Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-04-11 15:46:35 följande:

Längtar88 - hoppas du får bli färdig med detta snabbt och gå vidare igen. Så orättvist att du skulle behöva gå igenom det, ta hand om dig.

Ja de har varit tufft, samtidigt som när de här händer mig har jag precis tröstat 2 vänner som gjort abort och ena vännens syster fick missfall i v 21. Allt under loppet av 2 veckor! Men men detox kroppen och ta nya tag.

Tips till alla er efter förlossning. Vill ni hjälpa kroppen blöda ut allt extra snabbt tar ni en blöt handduk som är så varm att ni knappt kan hålla i och trycker på magen uppifrån och jobba neråt. Hjälper riktigt effektivt! Så värmedyna är inte bara för att vara skönt som vi fått lära oss. De var de som hjälpte mig och inte tabletterna som sjukhuset gav mig. (Knep Som används traditionellt i både Zimbabwe och Uganda vid förlossning eller missfall)
  • Sajocawa

Var på inskrivning idag, bokat in mig på en hel del framöver.
    Bokade cellprov nästa vecka så att jag får det gjort nu i tidig graviditet, annars måste jag vänta till efter förlossningen..
    Ska på nästa ultraljud 9 maj, på min födelsedag. Underbaraste presenten att få se lilla hjärtat!
    Sen har vi bokat RUL i juni också!!
    Mycket roligt att se fram emot nu!

Berättade dessutom för hela min klass i helgen (på fb..haha) , så idag har jag dessutom fått 17 grattis, det börjar verkligen kännas på riktigt nu!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend