• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-04-20 08:42:51 följande:

Har insett nu att jag måste sjukskriva mig på heltid pronto. Testade jobba lite igår och efter det har jag haft en helvetes natt med massa foglossning och vad värre är - onda sammandragningar. Vart riktigt orolig när jag dessutom fick mensvärk samtidigt. ':-/

Har redan pratat med min chef som skönt nog var väldigt förstående, så blir till att ringa bm nu kl 10 då hon har telefontid.

Åh va jobbigt :( hoppas sjukskrivning gör så att du får mindre ont O får må bättre :) uppdatera efter bm!!!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-20 10:36:23 följande:

Åh va jobbigt :( hoppas sjukskrivning gör så att du får mindre ont O får må bättre :) uppdatera efter bm!!!

Tack raring! Smärtan klarar jag egentligen av att ta, problemet är när pluttens hälsa riskeras.

Fick läkartid redan kl 14:20 idag, så uppdaterar er efter jag varit där!
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-04-20 09:49:50 följande:
    Tack raring! Smärtan klarar jag egentligen av att ta, problemet är när pluttens hälsa riskeras.

Fick läkartid redan kl 14:20 idag, så uppdaterar er efter jag varit där!
    Förstår.... Hur påverkar foglossning fostret?
  • capy
    eagle87 skrev 2016-04-20 11:08:23 följande:
    Förstår.... Hur påverkar foglossning fostret?
    Det påverkar inte alls... tror Symetrical syftade på de onda sammandragningarna...
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-20 09:42:51 följande:

Har insett nu att jag måste sjukskriva mig på heltid pronto. Testade jobba lite igår och efter det har jag haft en helvetes natt med massa foglossning och vad värre är - onda sammandragningar. Vart riktigt orolig när jag dessutom fick mensvärk samtidigt. ':-/

Har redan pratat med min chef som skönt nog var väldigt förstående, så blir till att ringa bm nu kl 10 då hon har telefontid.

Åh nej, vad tråkigt men bra att du sjukskriver dig. Hälsan kommer först. Hoppas du blir bättre nu <3

Ville bm att du skulle komma in på undersökning?
  • Symetrical

Tack babes! Precis som capy skriver är det sammandragningarna som kan stressa bebis att komma för tidigt, eagle. Största mardrömmen, med andra ord. :-/

Japp, sitter och väntar på att få komma in till läkaren nu. Hoppas att hon kollar tappen också. Hade känts betryggande att få höra att den (förhoppningsvis) är opåverkad.

• Symetrical

Klar hos läkaren. Livmoderstappen helt opåverkad (tack gode gud!) men var inget snack om att jag skulle bli heltidssjukskriven. Känns ändå skönt nu.

• sagoskog

Hej allihopa! Ursäkta min frånvaro. Har fullt upp + ett akutenbesök (inget allvarligt) som gav mig en hemsk sömnbrist i flera dagar. Jag har iaf hunnit läsa det mesta, men det kan hända att jag missat något längre bak.

Har något vagt minne av att en bf lista efterfrågades. Det går att uppdatera i trådstarten. Men bara lägga till, inte ta bort. Vilket skulle göra det väldigt långt och rörigt varje gång någons bf ändrades eller ny person tillkom. Jag har dock en annan idé..

Vad jobbigt med sd och foglossning symetrical :( men vad skönt att de inte krånglade med sjukskrivningen iaf :) hälsan först :)

• sagoskog

Nu har jag gjort en BF lista tråd. Kopiera senaste inlägget -> lägg till dig / ändra - > posta

Uppdaterar trådstarten med länken också

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend