• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-23 18:03:11 följande:

Är det nått ni saknar att äta?

Kan inte sluta tänka på rinniga ostar, som tallegio, idag. Så otroooooligt sugen på ost och kex. Funderar på att köpa en god parmesan som substitut. Men det blir inte samma sak. Ahhggg! Dock är tanken på vin fruktansvärt motbjudande så tror inte jag kommer sakna det åtminstone.

Har börjat sakna vin senaste veckorna, så sommaren blir nog tuff. Annars har det mest varit lufttorkad skinka, men det är ju bara att frysa in i tre dygn, så kan man äta det. Ligger alltid i frysen numera.
  • capy
    Loppan84 skrev 2016-04-23 18:03:11 följande:

Är det nått ni saknar att äta?
    Kan inte sluta tänka på rinniga ostar, som tallegio, idag. Så otroooooligt sugen på ost och kex. Funderar på att köpa en god parmesan som substitut. Men det blir inte samma sak. Ahhggg! Dock är tanken på vin fruktansvärt motbjudande så tror inte jag kommer sakna det åtminstone.

Saknar faktiskt ingenting. Är ingenting av det som är "förbjudet" som jag äter i vanliga fall heller (är vegetarian och gillar inte mögelost). Möjligen att jag kanske vid vissa tillfällen har saknat att ta ett glas vin till maten, misstänker att den känslan kanske blir starkare ju närmare sommaren vi kommer också ;)
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-04-23 19:03:57 följande:
    Åh vad skönt! Vi har gravid-massage både i skolan och på mitt jobb, som egentligen är anpassad för att kunna göras hela graviditeten, men hos oss är reglerna ändå satta till 13 veckor (för att ingen ska kunna skylla på massagen efter ett ev. missfall) och det är ingen som vill ge med sig där, varken på jobbet eller i skolan.
    Oj jaha! Visste faktiskt inte att det var risk när man gjorde gravid massage tom :-/

Men de gör det på sturebadet iaf för det va dör jag va, och du bor väl i Sthlm? Förstår om du får gratis där du jobbar/går på skola att det inte är så kul att betala dock - men är ju mysigt att få några timmar på själva badet också på köpet :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-04-23 20:39:01 följande:
    Oj jaha! Visste faktiskt inte att det var risk när man gjorde gravid massage tom :-/

Men de gör det på sturebadet iaf för det va dör jag va, och du bor väl i Sthlm? Förstår om du får gratis där du jobbar/går på skola att det inte är så kul att betala dock - men är ju mysigt att få några timmar på själva badet också på köpet :)
    Haha äh jag står ut i två veckor till. Jobbar på ett annat stort spa i Stockholm så har rätt mycket tillgång till bad och sånt ändå. Har tänkt att jag ska föröka ta mig dit oftare nu bara och försöka simma under graviditeten men har insett att jag verkligen aldrig har tid... :(

Tror däremot inte att det är så stor risk det där med massage innan vecka 13, vid gravidmassage är det lite mer lullilull-mys (japp, nytt ord!) och inte så hårda grepp, men ofta säger många massörer stopp bara av den anledningen att en person som får missfall inte ska kunna gå tillbaka till salongen och skylla på massagen.. :)
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-04-23 18:20:27 följande:
    Saknar sushi sjukt mkt.. Spec laxen :( blir ledsen bara jag tänker på sushi
    Om du är osäker på hur färskt det är där du köper sushi kan du ju alltid göra egen :) vi gör nog mer egen sushi än köper, så smidigt och gott!
  • eagle87

Har kollat nu sushi regler här, rökt lax är ok, om laxen vart fryst är de ok O även lax som ej är vildfångad är ok.... Räkor tonfisk etc är inte ok rå... Grejen är de finns inte ett enda sushi ställe i Peterborough !!!!!! Så brukar beställa från en japansk kvinna som lagar sushi hemma så ska höra lite med henne vilken lax hon använder :) har provat laga egen blev inte så bra :( hehe

• Loppan84

Förlåt om jag är ytlig nu - men har gått från ingen mage till väldigt synlig mage sista två veckorna.

Den är verkligen stor! Men det som bekymrar mig mest är ändå inte storleken utan att den känns hängig typ - ser ut som att det är fett och inte livmodern. Har också fått "Love handles på sidan/ryggen som jag inte hade innan och gått upp över rumpan. Hur tycker ni ÄRLIGT talat det ser ut på denna bilden? Jag har ingen erfarenhet av att se på gravidmagar - har aldrig bett vänner att skicka bilder eller nått och när jag googlar gravid v 14 mage så har alla typ mage som pekar uppåt/utåt. Ska jag dra ner på kalorier tror ni?

Jag hade inte hängig mage innan jag blev gravid utan normaltränad och lagom platt för min ålder ;)
    Men har tidigare haft högt kolestorol så jag vill passa på bukfettet OCKSÅ under graviditet - handlar alltså inte om fåfänga i första hand utan hälsa. Om jag lagt på mig massa bukfett pga inte rört mig och ätit onyttigt under graviditeten måste jag nog ta tag i det.

Ärliga svar nu tack, det kan jag ta :)

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-24 12:01:23 följande:

Förlåt om jag är ytlig nu - men har gått från ingen mage till väldigt synlig mage sista två veckorna.

Den är verkligen stor! Men det som bekymrar mig mest är ändå inte storleken utan att den känns hängig typ - ser ut som att det är fett och inte livmodern. Har också fått "Love handles på sidan/ryggen som jag inte hade innan och gått upp över rumpan. Hur tycker ni ÄRLIGT talat det ser ut på denna bilden? Jag har ingen erfarenhet av att se på gravidmagar - har aldrig bett vänner att skicka bilder eller nått och när jag googlar gravid v 14 mage så har alla typ mage som pekar uppåt/utåt. Ska jag dra ner på kalorier tror ni?

Jag hade inte hängig mage innan jag blev gravid utan normaltränad och lagom platt för min ålder ;)

Men har tidigare haft högt kolestorol så jag vill passa på bukfettet OCKSÅ under graviditet - handlar alltså inte om fåfänga i första hand utan hälsa. Om jag lagt på mig massa bukfett pga inte rört mig och ätit onyttigt under graviditeten måste jag nog ta tag i det.

Ärliga svar nu tack, det kan jag ta :)

Jag har väldigt platt mage i vanliga fall och om jag får överskottskilon sätter de sig alltid på rumpa och låt, förutom de ggr jag varit gravid! Det är precis som att hjärnan medveten "fettar till" området kring buken. Kanske som skydd, eller kanske för att börja töja ut huden lite inför att magen skall växa sig stor framöver..!? Oavsett tror jag att det är väldigt vanligt och att du kommer att "växa i" din mage så småningom.
  • Loppan84

Ursäkta Tmi nu men har varit på toa typ 3 gånger idag och väldigt gasig - tror nog en del av magen är svullna tarmar fortfarande.

Tröttsamt att se Mega-gravid ut när man inte är det. Hoppas det lägger sig lite annars blir det att gå över till mammabyxor redan denna veckan. Känns ju lite tidigt i vecka 14-15 eller?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend