Gravida från Tempar/Fertility Friend
Nu vill jag också vara med här <3
Nu vill jag också vara med här <3
Hej!
Jag vet inte om ni har funderat på var jag har varit de senaste veckorna, det har varit ett tag sedan jag var in här..och i början berodde det på att jag mådde så sjukt dåligt! Jag kräktes i princip konstant! Hela dagarna!
Men så en dag så var det nästan borta.... Och nån dag senare så började jag blöda....
Allt känns så otroligt overkligt och Tomt!
Just nu vet jag varken ut eller in... Orkar man försöka igen...? Måste ta en paus!
Men vill önska alla lycka till här inne! Ni är verkligen ett härligt gäng, och det hade varit skoj att följas åt!
Kram
Tack till gratulationerna! Har knappt hunnit läsa härinne sen jag joinade igår, för tröttheten slog till som ett brev på posten. Jisses, minns att jag varit trött båda graviditeterna men minns inte att det kom SÅ plötsligt som det gjorde nu. Nu längtar jag lite efter det där hemska illamåendet bara som jag hade första graviditeten, för att bekräfta att det kommer gå bra den här gången liksom.
Det är så mycket tankar som snurrar i huvudet nu, typ som NÄR ska jag våga berätta i skolan? Sån ångest över det samtidigt som jag bara vill skrika ut till alla att jag äntligen är gravid igen.. haha
Ni som varit gravida förut. Ska jag va orolig att vikten går neråt? Är ju inte konstigt när jag inte får behålla nån mat. Började på 60 kg när jag plussade, gick upp till 61,2 som mest efter ett par veckor nu tillbaka på 60, jag väger mig alltid på morgonen innan mat och efter toabesök så brukar inte ha variationer utan detta bör visa faktisk viktnedgång men såklart kan vätskeansamling i kroppen spela in (innan jag blev gravid låg jag på 60-60.2 i flera månader, innan det på 64-64,5 i flera månader innan jag aktivt jobbade för att gå ned till 60).
Bokat tid för ul nu, i vecka 7+5. Nästan 4 veckor dit men vågade inte ta en vecka tidigare även om det borde visa ett hjärta slå då. Men jag vill vara 100% säker den här gången på att allt är som det ska!
Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(
Jag är helt galet hungrig.. Det började igår, började känna mig hungrig vid 14-tiden (trots att jag nyligen ätit) och så höll det i sig hela dagen, det hjälpte inte ett dugg att jag åt, kände mig så hungrig att det gjorde ont typ. Helt galet. Tänkte att det kanske va gaser eller nåt haha, och imorse när jag vaknade var det borta, så skönt. Men efter lunchen idag så blev jag sååå hungrig efter knappt en halvtimme och sen har det varit samma sak som igår, det är olidligt hur hungrig jag är, och vad jag än äter så går det inte över. Har aldrig känt såhär tidigare... Min man sa att vi skulle behöva gå till en buffé i helgen..
Och så kickade illamåendet in nu också.. Fruktansvärt jobbigt men känns faktiskt ändå bra för såhär starka och tidiga symtom hade jag inte alls förra graviditeten som inte gick vägen..
Jobbar ett 10 timmars pass ensam i veckan på salongen. Idag var ett sånt pass. Är så trött att jag bara vill gråta. Fattar inte hur ja ska orka.....