• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-04-30 08:53:49 följande:

Stort grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.

Lila bra att ställa sig in på att gå en-två veckor över tiden, annars blir sista dagarna riktigt brutala.

Tack!! Ja verkligen. Vilken lättnad! :)

Haha lite så jag försöker att tänka och skulle man mot förmodan föda på bf eller någon dag innan så är det bara ett plus. :)
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-30 08:57:35 följande:
    Jag har också varit/är magsjuk sedan tre(!!) dagar tillbaka. Aldrig haft en sån utdragen magåkomma. Sonen hade samma förra helgen, så det har lugnat mig att det förmodligen är samma skit och inte något annat allvarligt. Varken kräkts eller varit särskilt lös i magen, men har konstant kramp i hela buken med tillhörande illamående. Hoppas på att det vänt nu, men det går segt!

Ringde bm igår för säkerhetsskull innan helgen och hon sa att såvida man inte har feber är risken för att det skulle vara en listeriainfektion (vilket är det enda som kan skada fostret) minimal. Så det känns ju tryggt.
    Nej men din stackare! 3 dagar är inte kul, höll på att knäckas efter ett dygn. Mest för att jag tänkte att det var graviditetsillamäendet som var tillbaka med besked ;) Skönt att det inte var det. Hoppas du blir bra snart.

Ja hittade det där med feber också sen - så länge ingen feber ingen fara! Så blev lugn.
  • Loppan84

Oj nu har vi flera bf-twins här inne. Iskristall+GästenT och jag+Eagle. Blir sjukt spännande att följas åt och se hur de graviditeterna utvecklar sig och hur långt från varandra bf blir i verkligheten :)

• Iskristall
    GästenT skrev 2016-04-30 09:17:12 följande:

Ja men precis. Känns som om nästan alla går över med första barnet så är lika bra att ställa in sig på det. :) Är första för oss med så allt är så jäklans nytt! Andra gången jag gör ul och att den rör på sig, ändå blev jag helt chockad att en sån livlig sak är i min mage!!

Andra ul för oss också. Ja, det kändes som man låg och såg på film när de gjorde ul och fattade inte alls att den där lilla krabaten låg i min mage eller fortfarande gör iof haha
  • Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-04-30 09:48:30 följande:

Oj nu har vi flera bf-twins här inne. Iskristall+GästenT och jag+Eagle. Blir sjukt spännande att följas åt och se hur de graviditeterna utvecklar sig och hur långt från varandra bf blir i verkligheten :)

Ja, det är kul!

Jag har varit lite frånvarande från gruppen men jag ska försöka bättra mig lite mer Det har varit lite mycket runt omkring i mitt liv senaste tiden!
  • Loppan84
    Iskristall skrev 2016-04-30 10:03:08 följande:
    Ja, det är kul!

Jag har varit lite frånvarande från gruppen men jag ska försöka bättra mig lite mer Det har varit lite mycket runt omkring i mitt liv senaste tiden!
    Ojdå. Hoppas allt är ok och du mår bra <3

Haha ja man måste ju få komma och gå här som det passar en, ingen press :-*
  • Loppan84

Men shit ni är bara 6 dagar efter mig och Eagle. Då har vi 4 bf här inne inom loppet av mindre än en vecka. Så sjukt!

• GästenT
    Iskristall skrev 2016-04-30 09:59:55 följande:

Andra ul för oss också. Ja, det kändes som man låg och såg på film när de gjorde ul och fattade inte alls att den där lilla krabaten låg i min mage eller fortfarande gör iof haha

Haha precis!! Det är nog bland det sjukaste jag varit med om!! Undra när man börjar förstå att man faktiskt är gravid och har en liten grej i magen! För jag känner mig fortfarande helt förvirrad! xD
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-30 11:08:52 följande:

Men shit ni är bara 6 dagar efter mig och Eagle. Då har vi 4 bf här inne inom loppet av mindre än en vecka. Så sjukt!

Haha herregud va sjukt! Sen får vi skaffa en "bäbisar från tempar/fertilityfriends" ;)
  • Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-04-30 11:07:18 följande:

Ojdå. Hoppas allt är ok och du mår bra <3

Haha ja man måste ju få komma och gå här som det passar en, ingen press :-*

Tack! Ja, allt är bra med oss och med mig. Har varit och är lite rörigt i övriga familjen och stressigt på jobbet bara. Har varit lite mycket helt enkelt.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend