• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Ortiz

Hej!
    Jag hänger gärna med i denna tråden om det är okej?:)
    Jag plussade förra veckan efter ca 14 månaders försök och med första barnet. Känns helt galet, kan inte riktigt förstå det.. Enda tråkiga är att jag börjar denna graviditet med att bli jätte förkyld, hosta och värk i hela kroppen.. Blir nojig att det ska vara dåligt med den lille som ska växa när jag börjar med att bli sjuk men vet ju att det inte ska vara någon fara..

Kul att kunna dela sina nojor och känningar med några andra!

• Symetrical
    Ortiz skrev 2016-05-01 19:22:54 följande:

Hej!

Jag plussade förra veckan efter ca 14 månaders försök och med första barnet. Känns helt galet, kan inte riktigt förstå det.. Enda tråkiga är att jag börjar denna graviditet med att bli jätte förkyld, hosta och värk i hela kroppen.. Blir nojig att det ska vara dåligt med den lille som ska växa när jag börjar med att bli sjuk men vet ju att det inte ska vara någon fara..

Stort grattis och välkommen hit!

Förstår att det känns surrealistiskt och lite skrämmande nu med virusinfektionen. Är dock väldigt vanligt att få i samband med att man blir gravid, då hjärnan sänker immunförsvaret medveten, för att inte stöta bort fostret, som egentligen kan ses som en sorts inflammation i livmodern. :-P

Jag har själv precis haft magsjuka som efter det gick över i förstoppning, så har varit helt sänkt i 4-5 dagar. Kändes väldigt otäckt när det var en åkomma som påverkade just magen. :-/ Har dessutom gått ner över ett kg till följd av detta, vilket känns sådär. Dock vet jag att bebis tar vad den behöver, så bara klena jag som får lida.

När har du bf då?
  • Ortiz
    Symetrical skrev 2016-05-01 19:43:18 följande:
    Stort grattis och välkommen hit!

Förstår att det känns surrealistiskt och lite skrämmande nu med virusinfektionen. Är dock väldigt vanligt att få i samband med att man blir gravid, då hjärnan sänker immunförsvaret medveten, för att inte stöta bort fostret, som egentligen kan ses som en sorts inflammation i livmodern. :-P

Jag har själv precis haft magsjuka som efter det gick över i förstoppning, så har varit helt sänkt i 4-5 dagar. Kändes väldigt otäckt när det var en åkomma som påverkade just magen. :-/ Har dessutom gått ner över ett kg till följd av detta, vilket känns sådär. Dock vet jag att bebis tar vad den behöver, så bara klena jag som får lida.

När har du bf då?
    Tack så mycket:)

Ja verkligen, man har väntat så länge och helt plötsligt händer det! Men så glad, äntligen hände det!
    Okej, va häftigt ändå, det hade jag inte en aning om! Då kanske jag inte ska oroa mig så mycket.

Äter även levaxin men fick redan tid imorgon för att ta nytt blodprov då det är viktigt min dos är rätt ..

Uschdå, det lät ingen vidare! Hoppas du börjar må bättre!!

Hm, mellan 4-7 januari:) när har du bf?
  • Loppan84

Hej!

Hej och välkommen!!

Jag hade exakt samma, brukar aldrig va sjuk mer än en eller ett par dagar men låg typ 5 dagar med ont i halsen och hade också ganska hög feber. Många som blir det tydligen.

Det kan inte skada bebisen, det är några få maginfektioner som kan skada den eller om du blir rejält uttorkad t.ex Men så länge du får i dig vätska och vilar är det absolut ingen fara.
  • Ortiz
    Loppan84 skrev 2016-05-01 20:13:44 följande:
    Hej och välkommen!!

Jag hade exakt samma, brukar aldrig va sjuk mer än en eller ett par dagar men låg typ 5 dagar med ont i halsen och hade också ganska hög feber. Många som blir det tydligen.

Det kan inte skada bebisen, det är några få maginfektioner som kan skada den eller om du blir rejält uttorkad t.ex Men så länge du får i dig vätska och vilar är det absolut ingen fara.
    Tack:)

Skönt att höra! Ska försöka slappna av och njuta av det nu då. Man är ju så rädd något ska hända nu när man nyss plussat men händer det något så är det ju inget man kan förhindra. Hoppas på det bästa ni bara:)

När har du bf?:)
  • Loppan84
    Ortiz skrev 2016-05-01 20:18:58 följande:
    Tack:)

Skönt att höra! Ska försöka slappna av och njuta av det nu då. Man är ju så rädd något ska hända nu när man nyss plussat men händer det något så är det ju inget man kan förhindra. Hoppas på det bästa ni bara:)

När har du bf?:)
    24/10. När blir det för dig?

Ja jag vet. Kunde inte tro det var sant i början, tog ett tidigt ul i v 8 privat och fick se hjärtslag och då måste jag säga att jag vågade tro på det, så om du har möjlighet till det så rekommenderar jag det.

Men nu har du gått förbi bim väl? En stor milstolpe iaf :)
  • GästenT

Hej!

Woooho! Grattis grattis! Ingen fara med förkylningen som dom andra skrivit. :) Har också varit superförkyld och hostat ihjäl mig i 1 vecka! :)
  • Ortiz
    Loppan84 skrev 2016-05-01 21:09:59 följande:
    24/10. När blir det för dig?

Ja jag vet. Kunde inte tro det var sant i början, tog ett tidigt ul i v 8 privat och fick se hjärtslag och då måste jag säga att jag vågade tro på det, så om du har möjlighet till det så rekommenderar jag det.

Men nu har du gått förbi bim väl? En stor milstolpe iaf :)
    Åh, spännande! Är det första barnet?
    Jag har bf 4-7 januari :)

Nej, det är för bra för att vara sant!
    Jag ska boka tidigt ul i veckan, vill gärna också se så man kan tro på det!!:)

Japp, hade bim i torsdags med plussade svagt i tisdags på äl+8 :)
  • Ortiz
    GästenT skrev 2016-05-01 21:27:02 följande:
    Woooho! Grattis grattis! Ingen fara med förkylningen som dom andra skrivit. :) Har också varit superförkyld och hostat ihjäl mig i 1 vecka! :)
    Tack snälla!:)

Skönt att höra, man blir ju så orolig! Vill så gärna detta ska gå vägen! Vilken vecka är du i?:)
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-05-01 12:28:51 följande:
    Japp! Vilka produkter har du köpt?
    Är det nåt specifikt du läst eller bara allmänt att det inte är bra vid graviditet?
    Rent generellt så går inga produkter in så djupt in i kroppen att det kan skada/påverka barnet, det enda man ska vara försiktig med är väl detox-behandlingar eftersom det jobbar utrensande och sätter igång så mycket i kroppen.

Är det dessutom hemmaprodukter med syra så är det aldrig såpass starkt att det kan påverka så mycket. Vi utför däremot ännu starkare syrabehandlingar i salong och det görs inte på gravida. (Hehe förutom att jag gör behandlingen på mig själv), men det är pga två anledningar. 1) det är inte bevisat om det påverkar fostret eller inte, men jag skulle tippa på att det inte gör de. 2) det är så starka grejer och om något skulle hända med antingen mamman eller fostret ska ingen kunna skylla på behandlingen. Och då behöver det inte ens vara missfall eller fosterskador. Bland annat så när man är gravid är man extra känslig för solen och man kan få pigmenteringar lätt och när man använder syraprodukter är huden också väldigt känslig för solen, men tex jag som gör behandlingar nu trots graviditet så vet jag "riskerna" med att huden är extra känslig och struntar inte i solskydd, samt att om jag skulle få lite pigmenteringar i ansiktet då skyller jag inte på behandlingen för jag vet att det är graviditeten som spökar..

Vad noggran med solskydd bara! :)
    Tusen tack för svar. Skickade PM till dig blev kanske lite Off topic här ;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend