• Ortiz

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hej!
    Jag hänger gärna med i denna tråden om det är okej?:)
    Jag plussade förra veckan efter ca 14 månaders försök och med första barnet. Känns helt galet, kan inte riktigt förstå det.. Enda tråkiga är att jag börjar denna graviditet med att bli jätte förkyld, hosta och värk i hela kroppen.. Blir nojig att det ska vara dåligt med den lille som ska växa när jag börjar med att bli sjuk men vet ju att det inte ska vara någon fara..

Kul att kunna dela sina nojor och känningar med några andra!

• Ortiz
    Symetrical skrev 2016-05-01 19:43:18 följande:
    Stort grattis och välkommen hit!

Förstår att det känns surrealistiskt och lite skrämmande nu med virusinfektionen. Är dock väldigt vanligt att få i samband med att man blir gravid, då hjärnan sänker immunförsvaret medveten, för att inte stöta bort fostret, som egentligen kan ses som en sorts inflammation i livmodern. :-P

Jag har själv precis haft magsjuka som efter det gick över i förstoppning, så har varit helt sänkt i 4-5 dagar. Kändes väldigt otäckt när det var en åkomma som påverkade just magen. :-/ Har dessutom gått ner över ett kg till följd av detta, vilket känns sådär. Dock vet jag att bebis tar vad den behöver, så bara klena jag som får lida.

När har du bf då?
    Tack så mycket:)

Ja verkligen, man har väntat så länge och helt plötsligt händer det! Men så glad, äntligen hände det!
    Okej, va häftigt ändå, det hade jag inte en aning om! Då kanske jag inte ska oroa mig så mycket.

Äter även levaxin men fick redan tid imorgon för att ta nytt blodprov då det är viktigt min dos är rätt ..

Uschdå, det lät ingen vidare! Hoppas du börjar må bättre!!

Hm, mellan 4-7 januari:) när har du bf?
  • Ortiz
    Loppan84 skrev 2016-05-01 20:13:44 följande:
    Hej och välkommen!!

Jag hade exakt samma, brukar aldrig va sjuk mer än en eller ett par dagar men låg typ 5 dagar med ont i halsen och hade också ganska hög feber. Många som blir det tydligen.

Det kan inte skada bebisen, det är några få maginfektioner som kan skada den eller om du blir rejält uttorkad t.ex Men så länge du får i dig vätska och vilar är det absolut ingen fara.
    Tack:)

Skönt att höra! Ska försöka slappna av och njuta av det nu då. Man är ju så rädd något ska hända nu när man nyss plussat men händer det något så är det ju inget man kan förhindra. Hoppas på det bästa ni bara:)

När har du bf?:)
  • Ortiz
    Loppan84 skrev 2016-05-01 21:09:59 följande:
    24/10. När blir det för dig?

Ja jag vet. Kunde inte tro det var sant i början, tog ett tidigt ul i v 8 privat och fick se hjärtslag och då måste jag säga att jag vågade tro på det, så om du har möjlighet till det så rekommenderar jag det.

Men nu har du gått förbi bim väl? En stor milstolpe iaf :)
    Åh, spännande! Är det första barnet?
    Jag har bf 4-7 januari :)

Nej, det är för bra för att vara sant!
    Jag ska boka tidigt ul i veckan, vill gärna också se så man kan tro på det!!:)

Japp, hade bim i torsdags med plussade svagt i tisdags på äl+8 :)
  • Ortiz
    GästenT skrev 2016-05-01 21:27:02 följande:
    Woooho! Grattis grattis! Ingen fara med förkylningen som dom andra skrivit. :) Har också varit superförkyld och hostat ihjäl mig i 1 vecka! :)
    Tack snälla!:)

Skönt att höra, man blir ju så orolig! Vill så gärna detta ska gå vägen! Vilken vecka är du i?:)
  • Ortiz
    Sajocawa skrev 2016-05-02 06:45:11 följande:
    Stort grattis! Fantastiskt att äntligen få det där efterlängtade plusset <3
    Tack snälla! ja, det känns helt fantastiskt :)
  • Ortiz
    sagoskog skrev 2016-05-02 10:55:42 följande:
    Grattis! Välkommen hit :) om och när du känner för det får du gärna skriva in sig i bf-listan också, länk till tråden finns i trådstarten.
    tack snälla! okej, absolut! kan göra det senare :)
  • Ortiz

Hej alla fina gravida!
    Så härligt att de flesta här verkar passerat de värsta veckorna fram till v.12.
    Jag går in i vecka 6 på torsdag men tiden går så sakta och häromdagen gjorde en kompis tidigt ul i v.9 där de visade att den inte levde så nu går jag runt med oron att det ska hända oss också... Även om man inget kan göra...
    Har bokat tidigt ul 27 maj så hoppas tiden går fort tills dess...

Annars fick jag precis samtal från bm om att jag måste höja min levaxin dos sen blir det blodprov ca var 4e v. framöver.. Hon var jätte go och trevlig och det är henne vi ska träffa på inskrivning nästa vecka!

Mycket tankar här..

• Ortiz

Hej.
    Är det någon som har fortsatte tempa i början av graviditeten? Jag har gjort de och tempen har legat mellan 36,75-37, den hoppar en del. Men så idag var den ganska låg, typ 36,65... Fortfarande en bit över coverline men den tempen gjorde mig alldeles nervös nu..... :(

• Ortiz
    Sajocawa skrev 2016-05-09 20:48:16 följande:
    Släng termometern nu! :)
    Det är livsfarligt att tempa efter plusset, tempen är ju ändå till för att hitta ägglossning och den kommer ju aldrig lyckas hitta någon ägglossning under graviditeten i alla fall! Det skapar bara onödig oro eftersom tempen alltid går upp och ner, utan att det behöver vara något fel. Och, sorry för att jag uttrycker mig såhär nu, men skulle något gå snett i graviditeten kan du ändå inte göra något åt det bara för att du ser att din temp är låg.. Då är det redan ett faktum, oavsett om du tempar eller inte.
    <3

Hur mår du för övrigt? Något illamående som smugit sig på eller så?
    Jo.. Du har helt rätt. Det är sjukt onödigt. Bara orolig, vill det ska gå bra men som du säger, oavsett inget jag kan påverka så jag får väl försöka ta det som de kommer... ;)

Annars mår jag bra. Väldigt ömma bröst och haft det sen dagen innan jag plussade men de känns som de börjar lägga sig lite även om de känns tunga och ömma än, slipper gärna det ;) kan inte springa utan att de gör ont när de guppar, haha...
    Trötthet och yrsel har även smugit sig på denna veckan. Inskrivning hos bm imorgon annars, blir spännande!!

Hur mår du själv?!:) grattis till fina svar på kub!!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend