• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-04 07:35:34 följande:

Nyduschad morgonmage v 25 (24+0)

Åhhh så fin perfekt liten kula du har!!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-05-04 08:33:20 följande:

Wow Symtrical. Riktig kula nu!

Eller hur!? Med världens ådror!
    GästenT skrev 2016-05-04 10:00:51 följande:

Åhhh så fin perfekt liten kula du har!!

Tack gulle! :-*
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-05-03 20:17:05 följande:
    Ok! Trodde inte de gjorde det utan att de upptäckt några konstigheter på kub-ul, men vad skönt för er att få svar ändå!

Angående datumet förstår jag att det är lite traumatiskt - samtidigt vilken revansch att exakt ett år efter du var så ledsen och besviken kanske du får den finaste dagen i ditt liv :)

Måste säga att jag nojar nu över att vi inte får göra kub eller någon annan fosterdiagnostik - läste att det är förhöjd risk för skadade spermier efter cellgift :-/ Skitsamma vi kan inte påverka det så bara att ignorera det....
    Ja kunde ju aldrig göra kub pga position på barnet kunde de inte mäta nackspalten så därför tog de inga blodprover heller...

Ja de sant... De kunde vi inte Tro förra året när vi fick MF att vi ett år senare skulle Ha vårat barn <3

Va inte orolig är säker på att allt är ok :) längtar så till rul :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-05-03 21:17:05 följande:
    Ok! Trodde inte de gjorde det utan att de upptäckt några konstigheter på kub-ul, men vad skönt för er att få svar ändå!

Angående datumet förstår jag att det är lite traumatiskt - samtidigt vilken revansch att exakt ett år efter du var så ledsen och besviken kanske du får den finaste dagen i ditt liv :)

Måste säga att jag nojar nu över att vi inte får göra kub eller någon annan fosterdiagnostik - läste att det är förhöjd risk för skadade spermier efter cellgift :-/ Skitsamma vi kan inte påverka det så bara att ignorera det....
    Men ni får väl göra RUL? Det är ju oftast den enda fosterdiagnostiken som görs, så oroa dig inte att de missar något :)
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-05-04 12:03:30 följande:
    Men ni får väl göra RUL? Det är ju oftast den enda fosterdiagnostiken som görs, så oroa dig inte att de missar något :)
    Jodå vi får göra rul :) men de får inte mäta nacken eller ta blodprov. Det de kan se med ögat på ul är det man får.
    Det går säkert bra - och får ju inte gjort nått med det oavsett
  • Ortiz

Hej alla fina gravida!
    Så härligt att de flesta här verkar passerat de värsta veckorna fram till v.12.
    Jag går in i vecka 6 på torsdag men tiden går så sakta och häromdagen gjorde en kompis tidigt ul i v.9 där de visade att den inte levde så nu går jag runt med oron att det ska hända oss också... Även om man inget kan göra...
    Har bokat tidigt ul 27 maj så hoppas tiden går fort tills dess...

Annars fick jag precis samtal från bm om att jag måste höja min levaxin dos sen blir det blodprov ca var 4e v. framöver.. Hon var jätte go och trevlig och det är henne vi ska träffa på inskrivning nästa vecka!

Mycket tankar här..

• Symetrical
    Ortiz skrev 2016-05-04 14:03:54 följande:

Hej alla fina gravida!

Så härligt att de flesta här verkar passerat de värsta veckorna fram till v.12.

Jag går in i vecka 6 på torsdag men tiden går så sakta och häromdagen gjorde en kompis tidigt ul i v.9 där de visade att den inte levde så nu går jag runt med oron att det ska hända oss också... Även om man inget kan göra...

Har bokat tidigt ul 27 maj så hoppas tiden går fort tills dess...

Annars fick jag precis samtal från bm om att jag måste höja min levaxin dos sen blir det blodprov ca var 4e v. framöver.. Hon var jätte go och trevlig och det är henne vi ska träffa på inskrivning nästa vecka!

Mycket tankar här..

Förstår oron, men precis som du säger, inget man kan styra över. Jag fick ju samma besked i höstas i v 8+1, så du kan säkert tänka dig hur skitnödigt kräkfärdig jag var på mitt vul i v 7+6 den här gången. Trots att hela mitt väsen talade om för mig att allt var som det skulle trodde jag att jag skulle krevera. Lättnaden efteråt när vi fått se hjärtat slå dock! Helt obeskrivlig.
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-05-04 07:34:50 följande:
    Så himla kul att höra av dig! Håller tummarna att kroppen är samarbetsvillig nu. :-*
    Tack snälla :)
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-05-03 22:07:35 följande:
    Härligt misslina! Ser fram emot att snart ha dig tillbaka här med liten plutt i magen igen <3
    Tack snälla :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend