• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-05-07 08:55:00 följande:

Haha! Håller med och är helt inne på samla spår! Loppan och Symetrical, tjejer och att sajocawa, jag och eagle får killar. :)

Iskristall tror jag också en liten pojke på! :) och visst hade vi samma bf? Tror ändå du föder någon dag före mig! :)

Så jäklans kul och gissa runt! Vaknade imorse för första gången att jag drömt att jag fött barn och amma etc. Aldrig haft sån dröm tidigare nåååågonsin och fick världens längtan tills han är ute! <3

Haha det måste ändå ligga nånting i det när alla tror likadant! :D

Iskristall har jag faktiskt ingen känsla om, eftersom jag inte vet så mycket om hur du har/haft det eller nånting.. :)

Men åh vad mysigt med drömmen! I slutet på förra graviditeten handla typ 95% av mina drömmar att jag ammade mitt barn, kändes så surrealistiskt jag satt på bb sen och faktiskt ammade henne på riktigt! <3
    Jag drömde inatt att jag både kände och såg första sparken i magen.. Gah längtar ihjäl mig till den mysiga delen av graviditeten kommer igång!
  • Loppan84

Aha - jag vet inget om detta med hjärtslag. Men låter ju logiskt som Symetrical säger, att de har höga hjärtslag allesamman när de är pyttesmå.

Haha kul att alla tror att jag och Symetrical har tjejer med tanke på illamåendet, men verkar som det oftast är med tjejer man är illamående så kan ju stämma. Men jag har inte sagt att jag har fått en rand på magen som går nästan ett upp till brösten haha. Skrocken säger väl kille då? Ska göra det där bakpulver trixet, vad gjorde man då??

Iskristall - hade du nån ul-bild? Hmm annars tror jag kille.

• Sajocawa
    Sajocawa skrev 2016-05-07 08:51:38 följande:
    Ja hehe fast som jag skrev tidigare så kan man nog inte läsa in så mycket på det ändå eftersom en studie kom fram till att pojkarna hade snabbare hjärtslag än flickorna..
    Har för mig att detta med att tjejerna har snabbare hjärtslag bara gäller under själva förlossningen? Men minns inte vart jag läst det...
    Älskar google..

Studier om hjärtslag och kön under graviditet:
    www.ingender.com/Gender-Prediction/Fetal-Heart-Rate.aspx

Studie om hjärtslag och kön under förlossningen: www.ajog.org/article/s0002-9378(99)70172-9/abstract

Haha för den som är lika nördig som jag..
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-05-07 08:58:14 följande:

Haha det måste ändå ligga nånting i det när alla tror likadant! :D

Iskristall har jag faktiskt ingen känsla om, eftersom jag inte vet så mycket om hur du har/haft det eller nånting.. :)

Men åh vad mysigt med drömmen! I slutet på förra graviditeten handla typ 95% av mina drömmar att jag ammade mitt barn, kändes så surrealistiskt jag satt på bb sen och faktiskt ammade henne på riktigt! <3

Jag drömde inatt att jag både kände och såg första sparken i magen.. Gah längtar ihjäl mig till den mysiga delen av graviditeten kommer igång!

Jaa eller hur! Om inte annat ska det bli superkul och se om det snurras runt bland könen. Haha. :) Men några här skulle ta reda på rul tror jag va? Då får vi lite facit! :D

Åh drömmar gör så jäklans mycket! Kan inte ens föreställa mig hur lycklig man kommer att vara den dagen man har sitt barn i handen! Längtar också supermycket efter att man får känna rörelser, men förstod det som om det känns myyyycket senare med första barnet? Typiskt.. ;P När kände du med första? :)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-07 08:55:00 följande:

Haha! Håller med och är helt inne på samla spår! Loppan och Symetrical, tjejer och att sajocawa, jag och eagle får killar. :)

Iskristall tror jag också en liten pojke på! :) och visst hade vi samma bf? Tror ändå du föder någon dag före mig! :)

Så jäklans kul och gissa runt! Vaknade imorse för första gången att jag drömt att jag fött barn och amma etc. Aldrig haft sån dröm tidigare nåååågonsin och fick världens längtan tills han är ute! <3

Gud vad mysigt. Vill också drömma nått sånt, går fortfarande runt med overklighetskänslor och klarar inte att se hur det ska bli med en bebis... Kanske kommer va så hela graviditeten?
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-05-07 09:03:57 följande:
    Jaa eller hur! Om inte annat ska det bli superkul och se om det snurras runt bland könen. Haha. :) Men några här skulle ta reda på rul tror jag va? Då får vi lite facit! :D

Åh drömmar gör så jäklans mycket! Kan inte ens föreställa mig hur lycklig man kommer att vara den dagen man har sitt barn i handen! Längtar också supermycket efter att man får känna rörelser, men förstod det som om det känns myyyycket senare med första barnet? Typiskt.. ;P När kände du med första? :)
    Ja alltså... Jag kände inte förrän vecka 24, men det är nog ovanligt att det går så länge (för någon som har moderkakan bakom, vilket är vanligast). Jag vet ju andra som hade moderkakan i framkant (svårare att känna bebisen då) och som därför inte kände "så sent som i vecka 22" haha..
    Men man har ju hört alla som säger att som känner som en fisk som sprattlar runt typ (jag missade ju den delen..) , mellan kanske v 15-20 med första barnet så förhoppningsvis får ni alla härinne känna snart.
    Jag är bara glad om jag får känna tidigare än förra gången...
  • Iskristall

Kul med era gissningar! Jag har mått illa mest när jag blivit hungrig. Aldrig kräkts, så på den punkten antar jag skrocken säger pojke. Jag tänker pojke när jag tänker på den lille, men det hjärnan säger är att det borde bli en tjej eftersom min sambo har en dotter sen tidigare. Annars har jag inget att mer att gå på vad jag vet, inte gjort några av de skrock-test man kan läsa om i tidningar

Men kan bjuda på en ul- bild såklart så ni har nåt mer att gå på

• Symetrical
    Iskristall skrev 2016-05-07 08:23:04 följande:

Nu vet jag att ni tjejer inte har fått så jättestor insikt i min graviditet och bebis men vad tror ni jag/vi får då. Har ni nån magkänsla?

Kille! 100%
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-05-07 10:31:33 följande:

Kul med era gissningar! Jag har mått illa mest när jag blivit hungrig. Aldrig kräkts, så på den punkten antar jag skrocken säger pojke. Jag tänker pojke när jag tänker på den lille, men det hjärnan säger är att det borde bli en tjej eftersom min sambo har en dotter sen tidigare. Annars har jag inget att mer att gå på vad jag vet, inte gjort några av de skrock-test man kan läsa om i tidningar

Men kan bjuda på en ul- bild såklart så ni har nåt mer att gå på

Ivf-bebisar är dock oftare killar!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend