• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Tack för alla svar. Är inte rädd för smärtan faktiskt, men komplikationerna efter. Finns en avdelningen på sjukhuset jag ska föda som är helt naturlig förlossning (ingen bedövning men de har akupunktur och jag tror man kan få lustgas) - de har också många vattenfödslar. Efter att löst på lite funderar jag på att undersöka det närmre, för där får man mer ro, förlossningarna tar längre tid och det är mer personal per föderska. Eftersom jag inte är rädd för smärta utan skador tror jag det är ert alternativ - de flesta skador verkar uppstå pga drt gått för fort och man inte hållt igen utan krystat för tidigt. Om någon annan är intresserad av det kan jag skicka info på PM :)

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-05-08 13:12:44 följande:

Tack för alla svar. Är inte rädd för smärtan faktiskt, men komplikationerna efter. Finns en avdelningen på sjukhuset jag ska föda som är helt naturlig förlossning (ingen bedövning men de har akupunktur och jag tror man kan få lustgas) - de har också många vattenfödslar. Efter att löst på lite funderar jag på att undersöka det närmre, för där får man mer ro, förlossningarna tar längre tid och det är mer personal per föderska. Eftersom jag inte är rädd för smärta utan skador tror jag det är ert alternativ - de flesta skador verkar uppstå pga drt gått för fort och man inte hållt igen utan krystat för tidigt. Om någon annan är intresserad av det kan jag skicka info på PM :)

Sen så är allt så himla individuellt. Men bra att du hittat något som känns intressant, så att du kan känna dig trygg.
    Jag fick krystvärkar när jag var 5 cm öppen (och då hade värkarna varit igång över ett dygn) och det var helt omöjligt att hålla igen vilket gjorde att allt gick i hejdundrande fart sen, för 40 minuter senare var hon redan född. Jag behövde inte sy något, fick inte minsta lilla bristning ens. Så det behöver i alla fall inte alltid gå dåligt för att det går snabbt. <3 (även om det kanske är vanligare, men ville bara ge en liten solskenshistoria)
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-05-08 10:22:04 följande:

Vi vet inte haha Från början och innan graviditeten har jag alltid tänkt att det får man reda på vid förlossningen. Men nu med en bebis i magen blir jag mer och mer nyfiken. Det pendlar från att vänta eller ta reda på det från dag till dag Min sambo verkar inte ha nån direkt åsikt om att vänta eller ta reda på det vid rul utan verkar vilja att jag ska bestämmma haha

Vi har rul 31/5

Hur har ni tänkt?

Vi tog reda på det med sonen. Första graviditeten och allt var så nytt, som du ju vet, så kände att vi ville få reda på allt man kunde ta reda på.

Den här gången kommer det dock bli en överraskning och det tycker jag känns kul. Är tydligen bara ca 20% som väljer att inte ta reda på kön numera!
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-05-08 14:30:29 följande:

Vi tog reda på det med sonen. Första graviditeten och allt var så nytt, som du ju vet, så kände att vi ville få reda på allt man kunde ta reda på.

Den här gången kommer det dock bli en överraskning och det tycker jag känns kul. Är tydligen bara ca 20% som väljer att inte ta reda på kön numera!

Det är svårt att bestämma hur vi ska göra. Det kanske blir ett infall på rul att vi bestämmer då haha Ibland funderar jag att vi ska ta reda på kön men sen inte berätta det för nån, för att höra allas gissningar osv...
  • Sajocawa

Har varit på kub nu, så mysigt att se lilla busungen! Låg risk och allt såg fint ut. Blev flyttad en dag, från 12+5 till 12+4, så nu velar jag om jag ska gå efter deras uträkning nu eller min egen. Haha mest för att jag älskar att byta dag på på onsdagar, perfekt dag mitt i veckan..

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-05-09 09:12:54 följande:

Har varit på kub nu, så mysigt att se lilla busungen! Låg risk och allt såg fint ut. Blev flyttad en dag, från 12+5 till 12+4, så nu velar jag om jag ska gå efter deras uträkning nu eller min egen. Haha mest för att jag älskar att byta dag på på onsdagar, perfekt dag mitt i veckan..

Härligt <3 grattis nu kan du andas ut offentligt :)
  • Loppan84

Ordentligt inte offentligt skulle det stå ovan :D

tror jag kände nått sprattla i magen för första gången precis... Inte helt säker dock, svårt att veta vad som är vad.. Men kan vart nått :)

• eagle87
    Sajocawa skrev 2016-05-09 08:12:54 följande:

Åh grattis :)
  • eagle87

Någon som har/haft smärta i övre ryggen typ skulderbladen? Haft sen Igor gör så sjukt ont :(

• Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-05-09 09:12:54 följande:

Underbart! Stort grattis.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend