• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-05-06 22:39:59 följande:

Har förresten kub på måndag, så spännande att få se bebisen igen! sist var det ju bara en liten jordnöt som skvalpade runt därinne ;)

What!! Redan kub. Det går så fort för alla nu!
  • eagle87

Loppan jag tror du väntar en tjej just för du har mått så illa plus att linjerna i ansiktet Ser så mjuka O feminina ut... Jag tror även symetrical väntar tjej..

Tror jag gästen O sajowacha väntar pojkar...

• sagoskog
    eagle87 skrev 2016-05-06 22:54:16 följande:

Loppan jag tror du väntar en tjej just för du har mått så illa plus att linjerna i ansiktet Ser så mjuka O feminina ut... Jag tror även symetrical väntar tjej..

Tror jag gästen O sajowacha väntar pojkar...

Och jag väntat en flicka :) vi har inte kollat några hjärtljud än, så ingen aning om vad de ligger på.

Jag tror loppan väntar tjej och du väntar kille. Ingen som helst anledning till det dock. Bara min icke-synska magkänsla :)
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-05-06 22:14:12 följande:
    Och jag väntat en flicka :) vi har inte kollat några hjärtljud än, så ingen aning om vad de ligger på.

Jag tror loppan väntar tjej och du väntar kille. Ingen som helst anledning till det dock. Bara min icke-synska magkänsla :)
    Juste :) jag vart inte förvånad när jag såg den rosa rosetten på din ultraljuds bild :)

Hur mår du? Behöver du handla mycket nytt? Behöver du en ny vagn då jag antar att din gamla var en tvilling vagn? Ngn ny magbild?
  • Symetrical

Det här med hjärtljuden har jag hört endast handlar om slutet av graviditeten, typ från v 32. Men vad vet jag!?

Jag tror att loppan och jag får tjejer och att sajocawa, gästenT och eagle får killar.

• Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-05-07 07:14:58 följande:

Det här med hjärtljuden har jag hört endast handlar om slutet av graviditeten, typ från v 32. Men vad vet jag!?

Jag tror att loppan och jag får tjejer och att sajocawa, gästenT och eagle får killar.

Är det? Jag tänkte faktiskt fråga, för vet att alla bebisar har snabba hjärtslag i tidig graviditet (när jag räknade för typ två veckor sen var det uppe på 180) så var nyfiken på när det liksom går ner och blir individuellt. "Tidig graviditet" kan ju betyda lite olika..

Fast lite tidigare än vecka 32 borde man väl kunna "läsa av" för jag tycker att oftast ligger bebisen på samma nivå igenom hela graviditeten från att man börjar lyssna på hjärtat i vecka 20-25..
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-05-07 07:25:00 följande:

Är det? Jag tänkte faktiskt fråga, för vet att alla bebisar har snabba hjärtslag i tidig graviditet (när jag räknade för typ två veckor sen var det uppe på 180) så var nyfiken på när det liksom går ner och blir individuellt. "Tidig graviditet" kan ju betyda lite olika..

Fast lite tidigare än vecka 32 borde man väl kunna "läsa av" för jag tycker att oftast ligger bebisen på samma nivå igenom hela graviditeten från att man börjar lyssna på hjärtat i vecka 20-25..

Kanske att man kan se tendenser tidigare, men det vetenskapliga belägget (hur signifikant det nu är..!?) vet jag är knutet till betydligt senare i graviditeten.
  • Iskristall

Nu vet jag att ni tjejer inte har fått så jättestor insikt i min graviditet och bebis men vad tror ni jag/vi får då. Har ni nån magkänsla?

• Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-05-07 07:51:53 följande:
    Kanske att man kan se tendenser tidigare, men det vetenskapliga belägget (hur signifikant det nu är..!?) vet jag är knutet till betydligt senare i graviditeten.
    Ja hehe fast som jag skrev tidigare så kan man nog inte läsa in så mycket på det ändå eftersom en studie kom fram till att pojkarna hade snabbare hjärtslag än flickorna..
    Har för mig att detta med att tjejerna har snabbare hjärtslag bara gäller under själva förlossningen? Men minns inte vart jag läst det...
  • GästenT

Haha! Håller med och är helt inne på samla spår! Loppan och Symetrical, tjejer och att sajocawa, jag och eagle får killar. :)

Iskristall tror jag också en liten pojke på! :) och visst hade vi samma bf? Tror ändå du föder någon dag före mig! :)

Så jäklans kul och gissa runt! Vaknade imorse för första gången att jag drömt att jag fött barn och amma etc. Aldrig haft sån dröm tidigare nåååågonsin och fick världens längtan tills han är ute! <3

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend