• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-05-09 09:12:54 följande:

Har varit på kub nu, så mysigt att se lilla busungen! Låg risk och allt såg fint ut. Blev flyttad en dag, från 12+5 till 12+4, så nu velar jag om jag ska gå efter deras uträkning nu eller min egen. Haha mest för att jag älskar att byta dag på på onsdagar, perfekt dag mitt i veckan..

Wiiiie!! Va mysigt!! :) Grattis! Sån lättnad när allt ser bra ut. Jag hade nog behållt onsdagen när det bara gäller 1 dag och sen eventuellt rättat till det om det flyttas massa mer vid rul. :)
  • sagoskog
    Sajocawa skrev 2016-05-09 09:12:54 följande:

Har varit på kub nu, så mysigt att se lilla busungen! Låg risk och allt såg fint ut. Blev flyttad en dag, från 12+5 till 12+4, så nu velar jag om jag ska gå efter deras uträkning nu eller min egen. Haha mest för att jag älskar att byta dag på på onsdagar, perfekt dag mitt i veckan..

Grattis! Jag hade behållt dagen om det finns en chans för ytterligare förändring på rul.
  • Ortiz

Hej.
    Är det någon som har fortsatte tempa i början av graviditeten? Jag har gjort de och tempen har legat mellan 36,75-37, den hoppar en del. Men så idag var den ganska låg, typ 36,65... Fortfarande en bit över coverline men den tempen gjorde mig alldeles nervös nu..... :(

• Sajocawa
    GästenT skrev 2016-05-09 20:26:44 följande:
    Wiiiie!! Va mysigt!! :) Grattis! Sån lättnad när allt ser bra ut. Jag hade nog behållt onsdagen när det bara gäller 1 dag och sen eventuellt rättat till det om det flyttas massa mer vid rul. :)
    Tack allihopa!!
    Barnmorskan sa att det är det här datumet som dom kommer gå efter nu oavsett om det diffar någon dag på RUL, för det är mer tillförlitligt nu...
    Kanske bara får ge med mig och gå med på att byta dag på torsdagar haha..

Får i alla fall behålla mitt bf eftersom alla sidor sa olika i början när jag plussade (15 och 16 november) så jag tänkte att det var bäst att gå på det sena, hellre bli flyttad till ett tidigare bf än senare liksom, men nu när jag flyttades en dag så sa hon 16 november ändå! ;)
  • Sajocawa
    Ortiz skrev 2016-05-09 20:36:10 följande:

Hej.
    Är det någon som har fortsatte tempa i början av graviditeten? Jag har gjort de och tempen har legat mellan 36,75-37, den hoppar en del. Men så idag var den ganska låg, typ 36,65... Fortfarande en bit över coverline men den tempen gjorde mig alldeles nervös nu..... :(

Släng termometern nu! :)
    Det är livsfarligt att tempa efter plusset, tempen är ju ändå till för att hitta ägglossning och den kommer ju aldrig lyckas hitta någon ägglossning under graviditeten i alla fall! Det skapar bara onödig oro eftersom tempen alltid går upp och ner, utan att det behöver vara något fel. Och, sorry för att jag uttrycker mig såhär nu, men skulle något gå snett i graviditeten kan du ändå inte göra något åt det bara för att du ser att din temp är låg.. Då är det redan ett faktum, oavsett om du tempar eller inte.
    <3

Hur mår du för övrigt? Något illamående som smugit sig på eller så?
  • Ortiz
    Sajocawa skrev 2016-05-09 20:48:16 följande:
    Släng termometern nu! :)
    Det är livsfarligt att tempa efter plusset, tempen är ju ändå till för att hitta ägglossning och den kommer ju aldrig lyckas hitta någon ägglossning under graviditeten i alla fall! Det skapar bara onödig oro eftersom tempen alltid går upp och ner, utan att det behöver vara något fel. Och, sorry för att jag uttrycker mig såhär nu, men skulle något gå snett i graviditeten kan du ändå inte göra något åt det bara för att du ser att din temp är låg.. Då är det redan ett faktum, oavsett om du tempar eller inte.
    <3

Hur mår du för övrigt? Något illamående som smugit sig på eller så?
    Jo.. Du har helt rätt. Det är sjukt onödigt. Bara orolig, vill det ska gå bra men som du säger, oavsett inget jag kan påverka så jag får väl försöka ta det som de kommer... ;)

Annars mår jag bra. Väldigt ömma bröst och haft det sen dagen innan jag plussade men de känns som de börjar lägga sig lite även om de känns tunga och ömma än, slipper gärna det ;) kan inte springa utan att de gör ont när de guppar, haha...
    Trötthet och yrsel har även smugit sig på denna veckan. Inskrivning hos bm imorgon annars, blir spännande!!

Hur mår du själv?!:) grattis till fina svar på kub!!
  • Loppan84

GästenT - håller med Sajocawa. Försök sluta tempa om du kan, känns som onödig negativ stress. Lycka till imorgon!

• eagle87

Har legat vaken i 2 nätter nu... Kan bara inte komma till to, känner att jag håller på bli knäpp.. Någon som har ngr tips?

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-10 11:13:38 följande:

Har legat vaken i 2 nätter nu... Kan bara inte komma till to, känner att jag håller på bli knäpp.. Någon som har ngr tips?

Tyvärr inte några klockrena tips. Men är du trött på dagarna? Annars kanske du kan pröva att ta en promenad eller träna på kvällarna för att göra av med lite mer energi så du blir tröttare? Om sömnbristen beror på att du känner dig stressad eller orolig är deg nog det gamla vanliga som gäller - deala med oron och ta hand om din kropp och din själ. Kanske yoga lite på kvällarna och prata med vänner/mamma som du litar på om dina känslor <3
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-09 23:05:41 följande:

GästenT - håller med Sajocawa. Försök sluta tempa om du kan, känns som onödig negativ stress. Lycka till imorgon!

Tror ditt inlägg var menat till Ortiz! :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend