• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Iskristall

Sagoskog, min bröst har gått från 75C till 75E så köpte nya bh:ar för ett par veckor sen. Se vad som händer med dem framöver.

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-05-07 16:47:39 följande:
    Hehe, inte jag heller. Hade ställt in mig lite på kille, men när hon sa tjej så kändes det som om jag vetat det hela tiden :) Så nu blir vi 3 systrar med 4 döttrar/flickkusiner (0 pojkar) ? mamma/mormor är överlycklig då hon alltid hoppas på flicka ;)

Jag mår bra. Har haft en riktig hormoniell-nereperiod med dåligt humör, trötthet och massa finnar, men nu verkar det äntligen ha vänt :) Foglossningen har dock blivit riktigt jobbig och jag har (till min stora skräck) börjat samla på mig vätska. Japp, jag behöver ny barnvagn. Har ganska mycket kvar sen tvillingarna, men har några måsten (skötbord!) och lite vill-ha grejer (kläder, bärsele etc) som ska fixas. Har bara köpt 4 bodys än så länge.

Var förresten och köpte nya bh:ar igår, i 65F!!! Rädd för hur efter-resultatet kommer bli när amningen är över :/ Hur står det till med era bröst?

Dålig bild, men det var den jag har i mobilen. V. 21.
    Skönt att det vänt :-*

Kommer det och går lite med hormonerna eller? Känns nästan så, går i faser liksom?
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-05-08 09:13:07 följande:

Tror du det? Är det nåt du tänker på som gör att du tror så eller är det en magkänsla? Det verkar inte vara så stor skillnad på om det blir pojkar eller flickor procentuellt sett. Jag har försökt googla på detta fenomen, men vem vet Symetrical, har du testat? Jag funderar på att göra det för skojsskull

Först magkänsla och sen när jag såg bilden såg det verkligen ut som en liten grabb.

Japp, jag har gjort det två ggr. Visade tös båda gångerna. Skall bli spännande att se om det stämmer.
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-05-08 09:48:22 följande:

Först magkänsla och sen när jag såg bilden såg det verkligen ut som en liten grabb.

Japp, jag har gjort det två ggr. Visade tös båda gångerna. Skall bli spännande att se om det stämmer.

Nu körde jag bikarbonattestet, hände absolut ingenting inte ens om jag rörde om. Så flicka alltså. Jag blir mer och mer nyfiken
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-05-08 10:03:38 följande:

Nu körde jag bikarbonattestet, hände absolut ingenting inte ens om jag rörde om. Så flicka alltså. Jag blir mer och mer nyfiken

Spännande! Ska ni ta reda på det? När har du rul förresten?
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-05-08 10:17:39 följande:

Spännande! Ska ni ta reda på det? När har du rul förresten?

Vi vet inte haha Från början och innan graviditeten har jag alltid tänkt att det får man reda på vid förlossningen. Men nu med en bebis i magen blir jag mer och mer nyfiken. Det pendlar från att vänta eller ta reda på det från dag till dag Min sambo verkar inte ha nån direkt åsikt om att vänta eller ta reda på det vid rul utan verkar vilja att jag ska bestämmma haha

Vi har rul 31/5

Hur har ni tänkt?
  • sagoskog
    Iskristall skrev 2016-05-08 09:15:24 följande:

Sagoskog, min bröst har gått från 75C till 75E så köpte nya bh:ar för ett par veckor sen. Se vad som händer med dem framöver.

Känns som bröststorleken kommer ändras ett antal gånger under denna resa ;) jag hade föredragit att ha kvar mina små, och slippa krånglet. Men det är lite roligt med lite variation också, när man ändå inte har något val.
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-05-08 09:21:36 följande:

Skönt att det vänt :-*

Kommer det och går lite med hormonerna eller? Känns nästan så, går i faser liksom?

Ja jag tycker det känns så. Hela kroppen verkar liksom slå om i perioder. Jag har börjat kunna äta ost sen en vecka tillbaka också. Det har jag inte kunnat under hela graviditeten. Så nu har något hänt iaf :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-05-08 00:21:21 följande:

Vet inte om nån här lyssnar på fredagspodden? Jag gjorde det ikväll iaf, och i ett av de senaste avsnitten pratar de om förlossningsskador och jag fick sån fruktansvärd panik. Kan inte sluta gråta, legat och storgråtit i typ en timme och är ensam hemma. Vet inte vad som hände här riktigt, men detta kanske bara är hormonerna som spökar men är så himla rädd nu. Har knappt tänkt på det under graviditeten, men alltid haft mycket obehagskänslor runt att föda och aldrig velat höra någon föelossningshistoria eller liknande. Det har alltid knutit sig i magen när jag tänkt på att föda. Nu är jag säker på att jag kommer spricka, få skador för livet typ.

Någon som känner igen sig? Någon av er som fött innan som har tips hur man kan komma över den här rädslan? Helst inga hemska historier nu, vill bara komma över rädslan och ångesten.

Jag har väl inga tips för det riktigt, men ta upp det med bm och det finns ju speciella mottagningar för de som är oroliga inför förlossningen.
    Däremot vill jag bara säga att jag längtar tills det är dags att föda igen, det är det bästa jag varit med om och självklart är vägen dit jobbig och det gör ont, det vet alla, men man vet ju vad som väntar också, och det är så fantastiskt! Jag är så jävla glad över att vara kvinna och den i förhållandet som faktiskt får stå för födandet, för det är så jäkla mäktigt!
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-05-08 00:21:21 följande:

Vet inte om nån här lyssnar på fredagspodden? Jag gjorde det ikväll iaf, och i ett av de senaste avsnitten pratar de om förlossningsskador och jag fick sån fruktansvärd panik. Kan inte sluta gråta, legat och storgråtit i typ en timme och är ensam hemma. Vet inte vad som hände här riktigt, men detta kanske bara är hormonerna som spökar men är så himla rädd nu. Har knappt tänkt på det under graviditeten, men alltid haft mycket obehagskänslor runt att föda och aldrig velat höra någon föelossningshistoria eller liknande. Det har alltid knutit sig i magen när jag tänkt på att föda. Nu är jag säker på att jag kommer spricka, få skador för livet typ.

Någon som känner igen sig? Någon av er som fött innan som har tips hur man kan komma över den här rädslan? Helst inga hemska historier nu, vill bara komma över rädslan och ångesten.

Självklart är jag rädd för att få bestående men :/ men lika rädd för graviditeten som förlossningen isf. Delade magmuskler, inkontinens, hängbröst och bristningar etc (ja de sista räknas väl inte som "men", men kan vara nog så jobbigt). Och man kan ju inte vara rädd jämt, så jag försöker tänka att det är större chans att det går bra än att det går dåligt. Och jag längtar efter förlossningen!!! Ser verkligen fram emot den. Födde tvillingarna naturligt med enbart lustgas. Båda i huvudbjudning men i felläge (vidöppenhjässbjudning respektive djup tvärställning). Snabb förlossning på 8 h från första värken (det som drog ut på tiden var eg tvilling1s felläge, allt annat gick undan). Fick sy ett s.c. stygn och ett yttre, inget jag ser några spår av idag. Bara positiv upplevelse :) är mycket mer rädd för att vara tvingad att göra snitt. Men det är säkert också helt ok, bara att jag inte har någon erfarenhet eller vet så mycket om det.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend