Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-09-14 07:03:22 följande:

Herregud vilken konstant noja man befinner sig i. Har haft ömma bröst fram tills nu men det har avtagit helt. Har med andra ord exakt 0 symptom nu och känner mig extremt ogravid. Suck.. :P

Ja, o jag har dessutom bruna flytningar på det! Terror!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-14 07:21:15 följande:

Oj nu blev mitt inlägg två gånger. Hur som helst. Så drygt! Man blir ju less på att konstant analysera precis allt och avsaknaden på allt. Ingen lugn stund någonsin, haha.

Ja man gör ju de.

Jag minns sist, va helt säker på att det dött pga inga symtom o blödningar. När vi sen fick se två hjärtan slå så kaskadkräktes jag på toan på mottagningen och fortsatte så in i det sista! Haha sjukt va. Tankens förmåga säger jag bara!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-14 08:51:32 följande:

Oj jag har ingen aning. Känner mig sjukt rookie på allt det här. Jag har ju bokat in ett tidigt VUL i vecka 7 men det gör jag privat innan inskrivningen. Finns säkert andra här som har betydligt bättre koll! När brukar man göra KUB t.ex.?

Vid kub ska man ha gått 12 fulla veckor helst
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-14 09:36:28 följande:

Haha ja jäklar. Nu är det bara strax över två veckor till VUL iallafall så hoppas det går fort. Känns så sjukt bara att berätta för mina föräldrar nu i helgen utan att vara säker på att något faktiskt lever där inne. Å andra sidan ses vi inte förrän vid jul sen och jag vill berätta face2face så jag får helt enkelt anta att allt är som det ska och glädjas åt det med dem :) det digitala hade ju faktiskt ökat!

Hehe ja fick mitt datum idag, sjukt besviken, 7 oktober!!! Hallå.

Jag har mailat å bett om en tid veckan innan! 3 v ist för 2 är mer onödig terror =P
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-14 18:41:02 följande:

Nä fy, alldeles för långt! Haha. Inser de inte hur lång tid en vecka är när man är nygravid? :D 

Haha eller hur!! Kom igen ;-D

Bad att få 28-30 sep. Dom kommer säkert säga att det är för tidigt men tänker propsa då! Vet att man kan se v 6+!
  • happylife

Vi ska också berätta för familjen i helgen. Vi reser med dom och massa familjevänner i helgen o en v framåt, blir omöjligt att dölja mitt icke intag av alkohol!

Men alla vet om min ryggsäck så de känns ok att berätta så tidigt ändå. Folk vet ju vad MF risk är så händer de nåt så är de så.. Inte mycket att göra.

Men jag har bestämt mig för att det är en frisk bebis som kommer att komma i maj -17!

• happylife
    Loppan84 skrev 2016-09-14 18:55:02 följande:

Samma som Eagle sa - mår du bra så njut istället för att hitta på saker att oroa dig för. Lättare sagt än gjort jag vet men om du får det till så är det guld värt. Och köp en gravidkudde tidigt - du kommer garanterat vilja ha en senare så då kan du lika gärna köpa en nu och kanske slippa lite smärtor i fogarna. Älskar min gravidkudde, bästa bästa.

Åh ja gravidkudde! Köpte en när jag va gravid och slutade inte med den trots avbrytandet, den är bara så skön! Bra tips
  • happylife
    Loppan84 skrev 2016-09-14 21:24:29 följande:

Oj vad det trycker nedåt. Trodde jag hade känts hur det kändes när jag hade så mycket sammandragningar och nedpress för några veckor sen men detta är nått annat.

Varit på gravidyoga idag så vet inte om det är därför eller om det är så att han fakriskt fixerar sig nu? Han har ju legat vänd i över 3 veckor men högt upp.

Känslan är att det trycker otroligt hårt mot blygdbenet, känns som det ska komma ut när jag gå typ. Gör ont i benen/bäckenet till och från i hugg annars är det mest en pressande känsla. Nån som känner igen detta?

Uuh låter väldigt obehagligt ingen aning tyvärr, aldrig varit så gravid! Hehe.

Kram!
  • happylife

Så nu har jag fått ett tidigare datum för vul. Dom ville först inte. "Läkarna vill att man ska vara i minst vecka 8" upprepade hon. Jag insisterade och sa att det visst går att se 6+.

Så hon gav med sig. 28/9 blir det vul <3 då är jag 6+2 och hoppas få se hjärtat.

Nu ska jag bara genomlida 13 dagar med bruna flytningar. Det gör inte ont o det är absolut inte mycket så känns som de är sköra slemhinnor inatt de blöder för att det växer..

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend